Wat een leuk en leerzaam topic dit!
Ik zou dan ook graag meelezen.
Een hele actieve poster ben ik niet, maar ik zal mezelf wel even voorstellen
Mijn naam is Daisy en sinds vorig jaar juli ben ik in het bezit van een 5 jarige merrie (bijna 6) genaamd Indy. Ze is wel zadelmak maar nog niet ingereden/doorgereden. Zelf heb ik er nu 2 x opgezeten waarvan 1x rond gestapt, maar ze mist zoveel balans en kracht dat ik besloten heb dat ik er voorlopig niet mee verder ga, maar eerst vanaf de grond sterker wil maken. Tijdens de zadelmak maak periode kreeg ik hulp van een vriendin welke veel de Parelli methode gebruikt, maar ze deed ook veel dingen die ik niet kende. Zo vindt mijn pony de travers inmiddels de leukste oefening ooit terwijl ik nog geen idee had waar ze mee bezig waren. Ze heeft zelf stage gelopen bij Ylvie Fros en na veel lezen en zoeken kwam ik er dus achter dat mijn vriendin haar dus eigenlijk ook al de basis van het rechtrichten heeft bijgebracht.
Maarja... nu moet ik het nog leren!
Op het moment ben ik nog herstellende van een voetoperatie en vind ik het stiekem best spannend om dicht naast haar te moeten lopen, maar zodra ik verder hersteld ben ga ik toch weer een poging wagen.
Ondetussen lees ik veel en kijk ik veel video's om in ieder geval de theorie al beter te kennen