Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wilde vandaag wat grondwerk gaan doen om zo haar beter te leren kennen en om te beginnen bij de basis.
).
)
) maar de eigenaar van Kyara heeft me toch weer het vertrouwen gegeven wat ik nodig heb
volgt heel braaf, al maak ik een wending van 360 graden, wijken voor druk reageert ze al beter dan de eerste keer en zijn begonnen met een soort gelijk iets als de driving game (parelli game 3) combi grondwerk oefening van emiel voest.

Laat je foto's maken van je les?

, en spaanse pas deed ze ook al was pasjes 

Misschien heb je dat wel al verteld, dan heb ik daar even overheen gelezen
vanaf volgende week nog maar 1x per week naar haar toe.. 
! Samen met Pumbaa gaat het super goed! Het zijn al maatjes van elkaar. Ik ben veel bezig met VD met de kleine. Tot nu toe kan hij flemen op commando, achteruit op wijscommando, bal oppakken, voetjes geven en op het blok staan. Ik zal ff een foto toevoegen. Hij kan nog wel wat opvoeding gebruiken
Hij is soms best wel brutaal, happerig en opdringerig. Hij is ook nog maar 3 jaar en er is nooit wat mee gedaan. Ik ben dus apetrots dat hij zo snel leert en het leuk vind. Wat een tegenstelling tot Pumbaa kwa karakter. De kleine mag graag wat doen, Pumbaa gaat liever zijn eigen gang. Echt leuk dat verschil. Pumbaa leert de spaanse pas onder de vrouw en hij kan al 4 passen tot nu toe! Hij vond het in het begin heel erg moeilijk en werd steeds kwaad omdat hij niet snapte wat ik bedoelde (dan wordt hij altijd kwaad
) Maar nu is het kwartje dan gevallen! Supertrots op mijn kanjers
Zal binnenkort alles even weer bijlezen.

Heb nu soms wel de neiging om eerder met [***] te werken dan met [***], dus ik moet daar goed op blijven letten dat ik [***] ook voldoende meeneem

Dus toch maar even gepoetst en de piste in, hij had geen zin in kleine oefeningen (dus flemen en voetje geven en dat soort dingen), hij wilde actie .. En voor die keer dat [***] eens actie wil
Dus heb met hem gewerkt aan het meedraven waarbij hij moest afstand houden, schuinachter mij blijven (toch zeker niet met zijn schouder naast mijn schouder) en stoppen van het moment dat ik stopte (om dingen zoals in dat filmpje laatst te vermijden
). De eerste paar keren heb ik hem flink achteruit moeten zetten want het stop-gedeelte begreep hij niet zo goed
Maar toen ineens viel het kwartje en zodra ik stopte ging hij echt vol in de rem, echt leuk om te zien
En daarnaast heb ik ook nog gespeeld met het hier-komen .. ja, echt zoals bij de honden "[***], HIER!" en [***] komt
Ben benieuwd of [***] volgende keer ook nog komt
Maar [***] kwam zelfs over een hindernisje
(wel nog maar in stap, dat vond hij al vermoeiend genoeg
). En [***] is ook stukjes in draf gekomen
Als hij wil kan hij toch veel