Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Angeliquee18 schreef:Whoeeehoee! Ik helemaal happy ben! Mijn pony ging vandaag rollen,
Ik zwaaien met wortels dat die even stil bleef liggen, en hij bleef liggen!
Heb ff bij m gezeten, en heeeeeeel veel wortels en lekkere dingen gegeven,
Alleen kwam er net op dat moment een hond aan en stond die snel op..
Nouja het is toch even gelukt!
Ik zeg nou op het moment, dat hij door zijn benen zakt, "liggen" en als hij dan ligt belonen..

ging liggen ging poging doen tot rollen, lag helemaal uitgestrekt en tsja dan snoepjes krijgen? doe je natuurlijk geen moeite om normaal te gaan liggen en bleef zo liggen XD heb hem daarna nog even netjes laten liggen en deed hij ook super! Angeliquee18 schreef:@ Mira283, Wat super dat het zo goed ging!
@ AnneHorses, Ik hoop dat je een leuke spiegelreflexcamara heb kunenn vinden:D
Filmpje van het liggen!
Ik ben ook op die manier bezig. Mijn merrie weet nu wel wat ik wil als ik het commando geef, maar dan duurt het nog een eeuwigheid, want ze moet wel het lekkerste plekje van de bak uitzoeken vind ze. En toch nog wat huiverig om te gaan liggen. Gaat ze door haar benen, kapt ze het af, komt ze naar mij toe; knap he, waar blijft het snoepje??
(daarnaast had ik nog wel last van gisteren, maar da is nu weer redelijk over:))

kan dan wel 5 minuten duren, staat altijd te kijken van, heb je het tegen mij baas? wat moet ik doen? 
beloon ook gewoon wat lagere steigers enzo, zodat hij leert dat ik het ook van voren kan vragen

, ben nu erg met de ontspanning bezig want dat heeft ze soms echt niet..
Maar ach, ik kan niet alles hebben. Een goede buiging daarna vind ze nog lastig - dat zakken in de rug, maar ze doet het braaf. IK vind het wel schattig, ze is tegenwoordig wel heel enthousiast naar een beloning. Doet ze het goed, en hoort ze een click, gaat ze nu heel vaak zachtjes hinneken naar het snoepje. Zo schattig

Verder heeft hij z'n voetbalton weer terug en ga ik ervoor proberen te zorgen dat hij enkel daarmee gaat voetballen, want nu voetbalt hij met alles wat hij tegenkomt
Ook hebben we het achterwaarts tussen balkjes geoefend en ook over een balk (dus eerst voorwaarts erover, stoppen en dan achterwaarts terug), dat vond hij wel heel erg moeilijk (hij ging dan heel scheef omdat hij de balk wilde ontwijken
). Maar uiteindelijk wel gelukt
Tussendoor een sprongetje meegenomen, dat doet het altijd goed
Beetje geoefend met in de hoepels staan en dan weer achterwaarts terug eruit. En had 2 pionnen neergezet omdat ik een 8 wilde oefenen, maar daar moet ik nog even filmpjes van zoeken want ik kwam er echt niet uit
Op een bepaald moment waren we klaar met werken en had ik [***] losgemaakt zodat hij fijn kon rollen enzo, ondertussen had ik opgeruimd. Toen stond hij na het rollen op, ik stond aan de andere kant van de piste en hij kwam naar mij toe met zo'n blik .. en toen dacht ik "nu is het moment!", dus ik ga lopen en wat doet hij? Hij begint te bokken en crosst achter mij aan
Heeft hij nog nooooooit gedaan!
Dus ik besloot van het moment gebruik te maken en we hebben nog even samen in de piste rondgelopen, en zelfs een dubbelsprong genomen ([***] dan, ik niet
)
Ik had echt een wauw-gevoel! Totdat hij me in mijn arm beet
Toen ben ik er ook gewoon mee gestopt en heb hem genegeerd, dat vond hij niet leuk .. (hij heeft trouwens niet echt gebeten maar ik zag z'n lippen/mond richting mijn armen gaan terwijl z'n oren in z'n nek lagen dus dat blokte ik al af..). Dus ja, we gaan zien hoe het zich ontwikkeld, als hij blijft meelopen kunnen we werken aan het uitzicht, want hij lijkt het nu echt niet leuk te vinden, maar doet het wel, dus ja
Heb een hele kussenvulling bij elkaar gesprokkeld
Hij stond eigenlijk ook heel braaf stil op de poetsplaats, in het begin beetje onrustig maar dat was ineens over (nadat ik hem op z'n donder had gegeven omdat hij wilde trappen toen ik over z'n achterbeen ging
Heb gewoon even "ey, niet!" geroepen en ben gewoon verder gegaan en toen bleef hij heel braaf staan
). Dus dat komt ook wel goed
[***] was trouwens de hele tijd op [***] aan het roepen, de sukkelaar
Kunnen niet met & niet zonder elkaar die 2
Bij het terugzetten van [***] (ik ga dan door de weide van [***]) ontsnapte [***] ook nog eens ([***] kwam niet meteen mee toen ik dat vroeg en [***] greep z'n kans
), maar die ging niet verder dan de eerste grasspriet
Dus ik op mijn gemak [***] teruggezet en toen [***] heel simpel weer de weide ingedreven, hij ging zo makkelijk, hij wist het wel 

), hij reageerde op het einde echt super & supersnel, maar wel met een kop die op onweer stond. Hoe moet ik dat interpreteren?
(fijn als je student bent en op school zit en het kort van te voren te horen krijgt!!)

. Eerst de schriktraining overleven met hem haha 

) (sowiso met afscheid nemen, en wil rustig alles opzoeken anders vergeet ik dalijk dingen, heb nogal veel dingen daar liggen namelijk...) 
Volgen gaat ook super, ben nu bezig met het naast mij galoperen, mag mij niet voorbij en vooral niet de neiging om te bokken
Ook begonnen met vanuit galop stil staan, stap draf doet hij super, galop/stilstaan vaak ook.