Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MaricoGraphy schreef:Heb alles even bijgelezen na een dag niet online te zijn.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn vriendin die haar fries ook zelf opgeleerd heeft.
Zij rijdt sinds haar 4e paard, dwz 16 jaar op het moment.
Is Belgisch kampioen geweest (Dressuur) en dit jaar was ze 2e geworden.
Zij wil mij privéles geven en helpen met het opleren van de d-pony (als ik haar koop).
Tevens heeft zij gezegd dat de manege waar ik het paard wil stallen niet goed is, en je kan er neit rijden wanneer je zelf wil. DWZ dat als ik wil rijden vlak na mijn werk dit niet altijd zou kunnen.
Geen goede keuze dus. (en dat voor een manege waar je 360 euro betaald)
MaricoGraphy schreef:Heb alles even bijgelezen na een dag niet online te zijn.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn vriendin die haar fries ook zelf opgeleerd heeft.
Zij rijdt sinds haar 4e paard, dwz 16 jaar op het moment.
Is Belgisch kampioen geweest (Dressuur) en dit jaar was ze 2e geworden.
Zij wil mij privéles geven en helpen met het opleren van de d-pony (als ik haar koop).
Tevens heeft zij gezegd dat de manege waar ik het paard wil stallen niet goed is, en je kan er neit rijden wanneer je zelf wil. DWZ dat als ik wil rijden vlak na mijn werk dit niet altijd zou kunnen.
Geen goede keuze dus. (en dat voor een manege waar je 360 euro betaald)
doebidon schreef:Ga ik wel of ga ik niet hier nog energie in steken? Nou ok de laatse keer dan....
Zeg Dame nu moet je eens goed luisteren en ECHT luisteren......
Niemand hier is er op uit om jou bewust te kwetsen!
En natuurlijk gunt iedereen jou geluk, maar dat wil niet zeggen dat we zomaar alles goed en leuk vinden omdat jij dat zo graag wil. Wij geven je allemaal advies zoals wij dingen geleerd en aangeleerd, en ervaren hebben. Als zo veel mensen met ongeveer het zelfde advies komen kan je toch wel aan nemen dat daar een kern van waarheid in zit! Daarbij kost het veel meer energie om minder positieve/negatieve dingen te schrijveren dan om positieve dingen te schrijven. Dus wij hebben allemaal juist meer moeite voor je gedaan!
ook met een 2 jarige kan je nog bijna niks doen he! die hoort ook nog op het land met vriendjes!
en met een ouder paard kan je ook heel goed een band opbouwen dus idd een paardje/pony van een jaar of 8 á 9 (is grotendeels van zijn puberstreken af) voor jou dan de beste keuze is als je bijna dagelijks begeleiding krijgt. Vergeet niet dat wij niet alleen aan jou denken he..... en wij een paard ook het beste wensen. En ook paarden kunnen gevaarlijk zijn.
we gunnen je allemaal de verweselijking van je droom maar dan op een verantwoorde manier, vandaar dat wij je met zoveel druk adviseren om eerst te gaan lessen en of leasen, want dat is volgens ons de beste manier is om later de overstap naar een eigen paard te kunnen maken.
heel fijn dat je vriendin wil helpen en goed dat je die hulp gevraagt hebt.
Dat iemand kampioen is wil nog niet heel veel zeggen en kampioen van wat?? de B (weet niet of dat in België het zelfde is) of zzl/zzz maakt nog wel een verschil.
Zo dat was het, ik heb meer dan een beetje mijn best gedaan dus zoek het verder maar uit. Ik ga verder geen woorden meer aan je vuil maken.
MaricoGraphy schreef:Mijn vriendin heeft haar eigen paard opgeleerd dus ja ze kan er zeker wel wat van.
Haar paard is ook erg lief en gehoorzaam voor haar baasje.
Ze is Belgisch kampioen in de L.
Ik weet niet eens of je met een fries echt hogerop kan komen, want hoor veel negatief commentaar dat de jury dan te streng wordt omdat een fries, of andalusier of ander spaans ras qua gangen anders is dan een warmbloed als KWPN & NRPS die het meest gebruikt worden.
Ze hebben bij iemand zelfs gekeken gehad met wat voor bit ze rijdt omdat de jury het paard (fries of spaans ras) vreemd vond lopen. Daarom viel ze niet in de prijzen en iedereen zei dat ze eigenlijk had moeten winnen.
En nee dit is niet gelogen, maar is echt de waarheid.
MaricoGraphy schreef:Mijn vriendin heeft haar eigen paard opgeleerd dus ja ze kan er zeker wel wat van.
Haar paard is ook erg lief en gehoorzaam voor haar baasje.
Ze is Belgisch kampioen in de L.
Ik weet niet eens of je met een fries echt hogerop kan komen, want hoor veel negatief commentaar dat de jury dan te streng wordt omdat een fries, of andalusier of ander spaans ras qua gangen anders is dan een warmbloed als KWPN & NRPS die het meest gebruikt worden.
Ze hebben bij iemand zelfs gekeken gehad met wat voor bit ze rijdt omdat de jury het paard (fries of spaans ras) vreemd vond lopen. Daarom viel ze niet in de prijzen en iedereen zei dat ze eigenlijk had moeten winnen.
En nee dit is niet gelogen, maar is echt de waarheid.