[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:22

Whoeeehoee! Ik helemaal happy ben! Mijn pony ging vandaag rollen,
Ik zwaaien met wortels dat die even stil bleef liggen, en hij bleef liggen!
Heb ff bij m gezeten, en heeeeeeel veel wortels en lekkere dingen gegeven,
Alleen kwam er net op dat moment een hond aan en stond die snel op..
Nouja het is toch even gelukt!

Ik zeg nou op het moment, dat hij door zijn benen zakt, "liggen" en als hij dan ligt belonen..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:45

Wat goed zeg!!! Targetten ging gister zo goed hij is slim. Ook als er een merrie in de bak loopt geeen probleem.

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:13

Angeliquee18 schreef:
Whoeeehoee! Ik helemaal happy ben! Mijn pony ging vandaag rollen,
Ik zwaaien met wortels dat die even stil bleef liggen, en hij bleef liggen!
Heb ff bij m gezeten, en heeeeeeel veel wortels en lekkere dingen gegeven,
Alleen kwam er net op dat moment een hond aan en stond die snel op..
Nouja het is toch even gelukt!

Ik zeg nou op het moment, dat hij door zijn benen zakt, "liggen" en als hij dan ligt belonen..

Super leuk! :D

Ik ga waarschijnlijk vanmiddag een spiegelreflexcamera kopen *\o/*
Ben echt blij :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:41

@ Mira283, Wat super dat het zo goed ging!
@ AnneHorses, Ik hoop dat je een leuke spiegelreflexcamara heb kunenn vinden :D:D

Filmpje van het liggen!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:57

Super goed dat ze ging liggen!
kan hier je filmpje hier niet zien, verbinding is te slecht :(

Gisteren geen VD gedaan, alleen toen hij na het rijden mocht rollen even het liggen. Vond hij leuk hoor! :D ging liggen ging poging doen tot rollen, lag helemaal uitgestrekt en tsja dan snoepjes krijgen? doe je natuurlijk geen moeite om normaal te gaan liggen en bleef zo liggen XD heb hem daarna nog even netjes laten liggen en deed hij ook super!

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:00

Angeliquee18 schreef:
@ Mira283, Wat super dat het zo goed ging!
@ AnneHorses, Ik hoop dat je een leuke spiegelreflexcamara heb kunenn vinden :D:D

Filmpje van het liggen!

Dankje!
Ging niet door -O-
Er was iets tussen gekomen!
Maar volgende week zeker als er weer niets tussen komt :D
Hoe krijg jij filmpjes zo hier ? :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:12

Super leuk dat lig filmpje! Ik vind liggende paarden zo schattig :o Ik ben ook op die manier bezig. Mijn merrie weet nu wel wat ik wil als ik het commando geef, maar dan duurt het nog een eeuwigheid, want ze moet wel het lekkerste plekje van de bak uitzoeken vind ze. En toch nog wat huiverig om te gaan liggen. Gaat ze door haar benen, kapt ze het af, komt ze naar mij toe; knap he, waar blijft het snoepje?? :+

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:34

ik zit nu op school :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:56

Ik heb vandaag 'vrij' gekregen omdat de school gisteren ontruimt is en we nog steeds geen les in de praktijklokalen mogen volgen :D (daarnaast had ik nog wel last van gisteren, maar da is nu weer redelijk over:))

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:15

Gaaf !

Ik ben geopereerd , dus moest ook thuis blijven :P
Morgen moet ik weer naar school ! :+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:42

zoo, ik lees wel altijd bij, maar reageer nooit :+
Maar,
Tancreda, Dat herken ik, de eerste x dat ik het vraag bij Rikkie, moet ik geduld hebben :Y) kan dan wel 5 minuten duren, staat altijd te kijken van, heb je het tegen mij baas? wat moet ik doen? :')
Ik ben sinds deze week begonnen met het van voren steigeren, Gaat al aardig goed :D beloon ook gewoon wat lagere steigers enzo, zodat hij leert dat ik het ook van voren kan vragen :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:09

Hoii mensen ,
Ik heb ook al even niet gereageerd omdat ik ook niets boeiends had TOT NU.

Gister begin gemaakt aan op het blok en nu kan ze het :))
Compliment legde ze hem vandaag echt supergoed neer :))
En bitloos rijden gaat ook steeds beter :), ben nu erg met de ontspanning bezig want dat heeft ze soms echt niet.. :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:55

Ik ben met het lachen bezig. Is heel makkelijk bij een hengst gewoon merrie's langs laten lopen en meneer trekt mooi de lip omhoog :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:30

@ Robin; idd met zulke dingen; geduld is een schone zaak. Mijn merrie heeft een heel ritueel, en ik beloon niet meer tussendoor met mijn stem, maar alleen tot ze ligt. Anders stopt ze helemaal snel tussendoor; ik deed het toch goed?? :+

Jolijn, leuk op blok! Wat voor blok gebruik jij?

Mira, flemen bedoel je zeker. Hopelijk krijgt hij het snel door :D

Ik ben momenteel met de spagaat bezig, doet ze prima maar als ik het balkje weg laat dan doet ze het niet :P Maar ach, ik kan niet alles hebben. Een goede buiging daarna vind ze nog lastig - dat zakken in de rug, maar ze doet het braaf. IK vind het wel schattig, ze is tegenwoordig wel heel enthousiast naar een beloning. Doet ze het goed, en hoort ze een click, gaat ze nu heel vaak zachtjes hinneken naar het snoepje. Zo schattig :o

Gisteren wat parelli gedaan, en blijkbaar kan ze de YoYo game ook zonder aan de lijn te zitten. Achterwaarts ging super netjes :D

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:46

Cindy maakt dan ook z'n zachte hinnik geluidjes <3
Dat betekend dan dat ze het leuk vinden ! :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:43

Bedoel het flemen. Lachen klinkt leuker haha. Ik moet ook maar eens een blok regelen *Kijk pap wel even lief aan of ie wat kan timmeren*. Jaja volgende week zondag een heus schrikparcours op stal met verschillende paarden. (Ook merrie's ben benieuwd XD)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:47

Ik gebruik een stevig houtblok van een boom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:39

Zo, ik kom ook nog eens langs want ik heb ook nog eens wat gedaan :Y)

Vandaag met [***] in de piste grondwerk gedaan, aan touwhalster & leadrope, beetje starten, sturen & stoppen. Verder het van hand veranderen binnendoor geoefend, voor de eerste keer echt eigenlijk (heb wel eens wat geprobeerd, maar dan was hij los), ging best leuk. In stap ging het vrij vlot, in draf nog wat haperingen, maar komt wel goed :) Verder heeft hij z'n voetbalton weer terug en ga ik ervoor proberen te zorgen dat hij enkel daarmee gaat voetballen, want nu voetbalt hij met alles wat hij tegenkomt }:0 Ook hebben we het achterwaarts tussen balkjes geoefend en ook over een balk (dus eerst voorwaarts erover, stoppen en dan achterwaarts terug), dat vond hij wel heel erg moeilijk (hij ging dan heel scheef omdat hij de balk wilde ontwijken :+ ). Maar uiteindelijk wel gelukt *\o/* Tussendoor een sprongetje meegenomen, dat doet het altijd goed :) Beetje geoefend met in de hoepels staan en dan weer achterwaarts terug eruit. En had 2 pionnen neergezet omdat ik een 8 wilde oefenen, maar daar moet ik nog even filmpjes van zoeken want ik kwam er echt niet uit _O- Op een bepaald moment waren we klaar met werken en had ik [***] losgemaakt zodat hij fijn kon rollen enzo, ondertussen had ik opgeruimd. Toen stond hij na het rollen op, ik stond aan de andere kant van de piste en hij kwam naar mij toe met zo'n blik .. en toen dacht ik "nu is het moment!", dus ik ga lopen en wat doet hij? Hij begint te bokken en crosst achter mij aan _O- Heeft hij nog nooooooit gedaan! :D Dus ik besloot van het moment gebruik te maken en we hebben nog even samen in de piste rondgelopen, en zelfs een dubbelsprong genomen ([***] dan, ik niet :') ) :oo Ik had echt een wauw-gevoel! Totdat hij me in mijn arm beet :') Toen ben ik er ook gewoon mee gestopt en heb hem genegeerd, dat vond hij niet leuk .. (hij heeft trouwens niet echt gebeten maar ik zag z'n lippen/mond richting mijn armen gaan terwijl z'n oren in z'n nek lagen dus dat blokte ik al af..). Dus ja, we gaan zien hoe het zich ontwikkeld, als hij blijft meelopen kunnen we werken aan het uitzicht, want hij lijkt het nu echt niet leuk te vinden, maar doet het wel, dus ja :')

[***] heb ik daarna ook nog even van de weide gehaald, gewoon om te borstelen. Het was nodig :+ Heb een hele kussenvulling bij elkaar gesprokkeld :') Hij stond eigenlijk ook heel braaf stil op de poetsplaats, in het begin beetje onrustig maar dat was ineens over (nadat ik hem op z'n donder had gegeven omdat hij wilde trappen toen ik over z'n achterbeen ging :x Heb gewoon even "ey, niet!" geroepen en ben gewoon verder gegaan en toen bleef hij heel braaf staan :Y) ). Dus dat komt ook wel goed :) [***] was trouwens de hele tijd op [***] aan het roepen, de sukkelaar :') Kunnen niet met & niet zonder elkaar die 2 :+ Bij het terugzetten van [***] (ik ga dan door de weide van [***]) ontsnapte [***] ook nog eens ([***] kwam niet meteen mee toen ik dat vroeg en [***] greep z'n kans :+ ), maar die ging niet verder dan de eerste grasspriet _O- Dus ik op mijn gemak [***] teruggezet en toen [***] heel simpel weer de weide ingedreven, hij ging zo makkelijk, hij wist het wel :Y)

Dus heb weer een leuke namiddag gehad :)
Hoe zit dat eigenlijk bij jullie paarden qua gezichtuitdrukking bij het grondwerken/loswerken? Want [***] keek echt niet vrolijk, maar reageerde wel op ieder klein signaal (in het begin niet, maar de verzorgster is er ook de laatste tijd vooral mee bezig geweest en dat gaat niet zo goed := ), hij reageerde op het einde echt super & supersnel, maar wel met een kop die op onweer stond. Hoe moet ik dat interpreteren? :+

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:51

Dit is denk ik voorlopig even mijn laatste berichtje van mij..

Vandaag met de eigenaar van Sunny gebeld. Voor 1 mei gaat hij naar nieuwe stalling, daar zou ik mee moeten gaan betalen, maar dit kan ik financieel niet (=60,- de maand en ik heb géén inkomen!). Zelfs Grondwerk/VD mag niet..
Valt me erg zwaar.
3 jaar door weer en wind Sunny verzorgd, altijd als ze op vakantie ging/weekend weg was (vakantie was 6x per jaar!!) en dagen dat ze weg ging (alles vaak werd paar dagen of avond van te voren gezegt dat ze weg was of niet kon! soms de dag zelf :s) ik gooide (indienmogelijk) áltijd me planning om om toch maar naar Sunny te kunnen en hem niet een dag in zijn stalletje te laten staan.
Nu mag ik hem nog tot het moment doen dat hij naar zijn nieuwe stalletje gaat (lees: dit is bij haar aan huis!!!).
Ik heb besloten een deze dagen mijn spullen al op te halen, voor mij (en voor Sun) vind ik het niet eerlijk om onze band nog te gaan versterken en hem dan plots vaarwel te zeggen.

én nog even de vraag of ik volgende week nog even een week hem wilde doen omdat ze op vakantie is! :Y) (fijn als je student bent en op school zit en het kort van te voren te horen krijgt!!)

Verder een top vrouw, de afgelopen jaren waren echt heel fijn, kijk er met blije ogen op terug. Enorm veel geleerd.

Na 3 jaar nu zo plots een einde aan een prachtig avontuur uit mijn leven!
Sunny hou je taai, i love you <3

Ik schrijf dit met tranen in me ogen, maar wilde het even kwijt!

Ga nu verder met mijn leventje, positief blijven denken; Op naar het volgende avontuur!
Zaterdag kijken met een vriendin voor een lease paardje voor haar, die ik sowiso al mocht gaan helpen met grondwerk en later met VD en af en toe een heerlijk ritje

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:58

Heel lang geleden dat ik in dit topic be geweest :oo
Elise :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:45

Grote test voor Amigo binnenkort bij een merrie in de bak rijden :P. Eerst de schriktraining overleven met hem haha

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:09

Jeetje Elise, wat ontzettend balen zeg! Vind het erg sneu voor je dat het dan zo moet eindigen..

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:58

Ik baal er zelf ook echt ontzettend van :(
Dat is ook een van de redenen dat ik zo snel mogelijk eigenlijk mijn spullen wil gaan halen en wil stoppen. Wil niet steeds nog er mee geconfronteerd worden..

Over het nu verliezen van mijn geliefde hobby maak ik me nu geen zorgen, komt vast wel weer :)

Ben nu al onderweg naar huis, denk dat ik me spulletjes vanmiddag nog op ga halen, weet nog niet zeker wil liever even zijn eigenaar niet tegen komen met spullen ophalen (en weet niet hoelaat die gaat ;( ) (sowiso met afscheid nemen, en wil rustig alles opzoeken anders vergeet ik dalijk dingen, heb nogal veel dingen daar liggen namelijk...)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:05

Vandaag schrikparcours met Amigo gedaan. Tussen de merrie's door lopen en andere paarden in de bak. Een laken is eng om over te lopen maar een knisperend zeil daar loopt ie zo over heen. Pionnetjes op de oren geen probleem. Fitness bal tegen hem aan gooien vertrekt geen spier sterker nog hij blijft gewoon staan. Vliegen gordijn ook niet eng. En dan word je ingepakt in dekens en witte lakens.... Tsja en dat is mijn hengst dus. En als beloning heerlijke slobber!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:52

Mira, fijn dat het zo goed ging :D

Steigeren van voren gaat hier super goed :D Volgen gaat ook super, ben nu bezig met het naast mij galoperen, mag mij niet voorbij en vooral niet de neiging om te bokken :+ Ook begonnen met vanuit galop stil staan, stap draf doet hij super, galop/stilstaan vaak ook.
Alleen, hoe kun je leren dat hij langer moet blijven staan met steigeren? Gisteren had hij echt wel een paar lange steigers, deed hij super goed, alleen, dat is toeval, weet niet hoe ik het moet aanleren..