Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ijssnuiver schreef:Paula: ik loop voor het paard in de travers en heb mijn zweepje gewoon aan de binnenkant.
Ik kan dan overal bij. Bij de ribben/schouder/hoofd ed, maar ook bij het buitenachterbeen(heup) over de rug heen.
Om te zien of de buiging juist is, is toch een kwestie van je oog te ontwikkelen.
Cinnepin schreef:Ik heb de zweep aan de achterkant vast en druk dus met het handvatje zachtjes tegen de schouder zodat hij die niet naar binnen doet. En stel hem in op stelling naar binnen. Tevens geef ik ietsje meet druk aan de binnenkant van de kaptoom.
ijssnuiver schreef:Nee hoor, niet een extreem lange zweep. Zodra je paard die hulp eenmaal kent, hoef je alleen over de rug te wijzen, richting buitenheup. Dan is daadwerkelijk aantikken niet meer nodig en hoeft je zweep echt niet lang te zijn.
Het is in de aanleerfase inderdaad praktischer met een kleine pony en met een groot paard moet je de eerste paar keren even van je plekje af om erbij te kunnen. Maar die kwartjes vallen snel.
Paulaaa schreef:Ziet er goed uit Ansie, loopt mooi met z'n neusje voor de loodlijn!
Stel je ook nog weleens wat lager in of rij je meestal met deze hoofd/hals houding?
Paulaaa schreef:@ Ansie: oke duidelijkhet ziet er ook gewoon netjes uit hoor, zeker voor als je nog niet lang onder het zadel bezig bent!
Ik ben benieuwd wat die van mij gaat doen als ik ook oefeningen mee ga nemen tijdens het rijden. Ik heb tot nu toe alleen nog maar voltes met stelling gedaan!
Paulaaa schreef:@ Ansie: oke duidelijkhet ziet er ook gewoon netjes uit hoor, zeker voor als je nog niet lang onder het zadel bezig bent!
Ik ben benieuwd wat die van mij gaat doen als ik ook oefeningen mee ga nemen tijdens het rijden. Ik heb tot nu toe alleen nog maar voltes met stelling gedaan!
Cinnepin schreef:[ Afbeelding ]
De 1e keer dat we echt de travers gingen oefenen....toen deed ie het het best
Hij doet het nog wel hoor maar ineens vind ie het moeilijker