Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dorientjuh schreef:Ik ben de afgelopen twee keer heel bewust bezig geweest met het voorwaarts-neerwaarts en heb de sbw en travers even links laten liggen. Dus met name op de volte gewerkt. Voorwaarts-neerwaarts leer ik aan op stemcommando, nu ook nog af en toe met wat fysieke hulp erbij. Dit doet ze heel netjes. Maar nu is de volgende stap de lengtebuiging op de volte. Hoe doe jullie dat? Vraag je met een constante verbinding steeds het hoofd wat naar binnen? Of vraag je steeds even en laat je dan weer los?

.
. Belast zijn benen gelijkmatig, maarkt even grote passen en maakt ze mooi af, hij was ook mooi los. Mag nu een drafje er langzaamaan bij gaan doen. De osteo is heel enthousiast over het handwerken en raad dan ook aan om dit echt een aantal keren in de week erbij te blijven doen (was ik ook echt wel van plan). Ik ben er van overtuigd dat zijn herstel zeker zo goed gaat door het rechtrichten aan de hand. Ik moest hem even longeren zodat ze kon zien hoe hij liep en ze was helemaal enthousiast over hoe hij zelf mooi de lengtebuiging aan nam
.
Een smaller type welke ik getraind heb vond het echt stukken moeilijker zonder wand. Maar die was daarbij mentaal ook niet altijd even makkelijk. Dat maakt dit werk dan ook vele malen moeilijker. Bij een paard dat spanning heeft zal de scheefheid erg versterken, zodra ze loslaten verdwijnen vaak al een hele hoop moeilijkheden. Maar dat even terzijde.
ben nog elke dag blij dat ik deze weg ingeslagen ben!