).Ook met Femke en de hengst bezig geweest, beetje grondwerk en de oefening: overal aanraken, ging heel goed
.En mijn hond kan zo'n beetje alle honden kunstjes, dus ben ik hem maar jambette gaan leren
... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
).
.
...

[***] schreef:Verder sorry dat ik niet zo actief ben, maar het gaat even niet zo leuk hier![]()
Komt wel weer goed, hoop ik

, deken af, geborsteld, hoofdstelletje aan, longeerlijn eraan en toen begon het te druppelen
Toch begonnen .. heb denk ik letterlijk zo'n 5 minuten gelongeerd
Maar wat een 5 minuten!
Stappen had ie geen zin in, dus heb ik hem maar even ontspannen laten draven. Heb gisteren een gesprek met iemand gehad over zijn mogelijk probleem en daar heb ik tijdens het longeren eens op gelet, en volgens mij heeft hij gelijk! Doordat hij altijd zelf in een houding gaat lopen verkrampt hij helemaal in z'n rug en dat is natuurlijk niet goed. Bedoeling is dan ook vanaf nu, omdat de achterkant nu toch wel goed zit (ben in het begin vooral bezig geweest om hem voorwaarts te krijgen
), zijn hoofd naar beneden te vragen .. zeg maar voorwaarts/neerwaarts. Blijkt dus moeilijk voor hem, maar er zaten erg leuke momentjes in! Door gewoon zelf laag te gaan en mijn hand laat ging zijn hoofd ook laag. Was best wel leuk
Snel even van kant gewisseld en daar had hij duidelijk meer moeite (was ook zijn slechte kant) en toen begon het ineens te gieten. Dus ik zeg tegen hem "stap - who - kom mee" en hij had zoiets van:
Stond me eerst 2 seconden aan te gapen terwijl ik al richting afdak trok en toen ging het bij hem:
En kwam hij mee
Was wel grappig
Was ik blij toen ik thuis was! Net voor de grootste stortbui ooit. Even later konden we in de kelder water gaan 'wegscheppen'
En toen hoorde ik ook van iemand in onze flat wat er op Pukkelpop was gebeurd (zij is verpleegster en had eigenlijk daar moeten gaan helpen, maarja, de kelders stonden hier allemaal onder, dus was ze daar eerst even mee bezig) en zodoende .. Is toch best wel een heftige avond geweest zo
Maar poon heeft het wel goed gedaan
Beter 5 goede minuten dan 15 slechte hé
Je ziet dat ook wel in eerdere filmpjes en op foto's als hij vrij loopt enzo .. Hij geeft zichzelf vanvoor een houding, die ongeveer goed is, in de hoop dat we hem dan met rust laten waarschijnlijk. Maar vanachter loopt hij dan toch in tokyo en doordat hij zich zelf vanvoor zo vasthoudt zeg maar gaat zijn rug ook vastzitten. En als dat hem teveel pijn gaat doen blokkeert hij ... Als je dan gaat doorpushen dan ontploft hij 
Maar het zou wel kunnen verklaren waarom het met het rijden eigenlijk nooit goed gaat, en op de grond een heel stuk beter. En ook waarom ik in het verleden ineens halverwege de rit in de middle of nowhere stilstond en mijn pony niet meer vooruit kreeg 
) en dat kan dus wel een verklaring zijn. Ze zei ook dat hij daar niet echt last van had, dus een behandeling was op zich niet nodig, tenzij hij slechter zou gaan lopen. Maar het kan dus wel allemaal kloppen

Hij ging goed. In het begin had hij iets van "aaah, neen, ik wil niet" en toen begon hij te galopperen en raar te doen ... Volgens mij beseft ie nog niet dat ie daar meer moe van wordt dan van gewoon naar mij te luisteren
Maar het ging daarna echt goed, heb 1x een probleempje gehad met van kant te wisselen (zijn moeilijke kant op probeert ie altijd te vermijden
) maar daarna liep ie ook weer prima. Jammer dat ik niet zolang kon, want door de regen was het nog vrij glad. In het begin niet, maar als je dan een paar rondjes hebt gelopen ... Spijtig, want ik had wel meer gewild
*ik noem dat rondslingeren
*
Maar dan moet ie eerst een longeersingel kunnen verdragen en dat is nog even een moeilijk puntje ... Rondslingeren noem ik het ook niet, rondslingeren noem ik aan een touwtje wat laten rondgaan, zonder veel aandacht te besteden aan houding enzo. Doe ik ook regelmatig hoor
Als opwarming voor andere dingen (bv. voordat we gaan vrijspringen). Maar dit was toch wel intensiever
Heb echt geprobeerd om hem vanvoor te laten zakken, neusje richting grond, zonder dan z'n achterhand te verliezen .. Heeft ie het moeilijk mee