Ik begin me nu ook echt af te vragen of ze dit niet eerder heeft gedaan want ze pakt alles zoooo snel op. Inparkeren doet ze nu ook alleen op stem zonder voer beloning. Jambette doet ze ook fantastisch!! Als ze een paar dagen stil heeft gestaan, vraagt ze me heel liefjes door een jambette te doen of we niet even wat kunnen doen samen! Heerlijk dier
Ik gebruik geen clicker, heb al genoeg om vast te houden en ben te onhandig daar iets bij te voegen. Ik beloon gewoon met stem. Hoe beter ze het doen, hoe enthousiaster de stem. Daarna geef ik haar af en toe een klein snoepje als voerbelonging om haar toch gemotiveerd te houden.

Niet ieder paard is een Latino; als ik van de mijne wegren in de bak, slentert ze achter me aan, ook als ik het met een hoop energie doe. Ze wil dus wel degelijk bij me in de buurt zijn, want ze kan er ook gewoon voor kiezen om te blijven staan of weg te lopen, maar dat "omg, yes, let's gooooooooo" zit er niet in en hoef ik ook niet te verwachten. Ik blijf het proberen, maar meestal hang ik aan het einde hikkend van het lachen aan het hek omdat ik als een idioot aan het rondstuiteren ben en mijn paard denkt 'in stap kom ik er ook.'

helemaal trots! Die kunnen we ook weer afvinken van her lijstje.