Klinkt ingewikkelder dan met het knopje maar ik ga het ook eens proberen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar we blijven oefenen en oefenen en hebben sinds de les vorige week ookal de renvers mee gepakt.
) 

( ik zit dus nog in het begin met mijn 4 of lessen die ik gehad heb ) dorientjuh schreef:Met het aanleren heb ik inderdaad ook niet met de teugels gewerkt maar met de lijn.Het is al moeilijk zat. Ik het begin dacht ik dat we het nooit zouden leren.
Ik werk dus met mn tank haflinger ( ouderwetse type, beukt graag enzo ). Aller eerste les liep meneer gewoon door me heen en ging met me aan de haal! 
Misschien binnenkort meer geluk.
Maar dat vraag ik niet..
Ik krijg rechtsom geen sbw meer gedaan. Denk dat ze het makkelijker vindt om de renvers daar te pakken. Als ik toch stelling naar binnen vraag dan komt ze zonder lengtebuiging teveel naar binnen en zwaait de achterhand richting de bakrand vanwege gebrek aan lengtebuiging. Dus daar moet ik weer eventjes puzzelen hoe ik dat weer goed krijg. Als ik dan op de buik wijs in een poging om de lengtebuiging terug te krijgen snapt ze het niet meer en loopt ze over in 't koppie omdat ze het echt goed wil doen. Als ze ook maar merkt dat ze iets 'fout' doet en je probeert dat te corrigeren dan gaat ze vanalles tegelijk proberen om je maar te pleasen. En dan laat ik het maar even voor wat het is.