De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:56

Yes, ik zie net dat er nog een nieuwe serie start op 28dec. Eind volgende maand heb ik wat extra inkomsten, dus kan daar mooi de TRT van betalen nog voor ie duurder wordt in 2016. Happy! Vooral het feit dat de stof toegankelijk blijft, ook als je er langer over doet, maar gewoon 1 vast bedrag betaalt vind ik een fijn concept. Vaak zie je toch dat je per maand betaalt (had ik toen bij paarden begrijpen, en ivm naast studie heb ik daar toen niet optimaal gebruik van kunnen maken).

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:57

Heb net het laatste patroon gekeken van module 3. Hier komt het stuk wat ik al "vreesde" - hier heb je een "handler" nodig die op de grond met je meewerkt. Ik werk zo goed als altijd alleen met mijn paarden, dus het wordt een moeilijke klus om regelmatig dat patroon te trainen. Ik zou het natuurlijk wel kunnen vragen aan mijn instructrice, maar dan zou ze toch de mogelijkheid moeten hebben om de filmpjes te kijken. Dat wordt moeilijk als mijn account dan prompt geblokkeerd wordt. Hoe moet ik dat nu eigenlijk zien? Hoe gaan andere cursisten dit oplossen? Hebben jullie allemaal een assistent ter beschikking die ook ingeschreven is of kan meekijken bij jullie op de pc?

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:42

Ik ben van het weekend begonnen met module 1. Moeilijker dan verwacht (zoals ik bij meerdere mensen heb kunnen lezen), mijn lichaamshouding de timing viel niet altijd mee. Moet zelf dus ook nog een hoop leren. Maar uiteindelijk 1.1 goed kunnen afsluiten met een aantal mooie resultaten en al voorzichtig begonnen met 1.2! Naar een aantal keren het te hebben herhaald lijkt me paardje het te begrijpen wat de bedoeling hiervan is :), leuk om te zien!

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:33

Die vraagtekens komen bij mij nu ook naar boven Idra... Wie ga ik daarvoor vragen, hoe ga ik iets uitleggen dat ik zelf nog moet ervaren en ga ik dan op m'n paard zitten of blijf ik juist op de grond?

Misschien is het een idee dat cursisten uit dezelfde buurt in contact kunnen komen met elkaar, dat degene die daar behoefte aan hebben eventueel met medecursisten kunnen oefenen?

Wij zijn nu met de eerste oefeningen onder het zadel bezig, dat gaat vrij goed. Oefeningen uit module 2 vind ik wat lastiger om te oefenen omdat ik doordeweeks alleen in de avond naar mijn paard kan. Helaas hebben we buiten nog geen verlichting op het terrein en het weer zit de laatste tijd ook niet echt mee, dus we zijn afhankelijk van de bezetting in de binnenbak. Uiteraard ben ik al heel erg blij dat we überhaupt een binnenbak hebben met dit weer, dus soms ga ik doordeweeks heel laat, of in het weekend heel vroeg.
De oefeningen uit module 1 en 3.1 kan ik ook prima oefenen als er iemand in de bak rijdt, maar met vlaggen en ratels zwaaien zal me niet in dank worden afgenomen. Dus die module gaat wat langzamer..... Ik pak nu dus wel 3.1 mee, maar wacht met de rest totdat we de obstakels met het grondwerk wat verder onder de knie hebben.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:07

Hier staat het ook helaas even op een laag pitje.
In onze rijbaan konden we mooi een visvijver beginnen......
Wat een derrie boel. :(

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:36

Herkenbaar MargrietJonk die visvijfer, bij ons nu ook alles even op en laag pitje.
Vanavond Q&A ben heel benieuwd!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:13

De herhaling van de Q&A van gisteravond staat live!

Waren er nu nog mensen die serieuze problemen met de verbinding hadden? Ik weet het in ieder geval van twee mensen, waarbij het na het verversen van de pagina opgelost was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:25

ik had geen problemen, en het was erg interessant! Genoeg stof tot nadenken :))

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:28

Geen problemen met de verbinding gehad, was weer een leuke sessie :-)
Ik had alleen het idee dat mijn vraag niet goed door kwam, die bleef gewoon onderin staan en ik had het idee dat dat niet goed werkte. Ik heb op de Ipad gekeken, misschien dat het daaraan lag. Kan ik mijn vraag nog via de mail o.i.d. stellen?

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:19

Ik kon helaas gisteravond niet deelnemen, maar ik heb het even terug zitten kijken. Erg interessant en mijn vragen werden toevallig beantwoord in deze sessie. Ook fijn dat je mee kunt kijken met ingestuurde video's!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 14:21

Tis wat met die Q&A.
Iedere x zie ik het een dag te laat. _O- _O-

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:50

Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik kan niet "spoelen" in de Q&A-video's, dus wat verder scrollen naar rechts of weer terug naar links in de tijdsbalk. Is dat normaal?
Ik kan ook enkel pauzeren met de spatiebalk van mijn laptop, het pauze-teken werkt niet, dat leidt er bij mij toe dat het geluid uit gezet wordt :D

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:54

Bij mij werkte het prima Idra, ik kon ook pauzeren en stukjes terugspoelen.

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:57

Hier kon ik ook gewoon 'doorspoelen' en pauzeren tussendoor.

Wel weer een aantal handige tips en trucs meegekregen van de vragen die gesteld werden, gaan we hopelijk van het weekend weer mee aan de slag. Hopelijk blijft het een beetje droog.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:31

Ik heb even een stipje gezet, ik heb me opgegeven voor de online training, maar gewoon nog geen tijd gehad er voor te gaan zitten, net het eerste filmpje bekeken en ga vanmiddag met mijn paard aan de slag,
zal proberen alle 10 de pagina's snel door te lezen.
ook mijn jaarling zal er aan moeten geloven.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:14

Ik ben ook met mijn Z paard begonnen. Voor vond ze super simpel. Maar achter kon ze super slecht. Daar komt eerst maar eens een fysio bij....

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:32

Succes voor de nieuwe mensen :) !
Ik heb van het weekend ook weer lekker kunnen oefenen, voor me gevoel zat er wel al een kleine vooruitgang in. Maar ik merkte wel dat ik het soms zelf ook best moeilijk vind (lichaamshouding) en heb de filmpjes nog maar eens bekeken.

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:41

Ik vind het lastiger dan gedacht. Nu heb ik het momenteel ook retedruk dus komt er ook te weinig van. In januari maar eens even opnieuw beginnen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:22

Hier ging het super goed nadat het begin zo slecht ging!
Blijkbaar toch goed aangepakt, want het bijtende paard heeft niet één keer meer proberen te bijten en pakt het echt heel goed op.
De hengst was ik zelf wel een beetje voorzichtig mee nu, maar ik ben idd met de starting point aan de gang gegaan (bedankt voor het meedenken!) en de eerste oefeningen wat mee gepakt en hij is helemaal niet meer omhoog gekomen, maar in zijn hele omgang is hij wel wat van slag, dus daar heb ik nog wat werk aan.
Met de merrie die telkens naar me toe springt ben ik ook een stapje terug gegaan en laat ik op afstand een paar passen terug zetten, dit gaat nog wel moeizaam, maar er zat wel verbetering in en haar hele houding begon iets te veranderen, dus misschien is dit voor haar nog wel de moeilijkste stap, want verder is ze zo werkwillig en looplustig.
En de anderen gingen gewoon goed! :D

Wat ik grappig vind is om te zien hoe snel de paarden gaan kauwen en likken en briesen terwijl ik maar wat aan het klungelen en aan het uitproberen ben. :o

Nu loop ik even achter, vorige week heeft mijn hondje haar pootje op 6 plaatsen gebroken en daar ging veel tijd in zitten..

De Q&A vond ik trouwens erg leuk, erg herkenbaar dat veel mensen tegen de zelfde problemen aan lopen.
De filmpjes vond ik ook leuk er bij, is wel fijn om een beetje beeld te krijgen hoe anderen bezig zijn.

Hoe gaat het ondertussen bij de mensen die al langer bezig zijn? :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:02

Hier gaat het ook goed. Paardlief snapt het concept en is momenteel niet gek te krijgen haha..
Van het weekend bezig geweest met eerst plastic tas, rammelend blik, grote vlaggen, niet gek te krijgen en daarna een laken op de grond en steeds verder uitgevouwd. Na even van dichtbij te hebben gekeken draafde hij er gewoon overheen zonder te verblikken of verblozen, super leuk.

Het moeilijkste blijkt bij mij het draaien in beweging. Als ik mn lijn en zweep omdraai, hand open en 'druk' zet met mn zweep aan de voorkant dan wordt hij heel brutaal en probeert hij voor de zweep uit te rennen. Stoppen via de achterhand te draaien en daarna de andere kant op is geen probleem. Iemand nog ideeen? Of zal dat gewoon een kwestie van oefenen zijn?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:41

Filmpje 1 heeft paard lief uitstekend afgelegd vandaag, mijn eigen houding zal wel beter moeten,
grappig om te zien hoeveel je blijkbaar kan betekenen, met uitstappen liep ze zo achter me aan over een plastic zeil.
Mijn paard is 6, heb haar net 8 weken en is qua africhting groen ( in die 8 wkn ongeveer M niveau, zegt veel over haar werk willigheid! toch )
Ben trots op haar.

ze heeft enorme singel/zadel dwang dus morgen voor het rijden gaan we het weer doen, mss helpt het haar.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:43

Hey Mar, leuk om je hier ook te treffen!

Ik ben ook begonnen met de training. 1.1 gaat heel goed vanaf het begin, 1.2 nog wat aarzelend en 1.3 is nog moeilijk. Het is een binnenvetter en je ziet haar gewoon nog teveel denken in plaats van doen. Dat is ook een beetje haar struikelblok (12-jarige merrie). Ze bouwt heel snel spanning op wat ze niet uit in beweging maar door alles vast te zetten.
Tot nu toe heb ik een goed gevoel over de training. Ik heb alleen helaas geen tijd om meer dan 1x per dag te oefenen (en dat soms ook niet ivm het weer) maar goed, dan doen we er wat langer over.
Vanavond maar eens wat "enge" attributen bij elkaar rapen of maken. :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:47

Hey Suus :wave: , wat leuk!!
Heeft Wicked er ook baat bij?

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:51

Tot nu toe gaat het goed. Ik heb ook het idee dat ze zich wat meer op mij gaat richten i.p.v. meer met de omgeving bezig te zijn. Ze stormt ook vanaf dat ik haar heb (weet niet wat er gebeurd is) haar stal in of openingen door en zelfs dat is aan het verbeteren. Doe jij deze training met Evi?

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:24

Zag op facebook dat ze bezig waren geweest met de trailerlaadtraining. Kijk er erg naar uit!! Mijn paard vindt het vrachtwagentje behoorlijk spannend. Hoop dat ik hem daarmee kan helpen want heb er al professionele hulp bij gehad... Ben nog niet begonnen met module 2. Zijn er meer bokkers met een paard dat denkt dat een plastic zak gelijk staat aan een cheeta?