Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cinnepin schreef:Ja heb ik wel zo gedaan. en als je hem in de stelling laat maar zeggen naar achteren drukt ( het paard, dus op de achterhand duwt ) komt de binnenheup ookal naar voren ( als je t goed doet ) dit kan je er ban ook weer bij gebruiken. Oefen dat eerst in stilstand
ijssnuiver schreef:Ik denk inderdaad dat je nog wat teveel wil. Vraag 1 of 2 stapjes en dan weer rechtuit.
Als hij wegschiet op de zweephulp, kun je de hulp kleiner maken en visualiseer wat je graag wil. Ik gebruik ook mijn zweepje over de rug en dan wijs ik naar de buitenheup.
De energie die je daarbij gebruikt, is ook nog bepalend voor de reactie die je krijgt. Kijk eens of je de hulp kleiner kunt maken.
ijssnuiver schreef:Het niveau dat gereden is, zegt mij dan doorgaans niet zoveel. Dat is geen garantie dat een paard een oefening op een juiste manier kan uitvoeren.
Paulaaa schreef:Ja ik hoop dat we gaan werken aan de draf aan de hand. Op de volte doet hij dit eigenlijk al best goed, alleen voelt het voor mij nog een beetje onwennig! Is het echt de bedoeling dat je mee gaat rennen of?zodra ik een oefening wil inzetten gaat hij veel te hard dus daar zit nog een hoop te leren!
En na de travers komt de renvers toch? Misschien gaan we die ook wel meepakken als volgende stap. Ben benieuwd!
Paperboy schreef:Leuke foto's!! Doe je travers bewust zo ver, ik vraag het omdat ik mijn les toevallig te horen kreeg dat ik hem zijn buitenachterbeen in het spoor van zijn binnenachterbeen moest laten zetten. Dan zou hij beter buigen, bij te ver zou hij weer rechter in zijn lijf worden....