Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus even op een laag pitje gezet, dat komt wel weer.
Echt gaaf inderdaad! Chess voelt zich dan ook erg stoer haha.Ansie schreef:Ook denk ik dat de draf beter wordt als je de galop mee pakt. Je kan ook afwisselen in tempo in de draf, maar dat is meer iets voor aan de longe of onder het zadel. Probeer dan niet het tempo zodanig omhoog te gooien dat ze van het achterbeen af gaat lopen maar voeg met name meer activiteit toe en maak de slinger van het achterbeen naar voor groter, en dan weer terug, en terug is ook echt weer terug waarin de voorkant gelift wordt en er weer meer buiging in de gewrichten moet komen.
Heb ook even een rijfilmpje van je Youtube kanaal bekeken, super! Fijne uitleg ook
zonder daarin hard te worden naar het paard.Ansie schreef:Kort door de bocht: als iets niet lukte dan gaf je de hulp maar harder. Puur teken van onmacht en gebrek aan kennis. Toch zie je dat om je heen nog erg veel gebeuren helaas.
Ansie schreef:Voor het trainen van de galop aan de hand, moet het paard de travershulp op de volte snappen. Je moet die controle over het buitenachterbeen hebben. Een goede galopsprong wordt namelijk ingezet door het buitenachterbeen. Daarom belangrijk om dat been aan te kunnen spreken en het paard dermate te verzamelen dat vanuit daar aangesprongen kan worden. Verder is het natuurlijk goed om van tevoren te weten of je paard überhaupt de kracht heeft om op een wat kleinere volte te kunnen galopperen, dat kan je aan de longe testen.

Dat duuuuurt en duuuuuurt en Snuit ondertussen ruzie maken met de buurvrouw

!
Of ben ik nou in de war?

.
Ik lees al een paar dagen in dit topic, maar het leek me wel zo leuk om me even te melden! Ik werk sinds een een maand of 5 ook aan de hand met mijn pony, een 6-jarige NRPS ruin. Tot nu toe eigenlijk alleen nog maar in stap gedaan (stelling vragen, schouderbinnenwaarts, wijken), maar we gaan nu zo'n beetje met de draf beginnen. We zitten echt nog in het begin dus.. We hebben les van Monique de Rijk, meestal 2x in de maand! Ik merk dat het hem lichamelijk heel goed doet, maar ook mentaal. Is natuurlijk ook weer een leuke afwisseling in de training

Wat een inspiratie bron en vooral ook herkenning.. zo fijn!! Ik dacht niet dat wij zozeer een uitzondering zouden zijn maar wel erg prettig om vele herkenningspunten qua beginners te hebben (paard onzeker, happerig, onbalans dus stuwen etc.).
) En ook best heel sensibel. Ook denkt hij gauw dat hij zich op moet kroppen of heel erg stofzuigeren moet omdat dat de juiste houding is. Ben bang dat dit een aangeleerde fout is helaas. Maar ik ben ervan overtuigd dat met terug naar de basis een hoop op te lossen valt
Ik hoop echt dat ik al dat soort dingetjes ga leren (herkennen)! Ik vind dat best heel moeilijk nog en voor nu lijkt dat echt bijna onmogelijk. Maar goed, aldoende leert men zullen we maar zeggen