Vrijheidsdressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:25

Gaaf!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:35

Komen leuke kunsten en paarden voorbij.

Gisteren weer vrijheidsdressuur gedaan met Betsy.

Het steigeren staat nu 100% goed op commando **\O/** :D
Oude screenshots ( wil binnenkort even filmen)
Afbeelding
Afbeelding

Leer haar nu ook focussen. Ze word soms zo enthousiast dat ze alleen maar kusjes geeft en gaat flehmen :') dus dan zeg ik focus en dan word ze rustig. Is anders dan wachten.

De buiging gaat ook steeds beter ze is er heel onzeker mee, ook met het steigeren is ze dat

EmilyxTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:14

hey,

ik heb Nibbit ook steigeren aangeleerd (ging heel perrongelijk)

Afbeelding

Afbeelding

hij kan ook een buiging en een compliment (compliment kan hij pas een week dus dat staat nog niet op foto)

Afbeelding

buiging heb ik aangeleerd door heb wijd te laten staan en dan met wat brokjes in mijn hand zijn neusje door zijn voorbenen te lokken. natuurlijk in het begin nog helemaal niet zo ver maar hij snapte het heel snel al! :9

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:04

EmilyxTessa schreef:
hey,

ik heb Nibbit ook steigeren aangeleerd (ging heel perrongelijk)

[ [url=m/Vp7Xc8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5rxC5w.png]Afbeelding[/url] ]

hij kan ook een buiging en een compliment (compliment kan hij pas een week dus dat staat nog niet op foto)

[ [url=m/hrSCAO.jpg]Afbeelding[/url] ]

buiging heb ik aangeleerd door heb wijd te laten staan en dan met wat brokjes in mijn hand zijn neusje door zijn voorbenen te lokken. natuurlijk in het begin nog helemaal niet zo ver maar hij snapte het heel snel al! :9

Wat is het toch een cutie <3

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:06

Het beentje oppakken van El helpt al. Ze snapt nu dat het hoger moet en maar 1x dr been de lucht in en dus niet graven. Compliment durft ze nu ook goed. :D
Ik vroeg me af: hoe kan je je paard leren "goed" te steigeren? dit is een vraag voor een vriendin van me. Haar pony valt als het ware heel erg naar voren tijdens de steiger (ziet er meer uit alsof ze naar voren valt) en het ziet er ook niet echt goed uit.
Zou fijn zijn als jullie wat tips voor haar hebben :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:00

We zijn nog niet zo ver, maar ik ben toch wel blij met wat ze kan!
(natuurlijk staat niet alles op foto)

Kusje <3 Die doet ze zo graag!
Afbeelding

De jambette begint ook ergens op te lijken, het heeft best lang geduurd, maar ze snapt steeds beter dat ze de grond niet mag schrapen.
(op de foto's houdt ze ze niet zo hoog als ze kan)

Afbeelding
Afbeelding

Nu vraag ik mij af, komt dat strekken vanzelf?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:36

Wat lief!
Met de jambette kan ik je helaas verder nog niet helpen, daar ben ik zelf ook nog op zoek naar haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:07

Ik zou graag mee willen kletsen!

Ik heb een 2 jarige fries en heb twee keer les gehad in vrijheidsdressuur. Dit gaat heel goed! Ze leerd snel. Zelf weet ik nooit zo goed hoe je iets aan moet leren daarom doe ik het graag met begeleiding.

Ze kent nu binnen 2 lessen (ik oefen nieuwe trucjes liever niet alleen) ;
Op het blok.
Kusje.
Flemen.
Achterwaarts.

En met grondwerken gaat het ook steeds beter. We zijn bezig met volgen , terug , op mijn lichaamstaal door draven of omdraaien of stappen enz. Gaat goed!

Voetje zit er redelijk in , dit vind ze wel moeilijk. Met de les heeft ze 1 keer een jambette eruit gegooid op het blok maar dit is heel groen. Ik heb haar thuis laatst geleerd om voetje aan alle benen te doen bij aanraking op zweep.

Enkele foto's
De eerste les , op het blok en flemen
Afbeelding
Afbeelding
En stukje grondwerk
Afbeelding

En de tweede les.
Afbeelding
Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:09

Wat gaaf zeg dat je meteen met die dingen begint! Ziet er erg goed uit!
Misschien is het ook goed om het voedsel weigeren en targetten mee te nemen? Maar wat zegt je lesgever daarvan?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:17

Wat leuk! Helaas hebben wij op stal geen blok oid. En zelf kopen? Waar moet ik dat ding dan laten.

Leuke foto's!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:42

Heb je een kast op stal? Als ik ooit een blok koop, ga ik denk een extra kast huren. Dan is meteen mijn ruimte probleem opgelost _O-

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:15

Ik heb een eigen blok gekocht. Helemaal fan! Bovenkant zit zelfs een rubberen mat. Bij mij staat hij op me sulky :P

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:38

Kimmie25501 schreef:
Heb je een kast op stal? Als ik ooit een blok koop, ga ik denk een extra kast huren. Dan is meteen mijn ruimte probleem opgelost _O-

Ja, samen met de eigenaresse en die springt bijna uit elkaar. :')

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:05

Wij komen ons ook even melden hoor.

Ruthje kan al:
-steigeren
-liggen
-jambette
-shake
-flemen
-op het blok staan
-rond je draaien
-spagaat
-schaam je

en wij zijn bezig met:
-kusje
-compliment

een foto van het steigeren. Meer foto's heb ik niet op de computer
Afbeelding

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:17

mijn verzorghafje Sintra kan:
-kusje
-flemen
-shake, wat ze echt heel leuk vind! en het is heel grappig om te zien, die mooie bos manen zo heen en weer.
-pirouette, doet ze ook heel graag!! vind ik één van de leukste kunstjes ook.
-teruglopen
-stoppen als ik 'ho' zeg, ik weet niet of dat ook bij vrijheidsdressuur hoort maar het is in ieder geval heel handig en leuk.
en verder oefenen wij met
-pas(ze tilt het been op maar doet hem nog niet echt naar voren)
-mooi (aan de teugel op commando zonder een lijn)
-wijd

en er zijn er nog veel meer die we willen doen maar we doen eerst di maar even, ze heeft trouwens ook al tijdens een vrijheidsdressuur les van Jesse Drent op het blok gestaan en je zag gewoon aan haar hoe leuk ze dat vond! ook zo blij dat ik daar een foto van heb *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:25

Wat leuk zeg allebei!

kaymayson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:38

kusje geven schudden en op comando liggen vond mijn verzorgpaard het leukst <3 **\O/**

Dylana_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:50

Hoi! Omg wat ben ik blij! Mijn paard ging dus continu in de spagaat staan als ik de spaanse pas wou aanleren. Nu heb ik er een verschil tussen gemaakt ( Nouja geprobeert) En ze begint het nu te snappen!
Zelfs met los touwtje en dan tik ik op de benen en vraag dr een beetje naar voren doet ze het al heel knap voor haar doen ze slaat ze nog zeker niet perfect uit maar ben heel blij met het begin! :D :D

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:55

LaniFlexZ schreef:
Hoi! Omg wat ben ik blij! Mijn paard ging dus continu in de spagaat staan
als ik de spaanse pas wou aanleren. Nu heb ik er een verschil tussen gemaakt ( Nouja geprobeert) En ze begint het nu te snappen!
Zelfs met los touwtje en dan tik ik op de benen en vraag dr een beetje naar voren doet ze het al heel knap voor haar doen ze slaat ze nog zeker niet perfect uit maar ben heel blij met het begin! :D :D

Ja dat probleem ken ik ook! Gaat hier ook al steeds beter :P

Ze loopt nu ook achter me aan als ik dat vraag, ze komt als ik haar roep en ze heeft leren gapen. En ik heb haar vast nog iets geleerd wat ik nu vergeten ben :+

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:58

Noa28 schreef:
Het beentje oppakken van dr helpt al. Ze snapt nu dat het hoger moet en maar 1x dr been de lucht in en dus niet graven. Compliment durft ze nu ook goed. :D
Ik vroeg me af: hoe kan je je paard leren "goed" te steigeren? dit is een vraag voor een vriendin van me. Haar pony valt als het ware heel erg naar voren tijdens de steiger (ziet er meer uit alsof ze naar voren valt) en het ziet er ook niet echt goed uit.
Zou fijn zijn als jullie wat tips voor haar hebben :)

We hebben het steigeren al samen opgelost bij de pony, die gaat nu helemaal goed :) zo opeens deed ze het perfect.. en natuurlijk uitbundig belonen en sinds dien gaat het prima. Geduld is een schone zaak _/-\o_

Dylana_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:04

Noa28 schreef:
LaniFlexZ schreef:
Hoi! Omg wat ben ik blij! Mijn paard ging dus continu in de spagaat staan
als ik de spaanse pas wou aanleren. Nu heb ik er een verschil tussen gemaakt ( Nouja geprobeert) En ze begint het nu te snappen!

Ja dat probleem ken ik ook! Gaat hier ook al steeds beter :P

Ze loopt nu ook achter me aan als ik dat vraag, ze komt als ik haar roep en ze heeft leren gapen. En ik heb haar vast nog iets geleerd wat ik nu vergeten ben :+

Ah leuk! Ik zou echt geen idee hebben hoe ik gapen moet aanleren :). Nouja uit nature maar mijn paard gaapt bijna nooit :')
En welk trucje zou ik nu gaan aanleren? Ik wil ook nog heel graag ja knikken aanleren maar weet niet echt hoe ik daar mee moet beginnen wat ze nu kan:
Spagaat
Jambette
lachen
shake
Begin spaanse pas
Compliment met hulp
Heel klein begin van de buiging
Achterbenen optillen
Knuffel
kusje

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:13

Voorbenen optillen?
Wijken/kruisen?
Mooi staan?

Voor gapen is het echt wachten tot ze een keer gaapt en dan belonen. Misschien uitlokken met lekker kriebelen oid?

Met ja knikken kun je het best eerst leren het hoofd omhoog te bewegen, daarna omlaag en daarna achter elkaar.

Dit komt er nu even in me op haha

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:57

Hoi, ik kom graag meepraten hier :j! Wat zijn sommigen van jullie al ver, super gaaf!

Ik ben nu een aantal jaar bezig met VHD. Helaas met veel verschillende paarden bezig geweest en daardoor dus telkens van vanaf 0 moeten beginnen.

Met het paard (Djimmie) waar ik momenteel mee werk, loop ik tegen een probleem aan; hij schacht onwijs makkelijk uit (en dan niet een klein beetje, maar helemaal :')). Het is voor het eerst dat ik dit probleem tegenkom, de andere ruin waarmee ik hiervoor werkte deed dit namelijk niet.

Ik zou het uitschachten er graag uit trainen en nu ben ik op zoek naar advies. Hoe pak ik dit aan? Ik werk met een clicker + voerbeloning en probeer enkel te belonen wanneer alles netjes opgeborgen is, maar bij sommige oefeningen is het erg lastig te zien door de positie waarin je staat.

Als ik zie dat hij uitschacht stuur ik hem direct bij me weg, eenmaal ingeschacht laat ik hem weer bij me komen, maar meestal is het na 1 á 2 keer belonen alweer feest. Het lijkt wel alsof Djimmie steeds minder interesse gaat tonen en er minder plezier in heeft, iets wat ik toch wel heel belangrijk vind, het moet tenslotte wel leuk blijven.

Tips & Tricks zijn zeker welkom!!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:04

Ik heb de mijne nee schudden geleerd in de zomer.
Gewoon zijn vliegenmasker af gehaald :+

Dylana_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:11

Kimmie25501 schreef:
Voorbenen optillen?
Wijken/kruisen?
Mooi staan?

Voor gapen is het echt wachten tot ze een keer gaapt en dan belonen. Misschien uitlokken met lekker kriebelen oid?

Met ja knikken kun je het best eerst leren het hoofd omhoog te bewegen, daarna omlaag en daarna achter elkaar.

Dit komt er nu even in me op haha

Oh ja dankje! Zal het is proberen!
Mooi staan heeft ze ook al een begin van.
Wat bedoel je precies met voorbenen optillen? Want ze kan al jambette.