[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:45

Lekker gelongeert met Zorro('maar ik wil naar de schuilstal, daar is eten!' 'Waarom zou ik stoppen als je HO!!!!! zegt?' :') ).
Ook met Femke en de hengst bezig geweest, beetje grondwerk en de oefening: overal aanraken, ging heel goed :D.

En mijn hond kan zo'n beetje alle honden kunstjes, dus ben ik hem maar jambette gaan leren :')...

Chacha1

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:06

Zo, ben terug in het land:-)
Ga eventjes kijken wat hier allemaal gebeurt is :-)

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:49

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:31

Ook hier gaat het weer best hard.
Ik ben weer terug van vakantie xD

Gister voor het eerst sinds 3 weken weer naar de pony gegaan. Volgens mij vond ze het erg leuk!
Ik heb wat VD van haar gevraagd en geoefend met volgen. dit deed ze erg goed. ook paste ze zich goed aan mijn tempo aan. als ik heel relaxed ging lopen deed zij dat ook. zogauw ik meer energie gebruikte en wat meer snelheid maakte ging zij ook energiek draven. (als ik snelheid maakte maar heel loom bleef bewegen ging zij ook 'sloffen' xD )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:38

:wave:

Nog even een leuk momentje gehad vandaag: [ITP] [***] & de modderpoel ...

Verder sorry dat ik niet zo actief ben, maar het gaat even niet zo leuk hier -O-
Komt wel weer goed, hoop ik :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:48

Hihi het ridderpaard :D

Leuk dier!

Hier eventjes rare periode.. Had een super leuke pony op het oog, waren druk aan het mailen en had hem vorige week zaterdag bezichtigt. Alleen sinds vorige maandag op eens geen reactie meer, nadat ik had gebeld zei ze dat ze zo terug zou bellen omdat ze in de auto zat (zonder headphone ding). Na 5 uur geen reactie gekregen te hebben maar terug gebeld, nam niet op, mijn vader nog 100x gebeld, ik nog een paar keer, noppes nada. Geen reactie meer op mail, telefoon, sms terwijl ze wel op Bokt actief is.. Fijn.. Eindelijk een leuke pony gevonden die gewoon aan al mijn eisen voldoet.. Zoooooo flauw..

+ vandaag ontdekt dat shetlander begint te schuren bij zijn manen.. Hopelijk was het een tijdelijk jeukje en geen Zomereczeem.. Hij heeft namelijk echt prachtig lange manen.. Echt gewoon balen................ Als hij zomereczeem heeft weet ik niet of ik er nog wel zo'n zin in heb.. K*t gedoe.. (zooooo lekker dramatisch..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:53

Zo, dat klinkt ook allemaal geweldig bij jou seg :=
En zo stom, en raar, dat ze ineens niet meer reageert ...

Ik zit hier met 2 blauwe knieën (naja, niet echt de knie, maar net erboven op mijn bovenbeen, daar waar je broek juist het meeste drukt :+ ) en dat doet PIJN! := Dus ik voel me ook super :')

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:03

[***] schreef:
Verder sorry dat ik niet zo actief ben, maar het gaat even niet zo leuk hier -O-
Komt wel weer goed, hoop ik :)

:(:)

Gisteren en vandaag gespeeld met Câline. Behalve wat kleine discussies (wat kan dat paard gave sprongen maken!) was ze superpaard (Stiekem vind ik die discussies best wel leuk, maar niet zeggen hé :+
Ze nam gisteren zelfs de verantwoordelijkheid over haar benen en liep over mijn hindernis in plaats van ertegen :')
Vandaag was ons nieuwe puntje het zijwaarts. Ik wou zijwaarts doen zonder hek maar dat ging niet zo goed, besloten om het met hek te oefenen maar dan over een grotere afstand om het moeilijker te maken. Aan de linkerzijde (met het linkeroog naar mij) ging ze helemaal tot op het einde van zo'n 7,5 m-touw. Rechtsom ging minder, ze keerde telkens haar voorhand naar mij zodat ze ook met haar linkeroog zag. Ze vind het dus nog een beetje spannend met alleen haar rechteroog. Joepie, paard vind eindelijk iets spannend *\o/* ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:06

Haha, dat soort discussies heb ik nou nooit :+
Maar klinkt goed! Ook handig om over de hindernis te gaan in plaats van ertegen :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:51

Ik spring even binnen, kom nu pas een beetje tot rust denk ik ..
Ben daarstraks naar poon geweest, wilde longeren en sowieso zijn eczeemdeken wisselen. De lucht zat al wat donker maar nog geen rare dingen. Toen ik aankwam begon het te rommelen, maar geen bliksem of regen dus ging ik gewoon doen wat ik wilde doen. Dus pony uit de weide geplukt, die heel braaf meekwam ondanks dat ze net een vers stuk gras hadden :D, deken af, geborsteld, hoofdstelletje aan, longeerlijn eraan en toen begon het te druppelen :+ Toch begonnen .. heb denk ik letterlijk zo'n 5 minuten gelongeerd :') Maar wat een 5 minuten! _/-\o_ Stappen had ie geen zin in, dus heb ik hem maar even ontspannen laten draven. Heb gisteren een gesprek met iemand gehad over zijn mogelijk probleem en daar heb ik tijdens het longeren eens op gelet, en volgens mij heeft hij gelijk! Doordat hij altijd zelf in een houding gaat lopen verkrampt hij helemaal in z'n rug en dat is natuurlijk niet goed. Bedoeling is dan ook vanaf nu, omdat de achterkant nu toch wel goed zit (ben in het begin vooral bezig geweest om hem voorwaarts te krijgen :+ ), zijn hoofd naar beneden te vragen .. zeg maar voorwaarts/neerwaarts. Blijkt dus moeilijk voor hem, maar er zaten erg leuke momentjes in! Door gewoon zelf laag te gaan en mijn hand laat ging zijn hoofd ook laag. Was best wel leuk :D Snel even van kant gewisseld en daar had hij duidelijk meer moeite (was ook zijn slechte kant) en toen begon het ineens te gieten. Dus ik zeg tegen hem "stap - who - kom mee" en hij had zoiets van: :? Stond me eerst 2 seconden aan te gapen terwijl ik al richting afdak trok en toen ging het bij hem: :)* En kwam hij mee :+ Was wel grappig :')

Heb hem dan z'n deken opgedaan en hem weer naar de weide laten gaan, ben toen zelf naar huis gegaan, man, was dat eng in de auto! Toen begon het echt te onweren, bliksem verblindde je gewoon := Was ik blij toen ik thuis was! Net voor de grootste stortbui ooit. Even later konden we in de kelder water gaan 'wegscheppen' -O- En toen hoorde ik ook van iemand in onze flat wat er op Pukkelpop was gebeurd (zij is verpleegster en had eigenlijk daar moeten gaan helpen, maarja, de kelders stonden hier allemaal onder, dus was ze daar eerst even mee bezig) en zodoende .. Is toch best wel een heftige avond geweest zo := Maar poon heeft het wel goed gedaan :Y) Beter 5 goede minuten dan 15 slechte hé :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:14

Klinkt goed!

Met dat eigen houding, heeft Cobe dan snel de neiging om wat te diep zich zelf op te kroppen?

Idd. beter 5 goede dan 50 slechte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:09

Zo zou je het kunnen zeggen :j Je ziet dat ook wel in eerdere filmpjes en op foto's als hij vrij loopt enzo .. Hij geeft zichzelf vanvoor een houding, die ongeveer goed is, in de hoop dat we hem dan met rust laten waarschijnlijk. Maar vanachter loopt hij dan toch in tokyo en doordat hij zich zelf vanvoor zo vasthoudt zeg maar gaat zijn rug ook vastzitten. En als dat hem teveel pijn gaat doen blokkeert hij ... Als je dan gaat doorpushen dan ontploft hij :+

Ik weet niet of dat het hele probleem is hoor, blijft gewoon een rare pony qua karakter :P Maar het zou wel kunnen verklaren waarom het met het rijden eigenlijk nooit goed gaat, en op de grond een heel stuk beter. En ook waarom ik in het verleden ineens halverwege de rit in de middle of nowhere stilstond en mijn pony niet meer vooruit kreeg :+

Dus vandaar dat ik nu probeer om hem tijdens het longeren lager te laten lopen, maar dat is dus blijkbaar nog niet zo makkelijk, wat dus ook weer kan duiden op het feit dat dit inderdaad zijn probleem is ... Het is niet zo dat zijn rug compleet vastzit en hij niet meer kan van de pijn, maar de osteopaat zei dat er spanningsplekjes waren net achter het zadel (maar elk paard van 15 jaar zal wel ergens iets hebben ;) ) en dat kan dus wel een verklaring zijn. Ze zei ook dat hij daar niet echt last van had, dus een behandeling was op zich niet nodig, tenzij hij slechter zou gaan lopen. Maar het kan dus wel allemaal kloppen :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:42

Kom eventjes lichtelijk spammen :')

Mijn nieuwe aanwinst
Afbeelding
(De achterste)

Afbeelding
Skattie hè?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:55

Wat een lieverd!

VD met Zorro :D

Afbeelding
En de allerliefste Floris :+:

Zou ik een touwhalster of Cross Rope Briddle kunnen gebruiken voor het lange lijnen?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:02

Aah ZJ, die is schattig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:22

ZJ! Hebbe, hebbe, hebbe! :D *\o/* :+
Echt een leuk dingetje :j

Ik heb mijn varken nog eens even echt aan het werk gezet. Ik merk dat als we een tijdje wat meer met spelen & VD-en enzo bezig zijn dat hij begint te denken dat het allemaal zo nauw niet komt. Dus vandaag nog eens even gewoon ouderwets gelongeerd ~~}> Hij ging goed. In het begin had hij iets van "aaah, neen, ik wil niet" en toen begon hij te galopperen en raar te doen ... Volgens mij beseft ie nog niet dat ie daar meer moe van wordt dan van gewoon naar mij te luisteren 8)7 Maar het ging daarna echt goed, heb 1x een probleempje gehad met van kant te wisselen (zijn moeilijke kant op probeert ie altijd te vermijden :P ) maar daarna liep ie ook weer prima. Jammer dat ik niet zolang kon, want door de regen was het nog vrij glad. In het begin niet, maar als je dan een paar rondjes hebt gelopen ... Spijtig, want ik had wel meer gewild :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:05

Ja leuk hè? Ze zijn samen echt geweldig, ben helemaal gelukkig nu!

Met echt longeren, wat bedoel je dan?

En crossrope of touwhalster kan prima met lange lijnen zie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-INRTJB8H-D.jpg
-touwhalster-. Wel is het sturen moeilijker met touwhalster. Verder werkt een touwhalster ook aardig scherp in, ik zou dus (als je de keuze hebt) een CR doen :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:07

Bedankt!
Ben nu bezig met een stalhalster, maar Zorro is nogal lomp... Het gaat wel, maar ik moet harde hulpen geven...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:32

Wat duidelijk en niet vaak hoeft (leren ze snel af) is wanneer ze trekken of echt op jou hand gaan hangen (en het los,vast,los,vast werkt niet meer) is stil gaan staan en er eens flink vasthouden tot ze terug komt, en dan loslaten zodra haar gewicht flink naar achter word gezet. Zo leer je dat wanneer zij gaat hangen ze die druk eens flink terug krijgt. Is niet zo vriendelijk, maar soms werkt dit efficiënt dan telkens lief vragen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:34

Het is niet echt dat ze gaat trekken ofzo.
Misschien is het halster ook niet zo duidelijk, ik ga het met touwhalster proberen, en anders een CRB proberen te bemachtigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:43

ZusJacobs schreef:
Met echt longeren, wat bedoel je dan?

Gewoon, zoals de traditionals het doen .. niet banketstaaf maar lopen :P
Af en toe heeft ie dat eens even nodig .. Ik merk zo hard aan hem als hij iets teveel vrijheid heeft gehad zeg maar :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:48

Onder echt longeren versta ik meer met bijzet of met kaptoom (en dan echt buiging, schouderbinnen vragen etc.). Volgens mij bedoel jij nu meer gewoon flink laten lopen :P *ik noem dat rondslingeren :D *

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:49

Ik longeer niet met Zorro, ik slinger ook rond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:50

Ja, dat komt ook nog wel :+ Maar dan moet ie eerst een longeersingel kunnen verdragen en dat is nog even een moeilijk puntje ... Rondslingeren noem ik het ook niet, rondslingeren noem ik aan een touwtje wat laten rondgaan, zonder veel aandacht te besteden aan houding enzo. Doe ik ook regelmatig hoor :j Als opwarming voor andere dingen (bv. voordat we gaan vrijspringen). Maar dit was toch wel intensiever ;) Heb echt geprobeerd om hem vanvoor te laten zakken, neusje richting grond, zonder dan z'n achterhand te verliezen .. Heeft ie het moeilijk mee :)