Weer even een berichtje vanhier. Het is nu definitief dat ik Kyara ga doen! (zie mijn vorige bericht), vandaag voor de 2e keer naar haar toe geweest. Kyara is een vrij dominante merrie die nog niet helemaal weet dat ze níet de baas is Wilde vandaag wat grondwerk gaan doen om zo haar beter te leren kennen en om te beginnen bij de basis. Een ander Meisje (noem haar even A.) die door de weeks vaker met haar werkt was er ook en deed moeilijk over dat een paard 2x trainen zielig is, zeker voor een jong paard (let op: 1x longeren, 1x grondwerk). Daar waren al wat spanningen en toen ik haar optoming voor het longeren zag had ik al zo mijn bedenkingen (hoofdstel, en longeerlijn door eerste bitring vast aan 2e bitring). Nouja ze begon met longeren. Kyara ging gelijk draven, wilde haar energie kwijt (wat wil je met een energie vol 3 jarig paard) reageerde niet gelijk op HO dus kreeg een ruk aan de lijn, waardoor ze dus naarbinnen getrokken werd waarna ze gelijk weg gestuurd werd.. Snap dat het paard niet meer snapt wat ze nou wilde. Op een gegevenmoment kwam ze dus een stukje naar binnen en kreeg een flinke tik met de longeerzweep tegen haar voorbenen.. Pony op zijn plek zetten kan naar mijn mening ook anders.. Na afloop had ik nog een soort van discussie met haar over 'als een paard bokt met een zadel op zijn rug moet je dit afstraffen' ik ben van mening van niet want dan is er wat anders aan de hand. Nouja ze vond dus dat ik belachelijk denk...
Hierna de eigenaar gesmst of ik haar vandaag even kon bellen (= op vakantie) en gelukkig belde ze zelf enkele uren later. Heb alles uitgelegt en verteld dat ik niet achter die manier sta, en als het op die manier moet niet verder wil. Gelukkig was ze het met mij eens. Mag ik zo vaak komen als ik wil (ookal wordt ze al gelongeerd of wat dan ook, waar A ook op tegen was ). Nog niks gehoord van A. (zou mij nog smsen XD) maar ga morgen dus gewoon weer langs en doen wat ik denk dat goed is (toestemming van de eigenaar aanwezig, hoef me niks van haar aan te trekken ) Dus tot nu toe weer alles goed, begon al weer erg te twijfelen (soms ben ik nog wat onzeker ) maar de eigenaar van Kyara heeft me toch weer het vertrouwen gegeven wat ik nodig heb
Ondanks deze kleine tegenslag, toch een ontzettend leuke middag gehad bij Kyara! Nadat ze gelongeerd was hoofdstel en longeerlijn af gedaan en ingewisseld voor mijn fijne touwhalstertje. oee wat reageerde ze fijn! geen 1 stap verkeerd gezet volgt heel braaf, al maak ik een wending van 360 graden, wijken voor druk reageert ze al beter dan de eerste keer en zijn begonnen met een soort gelijk iets als de driving game (parelli game 3) combi grondwerk oefening van emiel voest.
foto's van de eerste keer; moet nog een nieuwe camera kopen voor er nieuwe foto's kunnen komen
tijdens loswerken via de freestyle methode van Emiel Voest
even lekker knuffelen na afloop<3
Morgen loswerken, basis grondwerk en heeerlijk tutten op stal
Vanochtend vd lesje gehad van nikki Was superleuk! Heb vooral gewerkt aan compliment op zweepcommando, spaanse pas & klassieke buiging Compliment kan ze nu op zweep commando en net toen ik thuis klassieke buiging probeerde deed ze hem ook erg goed , en spaanse pas deed ze ook al was pasjes
Gisteren weer bij Kyara geweest, ze was met longeren/loswerken wat dominant, probeerde de leiding te krijgen. consecuentheid en duidelijkheid wat wel wat niet werkt wel heel goed. Poetsen was ze ook enorm braaf, dramt niet door, kleine ophouding en ze stopt eigenlijk al. Vind dat ze het enorm goed doet!
Ben met haar begonnen met de parelligames, game 1 en 2. Alle aanrakingen vind ze goed, zowel met stick als met hand. Het wijken voor druk gaat ook steeds beter. Vooral het achterwaarts domineert ze nog wat in, maar nu na 2x oefenen gaat dat wel goed. wending om de voorhand en wending om de achterhand begint ook te komen, nu nog maar enkele stapjes. Bij de wending om de voorhand probeert ze steeds te gaan lopen om zo makkelijker de wending te maken, dat zal nog wat oefenen zijn, maar na een paar keer ging het ook wel wat beter
Vanmiddag wat nieuwe foto's maken met mijn nieuwe camera<3
Gisteren nog even VD gedaan met een haflingertje (2 maanden ruin, 3 jaar, heet Summer) van een stalgenootje van Shamal. Clicker kent hij nu, voerweigeren gaat ook vrij goed (had het snel door, nog geen 5min) Daarna nog even zonder zadel op hem gereden. ging goed tot ik een galopje vroeg XD Even flink bokken en klein steigertje (kwam niet uit pijn of wat dan ook, was echt zo van 'ik heb geen zin, jij heb geen hoofdstel, ik luister nog lekker niet naar je touwhalstertje' even doorgezet en toen deed hij het wel, dus enkele passen galopje en toen terug.)
Kyara is een Tinker(papa) gekruist met een Fries (mama)
Vind het zo jammer dat ze 25min met de auto hier vandaan staat vanaf volgende week nog maar 1x per week naar haar toe..
nadine_yvana
Geplaatst: 04-05-12 22:15
Poeh poeh die Kyara is wel een blikvangertje
Ik ben een hele tijd niet op het forum geweest, dit ivm de komst van mijn nieuwe paardje en mijn scriptie vergt ook veel tijd! Nu heb ik dus 2 draken ! Samen met Pumbaa gaat het super goed! Het zijn al maatjes van elkaar. Ik ben veel bezig met VD met de kleine. Tot nu toe kan hij flemen op commando, achteruit op wijscommando, bal oppakken, voetjes geven en op het blok staan. Ik zal ff een foto toevoegen. Hij kan nog wel wat opvoeding gebruiken Hij is soms best wel brutaal, happerig en opdringerig. Hij is ook nog maar 3 jaar en er is nooit wat mee gedaan. Ik ben dus apetrots dat hij zo snel leert en het leuk vind. Wat een tegenstelling tot Pumbaa kwa karakter. De kleine mag graag wat doen, Pumbaa gaat liever zijn eigen gang. Echt leuk dat verschil. Pumbaa leert de spaanse pas onder de vrouw en hij kan al 4 passen tot nu toe! Hij vond het in het begin heel erg moeilijk en werd steeds kwaad omdat hij niet snapte wat ik bedoelde (dan wordt hij altijd kwaad ) Maar nu is het kwartje dan gevallen! Supertrots op mijn kanjers Zal binnenkort alles even weer bijlezen.
Wat een bink is Charly En wat moet iedereen tegenwoordig toch met 2 pony's!
Wel interessant hé, als ze zo een ander karakter hebben? Ik heb dat zelf ook, ookal lijkt [***] best wel veel op [***], er zit toch een stuk meer meewerking in en [***] hangt echt aan mij in de piste zeg maar, terwijl [***] liever grasjes langs de kant gaat zoeken Heb nu soms wel de neiging om eerder met [***] te werken dan met [***], dus ik moet daar goed op blijven letten dat ik [***] ook voldoende meeneem
Dat heb ik ook, omdat ik meer een band met xander dan met timmy.
Anoniem
Geplaatst: 05-05-12 19:42
Zo slecht is het blijkbaar niet dat ik [***] soms wat extra meeneem, als ik dan [***] nog eens uit de weide haal doet die tenminste z'n stinkende best
Vandaag hem toch even eruit gehaald, was dit niet van plan omwille van het slechte weer, maar hij keek me zo smekend aan Dus toch maar even gepoetst en de piste in, hij had geen zin in kleine oefeningen (dus flemen en voetje geven en dat soort dingen), hij wilde actie .. En voor die keer dat [***] eens actie wil Dus heb met hem gewerkt aan het meedraven waarbij hij moest afstand houden, schuinachter mij blijven (toch zeker niet met zijn schouder naast mijn schouder) en stoppen van het moment dat ik stopte (om dingen zoals in dat filmpje laatst te vermijden ). De eerste paar keren heb ik hem flink achteruit moeten zetten want het stop-gedeelte begreep hij niet zo goed Maar toen ineens viel het kwartje en zodra ik stopte ging hij echt vol in de rem, echt leuk om te zien En daarnaast heb ik ook nog gespeeld met het hier-komen .. ja, echt zoals bij de honden "[***], HIER!" en [***] komt Ben benieuwd of [***] volgende keer ook nog komt Maar [***] kwam zelfs over een hindernisje (wel nog maar in stap, dat vond hij al vermoeiend genoeg ). En [***] is ook stukjes in draf gekomen
Hij heeft het goed gedaan Als hij wil kan hij toch veel
IK ben met Amigo in het tuig begonnen. Hij pakt het zo goed op! Dus straks ook lekker lange teugel werk aangezien hij het begint te snappen. En Pippin staat op rust die is gister gecastreerd dus hij mag eerst even bijkomen en eventuele complicatie's in de peilling te houden. Maar hij schraapt al met zijn voorhoefjes als ie eet nu nog op commando zetten.
Haha, leuk foto Ik zie trouwens nu pas dat Xander de pony is met haar op z'n .... Die van dat zand is trouwens ook hilarisch Daar kan [***] ook wel wat van
MarlindeRooz
Geplaatst: 05-05-12 21:03
[***] schreef:
Haha, leuk foto Ik zie trouwens nu pas dat Xander de pony is met haar op z'n .... Die van dat zand is trouwens ook hilarisch Daar kan Cobe ook wel wat van
Haha teleurstellend dat je daar nu pas achter komt