Longeerlijn bevestigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Re: Longeerlijn bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:28

Ik doe hem door de eerste biring 1 keer omheen, en aan de buitenste vastklikkwen. Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:36

@_Daniella: ik bedoel inderdaad: erdoorheen halen en dan terug er nog een x doorheen. Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 06:40

ik gebruik zoveel mogelijk een kaptoom en anders haal ik hem door de neusriem en klipje weer aan de lijn en dan om het bovengedeelte van de neusriem. Aan het bit doe ik alleen met dubbele longe

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:21

Is het erg om gewoon aan een halster vast te doen? Of ben je je paard dan aan het "verpesten'" Niet het goede resultaat krijgen...?

Heb zelf nog nooit gelongeerd maar dat vroeg ik me af.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:26

dat noem ik zelf een beetje rondslingeren aan het halster Knipoog. Het kan wel maar dan moet je paard ook goed meewerken.
Bijzet zal niet kunnen met halster en als ie een keer wegspringt oid heb je er ook niet veel over te zeggen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 06:32

Ik vind halster erg fijn voor de jonge pony's als voorbereiding op kaptoom. Werkt net even anders in, en kunnen zich concentreren op het rondje ipv stelling en buiging. Maar dan heb ik het over de eerste 1/2/3 keer.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:13

Ik gebruik een bitstukje tijdens longeren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:33

ik vind met een bitstukje dat je dan erg aan 1 bitring trekt en je je vraagt het hoofd te kantelen met stelling.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:38

Longeren met halster ben ik niet happig op. Lachen
Het probleem is dat wanneer het paard niet netjes in het rondje loopt en je dus druk op de longe krijgt aan de buitenzijde van het hoofd het halster vaak in/te dicht bij het oog krijgt en dat is niet prettig.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:22

Ik maak de longeerlijn vast op de manier die Lammert Haanstra voor het "gewone" longeren het beste vind.
Musketon door de binnenste bitring, dan achter de neusriem langs en de musketon weer om de lijn bevestingen. Zo kom je eigenlijk niet "aan" het bit.

Als je alleen de musketon aan het bit vast maakt, en je paard schrikt ergens van dan strek je snel het bit door zijn mond.
ook als je de musketon door de binnenste bitring haalt en aan de buiteste vastmaakt, heb je veel druk op de buitenkant en drukt de buitenste bitring tegen zijn kaak aan.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:26

om te sturen is het voor mij het makkelijkst aan de binnenste bitring (doe aan rechtrichten enz.), maar omdat ik het bit steeds door zijn mond trok en het een beetje zielig vond Bloos sla ik de longeerlijn nu een keer om de binnenste ring heen en clip hem dan vast aan de buitenste ring. Zo knijp je het bit niet samen, is heel makkelijk!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 11:45

Het hangt er dus uiteindelijk ook een beetje vanaf hoe je longeert etc... Maar ik heb iig een heleboel opties nu Haha! Dankjewel allemaal!

Marlo_esJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:59

ik deed het eerst ook zoals jou,
welke het beste is , idontknow, maar Juventa heeft een hoofdstel om met een bitstukje en dan daaronder dan dingetje waar je de longeerlijn aan vast klikt:)

xx