[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:02

Pfff, hoe zou ik dat toch kunnen denken? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:15

Hoi Marlinde, welkom!
Xander is leuk :D (en je hond ook ;) ).

@ Mira : ik doe wel eens een poging tot horse agility, telt dat ook? :+ Ben wel van plan het weer serieus uit te bouwen, maar moet even wat tijd vinden :')

[***] doet het trouwens super, gisteren nog snel even voor het voeren geclickerd met hem, de jambette gaat echt al mooi <3 Ben nu in 5 minuten tijd al een stuk verder geraakt dan in al mijn andere pogingen samen :') Is nog ruimte voor verbetering uiteraard, maar van wat hij nu al aanbood ging ik helemaal stuiteren :):) En hij ging spontaan buigen _O- Maar jammer genoeg maar 1 keer :+

[***] doet het ook prima, maar dat zit op een ander niveau :+ Daar doe ik nog niks anders mee dan target aanraken (aan z'n blinde kant gaat het nog niet, als hij aanraakt is dat een toevalstreffer :+ ), stapje vooruit, halthouden, stapje terug + blijven staan terwijl ik hem aanraak .. That's it, héél spannend dus :Y) (maar hij vindt dat wel heel erg spannend allemaal :(:) ).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:19

@Sabine dat telt ook haha.

Ben gister met Pippin bezig geweest meneer komt als ik roep,achteruit en staat stil als ik stil sta. Ben zo trots op mijn ukje! En dit alles in een half uur!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:41

Goed Sabine dat Boke het goed doet, en Cobe natuurlijk ook! Hoe komt het dat Cobe het nu beter doet dan eerst? Want heb geloof ik wel is een topic van je gezien dat het niet zo goed ging en hij het saai vond? :)

Ben vandaag vrij dus denk dat ik wat eerder naar Beauty ga om de spagaat te oefenen :j

Met teruglopen heb ik wel een probleem: als ik er naast sta en 'teeeruuug' zeg gaat ze prima achteruit, ervoor ook, maar als ik erachter sta raakt ze in paniek, zo van, waar is ze nou? Daarom gaat langelijnen ook niet, ze raakt in paniek zodra ze me niet meer ziet. Iemand een oplossing?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:01

:wave:

Long time no see :))
Silke doet het momenteel super, ze kan de jambette tijdens een wending om de voorhand, buigen op zweepcommando en het op mn schouders staan gaat ook steeds beter :D
Ook het lesgeven gaat lekker, zaterdag voor 7 lesjes naar Leusden, dinsdag voor 2 lessen naar Leerdam en voor 2 naar Leiden :) Daarnaast ga ik deze zomer waarschijnlijk internationaal :):) (belgië :') )

Ik ga nu weer naar Sillie, ik doe vanmiddag even een aantal pagina's bijlezen en reageren :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:44

VisibreTeam schreef:

Silke doet het momenteel super, ze kan de jambette tijdens een wending om de voorhand, buigen op zweepcommando en het op mn schouders staan gaat ook steeds beter :D
Ook het lesgeven gaat lekker, zaterdag voor 7 lesjes naar Leusden, dinsdag voor 2 lessen naar Leerdam en voor 2 naar Leiden :) Daarnaast ga ik deze zomer waarschijnlijk internationaal :):) (belgië :') )

Ik ga nu weer naar Sillie, ik doe vanmiddag even een aantal pagina's bijlezen en reageren :)

:))

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:00

Ik ga opzoek naar een nieuwe lesgeefster. Die van mij gaat naar australie verhuizen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:15

@ Mira: haha, ok :+ Is er iets bepaalds dat je wil weten ofzo? Dat je die vraag stelt?

Pippin klinkt als een slimpie :D Klinkt al goed!
Wat ga je er eigenlijk allemaal mee doen? Enkel VD/HA? Of ook andere dingen?

@ MyLittleLove: goede vraag :+ Ik denk toch dat het clickeren er voor een groot stuk mee te maken heeft, al deed ik dat daarvoor ook (maar dan enkel voor VD, nu doe ik dat met alles, dus ook met de gewone oefeningen als het achteruitgaan en dergelijke) maar toen leek dat ook niet te werken. Hij probeerde wel, maar als ik niet meteen clickte dan stopte hij ook met proberen :+ En nu lijkt hij wel heel enthousiast en hij probeert vanalles wat hij niet moet proberen :')
Ik denk persoonlijk wel, maar hij kan het mij niet zeggen dus kan niet zeker zijn, dat hij zich op deze stal een stuk beter voelt dan op de vorige (was niet echt een stal, was aan huis bij de vorige eigenaresse, daar heb ik hem een tijd verzorgt en na het kopen nog een tijd laten staan). Sinds we daar onze draai gevonden hebben doet hij echt heel leuke dingen.. Zo ook bv. dat Chase The Tiger, dat heb ik in het verleden wel vaker geprobeerd (ook met de clicker) maar zodra ik bewoog ermee stopte hij met moeite doen :+ En nu moest ik het ding eigenlijk niet eens introduceren, toen ik het eraan had gehangen en nog met mijn zweep bezig was (is zo'n ding wat in 2 stukken is, moest hem nog in elkaar draaien) ging hij al het plastic (wat dan bewoog omdat ik met die zweep bezig was) achterna :') Dus ja, ik snap er zelf eigenlijk niks van, maar ik klaag in ieder geval niet :+ Het zal niet altijd geweldig gaan, maar tot nu toe heb ik eigenlijk echt niet te klagen. Het helpt misschien ook wel dat ik nu een 2e pony heb en hij dus concurrentie heeft :Y) Hij vindt het niet zo leuk als ik met [***] bezig ben O:)

VisibreTeam schreef:

Je weet waar je moet zijn hé, als je internationaal gaat :Y)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:32

@Sabine vooral VD/HA ben gewoon nieuwsgierig naar HA heb filmpjes gezien. Ik wil heel graag zelf gaan beginnen ermee dus is mijn vraag wat heb jij aan onderdelen?

Misschien dat ie ooit voor de kar gaat.... Maar nu eerst VD en wandelen en grasmaaien :P Want meneer is echt klein hij is denk ik 5/10 cm groter dan de stal labrador :')

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:46

Sorry, ik ben zo lang niet geweest hier :o
Met Daiske en VD gaat het eigenlijk wel goed, wil sws binnenkort een lesje bij VisibreTeam :))
Daiske kan nu:
- Jambette/voetje (ik krijg hem niet uitgewerkt naar een echte jambette, zit er een beetje tussenin)
- Shake
- Achtervoetje geven op commando
- Follow (stap, draf & galop)
- Flehmen (en die vind ze toch leuk :'))
- Kusje geven (die vind ze ook leuk, en ik wat minder :'))
- Spagaat (begin) *\o/*
- Rondje om me heen lopen
- Blok
- Back up

Zo nu wat foto's, ik ga jullie wel weer bijhouden hoor :')
Spagaat:
Afbeelding

Voetje/jambette
Afbeelding

Flehmen :') Dat hanglippie dr ook echt bij he.
Afbeelding

Zal binnenkort meer foto's maken :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:49

[***] schreef:
@ MyLittleLove: goede vraag :+ Ik denk toch dat het clickeren er voor een groot stuk mee te maken heeft, al deed ik dat daarvoor ook (maar dan enkel voor VD, nu doe ik dat met alles, dus ook met de gewone oefeningen als het achteruitgaan en dergelijke) maar toen leek dat ook niet te werken. Hij probeerde wel, maar als ik niet meteen clickte dan stopte hij ook met proberen :+ En nu lijkt hij wel heel enthousiast en hij probeert vanalles wat hij niet moet proberen :')
Ik denk persoonlijk wel, maar hij kan het mij niet zeggen dus kan niet zeker zijn, dat hij zich op deze stal een stuk beter voelt dan op de vorige (was niet echt een stal, was aan huis bij de vorige eigenaresse, daar heb ik hem een tijd verzorgt en na het kopen nog een tijd laten staan). Sinds we daar onze draai gevonden hebben doet hij echt heel leuke dingen.. Zo ook bv. dat Chase The Tiger, dat heb ik in het verleden wel vaker geprobeerd (ook met de clicker) maar zodra ik bewoog ermee stopte hij met moeite doen :+ En nu moest ik het ding eigenlijk niet eens introduceren, toen ik het eraan had gehangen en nog met mijn zweep bezig was (is zo'n ding wat in 2 stukken is, moest hem nog in elkaar draaien) ging hij al het plastic (wat dan bewoog omdat ik met die zweep bezig was) achterna :') Dus ja, ik snap er zelf eigenlijk niks van, maar ik klaag in ieder geval niet :+ Het zal niet altijd geweldig gaan, maar tot nu toe heb ik eigenlijk echt niet te klagen. Het helpt misschien ook wel dat ik nu een 2e pony heb en hij dus concurrentie heeft :Y) Hij vindt het niet zo leuk als ik met Boke bezig ben O:)

Haha ja dat zou op zich nog wel kunnen, dat hij denkt dat hij concurrentie heeft :j Chase the Tiger wil ik sowieso nog een keer proberen met Beauty maar ben bang dat ze al wegschiet wanneer ik het zakje tevoorschijn haal :') Is de stal waar je nu staat dan zoveel anders dan je vorige 'stal'?

De spagaat gaat wel wat beter, maar ik denk dat ik binnenkort Nikki echt om een lesje ga vragen (als het goed is wil er iemand in de buurt ook een les)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:03

De stal is toch wel grotendeels anders :j
Eerst stond hij aan huis met 3 andere paarden (meestal stonden ze 2 aan 2) en was hij de baas en moest hij dus de baas spelen. Constant bezig met maar zoveel mogelijk eten binnen krijgen en de andere paarden wegjagen, alles in de gaten houden etc. etc.
Nu op stal heeft hij z'n eigen weide, enkel voor hem en ik heb het idee dat hem dat toch een soort rust geeft. Hij moet z'n eten niet meer verdedigen want de anderen kunnen er toch niet aan. Verder is hij niet al te sociaal (zeg maar asociaal) dus nu er geen andere paarden meer bij hem kunnen vindt hij dat wel leuk denk ik.

Eerst stond hij op een weide tussen de andere paarden in, de weides grenzen allemaal aan elkaar dus (is zeg maar 1 groot geheel allemaal in rechthoekjes opgedeeld, paarden hebben dus gewoon buren die ze over de draad heen kunnen aanraken) maar dat ging ook niet altijd super. Regelmatig draadje stuk en hadden hij en de buurmerrie weer ruzie :+ [***] is daar dan aan de andere kant langsgekomen en ik heb ze een tijdje samen gehad (dus van 2 weiden 1 geheel gemaakt) maar dat ging niet goed .. Dus dan maar weer apart en toen ben ik kunnen verhuizen zodat [***] op een hoekweide zou staan en enkel [***] dan als buurman aan de andere kant. En sindsdien lijkt [***] wel helemaal gelukkig, en is hij nog positiever verandert dan daarvoor (en toen merkte ik al verschil).

Maar het clickeren zal ook wel een groot verschil maken de laatste tijd hoor. Volgens mij sta ik daar anders tegenover dan "vroeger" en gaat het daarom ook een stuk beter. Ook gewoon omdat ik makkelijker veel enthousiaster kan worden. Ik weet nog dat ik een tijd terug daar stond en dat ik vanalles aan het proberen was en [***] wilde maar niet en had geen zin en ik bleef maar proberen, en toen hij eindelijk toch wat deed had ik zo'n houding van "ha, eindelijk joh", terwijl ik nu op zo'n moment een gat in de lucht zou springen. Snap je? Als hij nu wat probeert ben ik dolgelukkig, en dat traint een stuk sneller dan alles maar als normaal beschouwen en alleen het uiterste nog leuk vinden. Ook wissel ik veel meer af de laatste tijd, 'vroeger' durfde ik dat niet zo omdat ik schrik had dat hij alles dan te verwarrend zou vinden, en dan hield ik het bij 2 of max. 3 dingen en ging daar mee door totdat het min of meer lukte. Maar dat is natuurlijk oersaai. Nu heb vaak wel minstens 5 dingen in de piste liggen en daar wisselen we dan tussen af, gewoon constant met wat anders bezig .. Nu eens hier achteruit, dan eens een duw tegen de ton, dan eens over een hindernisje, op het blok, weer eens achteruit, ....

@ xDeena_ : Daiske gaat al goed! Erg leuke pony ook :)

@ Mira283 : ik heb op zich niet zoveel denk ik, maar ik kan er wel veel mee :Y)
Ik heb:
- een zeil
- 5 grote pionnen
- vlaggetjes
- een blok
- 6 cavalettiblokken (verschillende afmetingen)
- 10 balken (ook handig om een labyrinth en dergelijke te maken ;) )
- 2 hoepels
- een klein blauw tonnetje (is onze voetbal bij gebrek aan beter :+ )
- een target
- een longeerzweep met plastic stukje aan :Y)
- veel prikpaaltjes (kan je vlaggetjes tussenhangen om zo een doorgang te maken en dergelijke dingen)

Denk dat het dat zowat is :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:29

MyLittleLove schreef:
Goed Sabine dat Boke het goed doet, en Cobe natuurlijk ook! Hoe komt het dat Cobe het nu beter doet dan eerst? Want heb geloof ik wel is een topic van je gezien dat het niet zo goed ging en hij het saai vond? :)

Ben vandaag vrij dus denk dat ik wat eerder naar Beauty ga om de spagaat te oefenen :j

Met teruglopen heb ik wel een probleem: als ik er naast sta en 'teeeruuug' zeg gaat ze prima achteruit, ervoor ook, maar als ik erachter sta raakt ze in paniek, zo van, waar is ze nou? Daarom gaat langelijnen ook niet, ze raakt in paniek zodra ze me niet meer ziet. Iemand een oplossing?

wat ik gedaan heb is er eerst heel kort achter lopen, (moet je wel een braverd hebben die niet trapt) en dan desnoods af en toe een hand op de kont zodat hij/zij weet waar je bent :)

--

Het gaat super met Xander, en we zijn nu een maandje bezig en hij kent inmiddels:
- berggeit, ik hoef er alleen nog maar voor te zitten! <3
- Jambette, slaat hoog uit.
- achteruit
- parkeren
- op het blok
- jambette op het blok.

en timmy kent nu kusje geven.. maar hij kwijlt nogal :+

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:30

Ik heb vandaag met mijn nieuwe pony yara beetje geprobeerd, ze kent nu al clickeren en begin fleem&kus :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:31

Heb je een foto van Yara?
ik zal even foto's uploaden van berggeit & Jambette!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:33

In deze beelden staat ze wel nog daar maar ze weet wel hoe ze eruit ziet :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:36

is dat je nieuwe rijpony? en blijft Jolijn wel?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:42

Nee ze is nog niet ingereden :)
Ja jolijn blijft :)
Maar ik kan nog een jaartje ong op jolijn :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:49

jambette:
Afbeelding

hij vond het maar 10x niks dat timmy onder een deken stond.. :')
maar zie die nek _O_
Afbeelding

Geit in opleiding!
Afbeelding

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:47

[***] schreef:
@ xDeena_ : Daiske gaat al goed! Erg leuke pony ook.

dankjeweel :D

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:49

Jolijn doet het compliment goed, alleen jolijn doet het alleen als ik ernaast hurk & beetje wijs waar ze hem moet legge :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:55

Weet je wat trouwens ook ervoor zorgt dat [***] weer geen zin heeft? Zetten op bokt hoe goed het wel niet gaat :+ Wat een rotdag vandaag, niks wilde hij doen :') Uiteindelijk met veel zuchten & puffen dan toch maar beetje laten lopen in de roundpen, en stukje in het bos gewandeld, maar dat ging ook niet van harte ... Echt leuk, een pony die het niet eens leuk vindt om te gaan wandelen :') Achja, morgen weer een dag :Y)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:56

gekke cobe :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:56

[***] schreef:
Weet je wat trouwens ook ervoor zorgt dat Cobe weer geen zin heeft? Zetten op bokt hoe goed het wel niet gaat :+ Wat een rotdag vandaag, niks wilde hij doen :') Uiteindelijk met veel zuchten & puffen dan toch maar beetje laten lopen in de roundpen, en stukje in het bos gewandeld, maar dat ging ook niet van harte ... Echt leuk, een pony die het niet eens leuk vindt om te gaan wandelen :') Achja, morgen weer een dag :Y)

Pff ik kon Xander vandaag ook wel schieten hoor _O-
hij had !!3!! teken, en eentje op zijn neus.. een kleine. meneer was helemaal druk en wou niet stil staan. terwijl hij dat normaal wel doet :=
hij staat in het bos, dusja.. maar ik heb nog nooit eerder teken bij ze gezien. dat is dit jaar voor het eerst.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:44

[***] schreef:
Weet je wat trouwens ook ervoor zorgt dat Cobe weer geen zin heeft? Zetten op bokt hoe goed het wel niet gaat :+ Wat een rotdag vandaag, niks wilde hij doen :') Uiteindelijk met veel zuchten & puffen dan toch maar beetje laten lopen in de roundpen, en stukje in het bos gewandeld, maar dat ging ook niet van harte ... Echt leuk, een pony die het niet eens leuk vindt om te gaan wandelen :') Achja, morgen weer een dag :Y)

Had die van mij gister. Slome drol zlefs een haf met ene hoefzweer haalde hem in :')