Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:53

Hihi, ik krijg nu allemaal grappige beelden van vraatzuchtige monsters :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:53

Solleke_Noah schreef:
Ik zou het aantal x wel kiezen op voorhand, bv ik probeer op 1 dag 15x achter elkaar, dag 2 hetzelfde, en dan kijken of het sneller/trager gaat, het paard gerichter wordt etc. Voor de juistheid van het exp. maak je het best zo uniform mogelijk, dus allemaal proberen hetzelfde te doen.

ja, dat lijkt mij ook het beste

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:54

Oja, als je het voer er meteen in laat glijden sta je er vlakbij, dus kan je net zo goed meteen de ene emmer die niet gekozen is weghalen, toch?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:54

Solleke_Noah schreef:
Hihi, ik krijg nu allemaal grappige beelden van vraatzuchtige monsters :(:)

Mijn paarden gaan dit geweldig vinden... en ja... die beelden kloppen hier wel :Y)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:56

Solleke_Noah schreef:
Oja, als je het voer er meteen in laat glijden sta je er vlakbij, dus kan je net zo goed meteen de ene emmer die niet gekozen is weghalen, toch?

Ja dat wel natuurlijk. Vind het alleen zelf handiger om er met een lege emmer te staan. Dat komt omdat ik hier maar superbeperkt voer en dat gebeurd met emmers. De wei is redelijk kaal (maar erg groot) dus vinden ze zichzelf enorm uitgemergeld (ze zijn nog geen gram afgevallen hoor, maar ze lijken daar anders over te denken) en dat maakt hen wel heel erg voergericht. Mijn voerzakje laten ze per definitie met rust en mij ook, maar met emmers ligt dat anders. Of ik zou dat eerst moeten gaan trainen.

nimue2010

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:08

Haha, ik zie het ook helemaal voor me, liljebo, je hebt je dieren nu wel echt afgeschilderd als vraatzuchtige monsters :-)
Het lijkt mij echter ook dat we richting experiment 2 gaan als je ze eerst een lege emmer laat kiezen, die staat voor een bepaald voertje.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:00

Ook als je het voertje erin laat glijden om het moment dat ze erin duiken? (mijn paarden zijn trouwens vraatzuchtige monsters, vooral nu :) )

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:03

nou ja, bedenk net dat ik natuurlijk bij de omheining kan werken en het andere emmertje aan de andere kant kan zetten. Grootste uitdaging wordt nog het zoeken van een geschikte werkplaats, gezien ik geen paddock of afsluitbare stal heb.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:35

Ik lees hier af en toe mee en eigenlijk heel enthousiast geworden over clickertraining. Ik denk ook zeker dat het iets voor mij en mijn paarden is en dat ik er wat "probleempjes" mee op kan lossen in de toekomst.

Weten jullie of er in de buurt van Kaatsheuvel (Brabant) iemand is die les geeft in clickertraining?

Alvast bedankt. Ik ga weer verder lezen :wave:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:21

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:40

Dankjewel Stef. Ik heb weleens topics van haar gezien. Niet bij stilgestaan dat zij ook trainingen geeft.
Ik ga een berichtje sturen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:43

We werken niet met bakken voer, hoor Stef. Dan ploffen mijn paarden ook. Het gaat maar gewoon om schijfje wortel/schijfje appel. Hetzelfde wat je ook met clickeren gebruikt.

Murness, welkom. Van instructeurs ken ik eigenlijk alleen Inge en die zit in België.
Er zijn wel engelstalige trainers die online les geven en daar zitten goeie tussen, maar niet iedereen lest graag online. :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:50

liljebo schreef:
We werken niet met bakken voer, hoor Stef. Dan ploffen mijn paarden ook. Het gaat maar gewoon om schijfje wortel/schijfje appel. Hetzelfde wat je ook met clickeren gebruikt.

Murness, welkom. Van instructeurs ken ik eigenlijk alleen Inge en die zit in België.
Er zijn wel engelstalige trainers die online les geven en daar zitten goeie tussen, maar niet iedereen lest graag online. :)

Inge geeft nu ook online les!

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:22

Les online :? Wat moet ik me daar bij voortellen? Paard in de kamer naast de computer :=
Nee hoor, da's maar gekheid. Maar ik weet echt niet hoe dat werkt in de praktijk.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:39

murness schreef:
Les online :? Wat moet ik me daar bij voortellen? Paard in de kamer naast de computer :=
Nee hoor, da's maar gekheid. Maar ik weet echt niet hoe dat werkt in de praktijk.

Ik stuur Inge filmpjes en dan maken we een afspraak voor een skype gesprek. Hoe andere instructeurs het doen weet ik niet. Josepha Guillaume geeft volgens mij tips per mail. Ik heb een lesje gehad van Inge en vind het wel handig, omdat je zelf de filmpjes terug kan kijken en tijdens het skypen aantekeningen kan maken blijft alles wel goed hangen. Als ik een uur normaal les heb ben ik aan het eind de helft vergeten zal ik maar zeggen.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:55

Da's wel heeeel modern, haha. Ik weet niet of ik daar al aan toe ben :')
Ik denk toch dat ik liever "live" les heb.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:12

murness schreef:
Da's wel heeeel modern, haha. Ik weet niet of ik daar al aan toe ben :')
Ik denk toch dat ik liever "live" les heb.

Ja dat heeft ook zo zijn voordelen :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:43

Welke kleuren hebben jouw emmers, CM?
Ik heb zelf een witte en een zwarte emmer en een klein groen bakje waar ze normaal voer uit krijgt. Die zou ik leeg kunnen laten om te zien of ze op de vorm/kleur afgaat de 1e keer.

@Liljebo: als je moeite hebt met emmers omdat je paarden denken emmer = voer, kun je dan niet een ander soort bakje gebruiken of plastic borden of... Kyra kreeg dus nooit uit een emmer gevoerd, alleen uit een laag rond plastic bakje (een soort, halve emmer die gebruiken zie voor koeien).

Misschien blijven jouw paarden wel gewoon op de mat plakken omdat ze denken dat het een niet-eten oefening is. ;)

@Murness:Welkom :wave:

@Nelleke: ik zie nu pas dat je in Grou woont. Grou Friesland? Daar heb ik gewerkt, gezellig dorp.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:52

Ik heb 3 kleine emmertjes, lichtblauw oranje en donkerpaars

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:58

Sorry ik kom even binnenvallen met een vraag:
Als je begint met een clicker heb je dan perse les nodig of kan je het ook zelf opbouwen?
Alvast bedankt!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:59

Ik een witte en een groene :)

@suzanne: je kan gerust zelf beginnen hoor!

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:04

Oke en met wat bijvoorbeeld?
(bedankt voor je snelle antwoord)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:08

suzanne461 schreef:
Oke en met wat bijvoorbeeld?
(bedankt voor je snelle antwoord)

Je hebt sowieso wel website's (oa die van Amable hier op bokt) en boeken (bv van Inge Teblick). Daar staat alles wel goed in uitgelegd :) Verder heb je een clicker nodig (dierenzaak) en beloningen. Je kan bv beginnen met voedselweigeren of targetten (heb je ook een target nodig, bv een tennisbal op een stok geprikt)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:49

suzanne Misschien kun je eens beginnen met lezen op Inge's site?
http://www.ingeteblick.be/
Ik heb ook nog wel wat engelse sites, als je daar interesse in hebt.

HL, ja dat kan ook. Maar ik kan ook met de emmertjes gewoon bij de omheining gaan staan.
Moet alleen een stuk afzetten, anders willen ze allemaal tegenlijk.

Ik heb zwart/wit/blauw en volgens mij rood (moet in de garage staan... ben niet 100% zeker)

Murness, idd wordt wel via filmpjes en skype gedaan, maar er zijn ook mensen met een compleet programma on line lessen... Zij bv
http://www.hannahdawsonequine.co.uk/
Maar ik kan mij ook voorstellen dat je liever echt les hebt. Ik heb echter geen flauw idee wie waar zit in nl.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:07

HippoLogic schreef:
@Nelleke: ik zie nu pas dat je in Grou woont. Grou Friesland? Daar heb ik gewerkt, gezellig dorp.

Haha jep al 25 jaar mijn woonplaats. Of terwijl mijn hele leven. Maar is idd een leuk dorp.