Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EmilyxTessa schreef:hey,
ik heb Nibbit ook steigeren aangeleerd (ging heel perrongelijk)
[ [url=m/Vp7Xc8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5rxC5w.png]Afbeelding[/url] ]
hij kan ook een buiging en een compliment (compliment kan hij pas een week dus dat staat nog niet op foto)
[ [url=m/hrSCAO.jpg]Afbeelding[/url] ]
buiging heb ik aangeleerd door heb wijd te laten staan en dan met wat brokjes in mijn hand zijn neusje door zijn voorbenen te lokken. natuurlijk in het begin nog helemaal niet zo ver maar hij snapte het heel snel al!
LaniFlexZ schreef:Hoi! Omg wat ben ik blij! Mijn paard ging dus continu in de spagaat staan
als ik de spaanse pas wou aanleren. Nu heb ik er een verschil tussen gemaakt ( Nouja geprobeert) En ze begint het nu te snappen!
Zelfs met los touwtje en dan tik ik op de benen en vraag dr een beetje naar voren doet ze het al heel knap voor haar doen ze slaat ze nog zeker niet perfect uit maar ben heel blij met het begin!![]()
Noa28 schreef:Het beentje oppakken van dr helpt al. Ze snapt nu dat het hoger moet en maar 1x dr been de lucht in en dus niet graven. Compliment durft ze nu ook goed.
Ik vroeg me af: hoe kan je je paard leren "goed" te steigeren? dit is een vraag voor een vriendin van me. Haar pony valt als het ware heel erg naar voren tijdens de steiger (ziet er meer uit alsof ze naar voren valt) en het ziet er ook niet echt goed uit.
Zou fijn zijn als jullie wat tips voor haar hebben
Noa28 schreef:LaniFlexZ schreef:Hoi! Omg wat ben ik blij! Mijn paard ging dus continu in de spagaat staan
als ik de spaanse pas wou aanleren. Nu heb ik er een verschil tussen gemaakt ( Nouja geprobeert) En ze begint het nu te snappen!
Zelfs met los touwtje en dan tik ik op de benen en vraag dr een beetje naar voren doet ze het al heel knap voor haar doen ze slaat ze nog zeker niet perfect uit maar ben heel blij met het begin!![]()
Ja dat probleem ken ik ook! Gaat hier ook al steeds beter![]()
Ze loopt nu ook achter me aan als ik dat vraag, ze komt als ik haar roep en ze heeft leren gapen. En ik heb haar vast nog iets geleerd wat ik nu vergeten ben
Kimmie25501 schreef:Voorbenen optillen?
Wijken/kruisen?
Mooi staan?
Voor gapen is het echt wachten tot ze een keer gaapt en dan belonen. Misschien uitlokken met lekker kriebelen oid?
Met ja knikken kun je het best eerst leren het hoofd omhoog te bewegen, daarna omlaag en daarna achter elkaar.
Dit komt er nu even in me op haha