(Iemand nog tips om een bang/koppig paard op de trailer te krijgen? Amigo is toen ie 1 was met een heftruck met stropak op de trailer gedrukt dus hij wil er NIET meer op)
Ik laat me hier ook maar weer eens horen. *schaam schaam*
Helaas heeft choco al zo'n 5 weken last van haar rug, het zadel paste niet waardoor haar schoft verdikt is en ze bultjes op haar rug heeft. De dierenarts komt deze week weer om er nog een keer na te kijken, die is 4 weken geleden ook geweest. En toen heeft ze gezegd dat ik 4 weken niet meer mocht rijden, en dat we dan weer een afspraak moesten maken dus dan doen we dat maar. Maar nu ik niet kan rijden ben ik lekker bezig met grondwerk, losgooien en vd.
Alleen we beginnen nu wel tegen een probleem aan te lopen. Elke keer als ik haar bv. een keer heb laten flehmen en ik geef haar een stukje appel doet ze haar hoofd opzij. Zoals ze ook bij voerweigeren doet en dan geeft ze ook nog een voetje, dus eigenlijk 2 dingen door elkaar zonder dat ik er om vraag. Ik negeer het nu elke keer maar het begint wel een beetje irritant te worden nu.
Leuke foto's weer allemaal! Ik reageer helaas heel weinig... Sorrysorrysorry! Ik ben niet zo gek veel bezig met vd, Hij heeft helaas een luchtwegen infectie, Dus we doen even lekker rustig aan..
Ik heb misschien wel een leuk nieuwtje... Ik zit te denken, aan een shetlander Ik weet nog niet hoe en wat.. Wil eerst kijken waar me oude shetje is gebleven, heb altijd gezegt, mocht ze ooit naar een ander baasje moeten, Komt ze terug naar mij
Maaarrr. Mocht zij gewoon nog goed staan waar ze is, Dan wil ik denk een jaarling..
Ik ben ook deze week sinds zondag niet meer bezig.. Ik krijg misschien ook een nieuwe
Ileton
Geplaatst: 29-03-12 20:50
Hoihoi!
Zal ik ook maar weer even van me laten horen dan Ik heb al heel lang niet meer gereageerd, maar ik lees wel mee hoor!
Vroeger had mijn pony eigenlijk altijd zin in trucjes, hij deed altijd heel leuk mee en de enkele keer dat hij geen zin had oefende ik ook maar niks. Omdat ik de laatste tijd het idee had dat hij het wat minder leuk begon te vinden, probeer ik het nu wat uitdagender te maken. Ik 'speel' wat meer met hem, dan dat het alleen een beetje stap/draf/halt/trucje is. Ik jaag hem af en toe van me weg en roep hem daarna weer bij me, ik probeer hem naar me te laten luisteren wanneer hij los is (overgangen galop/draf oid), al is dat laatste nog absoluut nog geen succes Ik heb wel het idee dat hij het nu weer leuker gaat vinden. Als ik hem bij me roep komt hij met zijn oortjes naar voren op me afgedraafd, en staat keurig 1/1,5 meter voor me stil. Vrijspringen vindt hij ook fantastisch, maar daar is de bak nu te stoffig voor. Verder oefen ik af en toe een compliment of een buiging, maar ik ga niet echt meer dat 'trucjes training' doen. Dat is gewoon niet uitdagend genoeg! Natuurlijk blijf ik het wel tussendoor een beetje vragen, maar that's it. Hier wordt hij juist wel weer gemotiveerd van, en hij kon vandaag ineens een hele mooie spaanse pas . Ik heb het zeker 2/3 weken niet gevraagd en vandaag maakte hij gewoon zijn record van 6 hoge passen achter elkaar! Omdat hij af en toe een beetje dominant doet, probeer ik dat nu ook op te lossen door voor me zelf heel duidelijk te bepalen wanneer hij bij mij mag zijn, en wanneer niet. Ik hoef me nu nog maar groot te maken en hij gaat al weg, dus dat gaat echt wel beter!
Nja, ik blijf dus lekker met hem bezig; veel knuffelen en kroelen en af en toe wat spelen. Dat bevalt beiden uitstekend! Omdat het rijden nu ook sinds korte tijd weer met sprongen vooruit gaat, wordt ik weer helemaal happy met hem!
Ze heet yara en is bijna 3 Ik ga eerst met dr grondwerken en misschien beginnen met vrijheidsdressuur als grondwerk goed gaat En we gaan dr na de zomer beginnen met zadelmak maken
Eerst losgewerkt gewoon soort longeren zonder longeerlijn Toen even gewerkt aan het wachten en dat pakte ze goed op. Alles herhaald. Even aan het compliment gewerkt , ik ben bezig dat ze langer het been moet late liggen & het op commando zetten al eet ze heel vaak de zweep op Toen even wat actie filmpjes gemaakt .. Daar is ze heel goed in want ze gaat extra mooi lopen voor de camera Toen nog even het compliment geoefend & een begin van de buiging
Hier ook weer getraind met Rikkie, vooral het liggen. Het ging zoo goed Hij bleef langer liggen. Hij ging platliggen, ik ernaast liggen, lekker over zijn hoofdje aaien, zijn oogjes gingen bijna dicht nog nooit gebeurd dat hij blijft liggen. ben zoo blij met mijn poown