Mando schreef:En dan staat er toevallig een kindje naast je pony en die zegt... ohhhh we hebben met engelse les het woordje UP geleerd.
En wat denk je dat er dan gebeurt?
Mij maakt het niet uit ik vind het knap dat professionals het hun paard kunnen leren.... maar mijn ding zou het niet zijn idd een enkeltje slager is dan het resultaat....
Dat besef ik ook heel goed ja, en wat in mijn vorige post misschien niet duidelijk is, is dat ik me ook nog groot maak en dergelijke. Maargoed, ik ken de gevaren ervan en ik heb ook regelmatig een kind van 3 erbij lopen, en daar hebben we echt wel over nagedacht. Deze pony is zeer lief met kinderen (ja ik weet het, het is en blijft een pony) en ik heb haar ook echt wel geleerd dat ze bij kinderen in de buurt op 4 benen moet blijven staan. Ik doe Parelli met haar en als ze buiten staat en ze gaat een beetje lopen draaien, kan ik haar op een kleine aanwijzing achteruit zetten zodat ze weer even haar aandacht bij mij heeft (ik ben er altijd bij) en ze dan weer met haar aandacht bij de kindjes kan ipv bij dat wat ze eventueel van plan was.. Het zijn van die kleine dingen maar ik ken haar goed genoeg om het voor te zijn..
En het kan fout gaan ja. Maar is dat niet net zo als je je paard de spaanse pas leert? Hier is laatst in het topic 'Vienna als filmpaard' een hele discussie over geweest, en als je paard de spaanse pas kent, je bent aan het poetsen, bukt je naar voren en je paard doet de spaanse pas omdat ie het commando hoort ofzo, komt zo'n hoef best hard aan hoor tegen je gezicht..
Cassidy; het filmpje dat je daar post is idd goed om de gevaren te zien... Voor mensen bij wie de boodschap niet overkomt...
Ik wil nog even zeggen dat een paard niet denkt 'hey, laat ik eens vervelend gaan doen vandaag'. Een paard is een prooidier en hoeft niet te vechten voor zijn eten; gras groeit immers (bijna) overal

Maargoed, er zullen vast een hoop mensen zijn die het hier niet mee eens zijn maar ik heb mijn best gedaan om te proberen duidelijk te maken dat een paard niet iets doet TEGEN je, maar om er zelf beter van te worden (bijv een snoepje dus)... En dat ik wel degelijk de gevaren ken en erover heb nagedacht..