Opzich is het ook niet erg dat je denkt dat ze gewoon de eerste de beste emmers pakken Liljebo, want dat is het nut van een exp, je dénkt de uitslag mss te weten, maar echt weten kan pas als je het test

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Opzich is het ook niet erg dat je denkt dat ze gewoon de eerste de beste emmers pakken Liljebo, want dat is het nut van een exp, je dénkt de uitslag mss te weten, maar echt weten kan pas als je het test
Nelleke_H schreef:Een vraagje van mijn kant. Ben er zeer recent achter gekomen dat Jonas allergisch/ overgevoelig is voor sommig eten. Nu heb ik hem Nu schoon kwa lichaam en ben ik nu aan het testen wat ie wel kan eten en wat niet maar is het erg als ik het experiment doe met het voer wat hij wel kan eten? Dat maakt wezenlijk niet zoveel uit toch?
nimue2010 schreef:Oké nu snap ik het verschil in denkwijze; ik ga er de hele tijd vanuit dat ze heel goed weten wat er in de emmers zitIk verwacht dat mijn paarden even controleren wat er te halen valt en dan het lekkerste pakken - opportunisten als ze zijn!
crosmuller schreef:Ik heb zelf nog 1 twijfelpunt aan mijn eigen opzetje, als ik naast mijn paard sta en haar laat vertrekken, ben ik dan op tijd om het niet gekozen emmertje weg te halen? Je paard vooruit sturen moet wel denk ik, als je als trainer bij de emmertjes staat kun je onbedoelde cues geven.
liljebo schreef:Kunnen we doen. Denk dat het vooral gaat om het noteren van uitkomsten (en aantal keer) nadat je mag aannemen dat het dier emmer A/voerA en emmer B/voerB begrijpt? Of zetten we daar ook een x aantal keer voor? (Dan controleer je wellicht ook de snelheid van het leggen van een link -of juist niet)?
liljebo schreef:crosmuller schreef:Ik heb zelf nog 1 twijfelpunt aan mijn eigen opzetje, als ik naast mijn paard sta en haar laat vertrekken, ben ik dan op tijd om het niet gekozen emmertje weg te halen? Je paard vooruit sturen moet wel denk ik, als je als trainer bij de emmertjes staat kun je onbedoelde cues geven.
Ik persoonlijk zou er voor kiezen om het bedoelde voertje in de emmer te laten vallen op het moment dat de keuze is gemaakt. Dus ik laat het paard erheen gaan en gooi het voertje erin op het moment van de keuze. Op die manier loop je niet het risico dat het paard snel twee emmers leegvreet omdat je niet snel genoeg bent en zichzelf leert dat het niet uitmaakt wat hij als eerste pakt, omdat hij het gewoon allebei kan inpikken