Ik heb ook weer een fijn weekend achter de rug

Zaterdag met [***]:
[***] schreef:Heb vandaag wat met de pony gewerkt en hij is zich prima bewust van z'n achterbenen, dus dat is het probleem al nietIk heb wat basis grondwerk met hem gedaan (noem het Parelli als je wil, het begin van de 7 games). Heb hem dus overal aangeraakt met leadrope, stick & string en verder heb ik hem de achterhand laten wijken voor druk, de voorhand hetzelfde, heb hem naar me toe laten komen en weer achteruit gezet en een begin gemaakt van de circling game (longeren is iets wat hij waarschijnlijk buiten het zadelmak maken, waarbij ik veronderstel dat ze dat wel met hem gedaan hebben, nooit meer heeft gedaan). Het ging eigenlijk héél erg goed. Ik kon heel fijn met hem werken en hij reageerde heel erg leuk. Ik kon bv. heel mooi onderscheid maken tussen het enkel wijken van de achterhand, en het wijken om te vertrekken voor de circling game, en dit alles zonder aanraken (al kon ik hem ook wel gewoon aanraken hoor). Verder heeft hij nog over een verhoogd balkje gestapt en hebben we de L-vorm geoefend, en hij wist naar mijn mening wel waar z'n achterbenen waren zeg maar
Heb ook nog eens de hoefjes allemaal opgetild, terwijl hij gewoon los in de piste stond. En na het werk is hij helemaal los met mij meegelopen terug naar de weide (leadrope dus om de hals), dit langs mensen & kruiwagens & honden, langs de tractor en nog allerlei ander materiaal, tussen de paarden in de anderen weides door. En hij volgde gewoon
Enige "probleem" wat ik had was dat zodra er gras kwam hij daarin dook
maar even gezegd dat we dit niet doen en daarna was even een "eh" als hij wilde naar beneden gaan voldoende om hem braaf mee te laten lopen
Het was echt super met hem werken zo, heel rustig en ontspannen, maar toch duidelijk werken. Alleen spijtig dat hij langs 1 zijde je lichaamstaal niet kan zien
dus daar hadden we wel wat moeite mee, maar hij deed erg z'n best!
Morgen komt er iemand van het opvangcentrum eens kijken en gaan we met beide pony's een grooooooote boswandeling maken(tussenstop op de manège waar hij vandaan komt, waar blijkbaar morgen een opendeurdag zou zijn, dus niet zo'n goede timing maar we zien wel, kunnen er alleen maar van leren
).
Met [***] heb ik wat lange-teugel werk gedaan (dus zonder longeersingel, niet de lange lijnen), heeft toch wel meer oefening nodig, zat niet veel stuur op

Vandaag zijn we een heel lange wandeling gaan maken

[ITP] [***] & [***] trekken de wijde wereld in :-)
Was erg leuk