Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Fijn dat je ook onze kant van het verhaal kunt begrijpen NHevaVD. Je gaf eerder de indruk onze argumenten van tafel te vegen, en niet naar ons te luisteren.
Ik kan je helemaal volgen in dat het ontzettend fijn een leuk is om VD en ook steigeren met een goed opgeleid en gehoorzaam paard te doen.
Echter zie ik teveel bokkers met vragen over steigeren komen die nog even wat aan de gehoorzaamheid en de opleiding van hun paard zouden moeten schaven voordat ze deze oefening meenemen.
Citaat:Ja, ik weet het. Ik heb er ook heel lang over nagedacht, paard al 15 andere oefeningen aangeleerd. Paardlief maakt er geen misbruik van. Ook niet van het steigeren, terwijl ze erg met biks (en clickertraining) wordt beloond.
Cassidy schreef:Daarom ook mijn vraag om eea over de juiste manier van het aanleren van steigeren in een wiki artikel te zetten. Dan hoeft al dat informatie-uit-de-neus-trekken niet meer als iemand weer eens een oneliner denkt te moeten plaatsen met de vraag hoe je dat aanleert. Want als iemand denkt dat we hier allemaal helderziend zijn, en als ik zoveel moeite moet doen om echt vast te stellen of iemand weet waar hij mee bezig is, dan heb ik daar ook geen zin in. Dan ga ik automatisch ervan uit dat degene de gebruiksaanwijzing niet heeft doorgelezen (RTFM!!) en ga dat heel uitgebreid uitleggen....... In dit geval dus dat hij het NIET moet doen. Scheelt mij namelijk ook weer tikwerk.
Als het artikel eenmaal op de wiki staat, volstaat een link daar naartoe, en komt er alsnog een waarschuwing van mijn kant dat je er heel voorzichtig mee moet zijn als je dit aan wilt leren....
Ik heb al eerder geroepen: als iemand het steigeren echt aan wil leren, weet hij de bronnen te vinden, ook buiten bokt om. Niet alles behoort open en bloot op een internetforum te staan. Er zijn genoeg idioten op deze wereld die daar misbruik van maken...
Cassidy schreef:Of een paard zijn voorbenen bij zich houd of gaat maaien tijdens het steigeren is het verschil tussen een correct aangeleerde steiger en een niet correct aangeleerde steiger. Hij moet zijn voorbenen bij zich houden, bij/onder zijn lichaam gevouwen houden, met de voorbenen maaien kun je niet scharen onder de noemer: stijl van steigeren...
Cassidy schreef:Ik ben iemand die niet zo snel een profiel induikt om achtergrondinformatie, leeftijd en ervaring op te zoeken (als er al wat in staat). Ik vind het ook niet nodig om bij ieder topic (of iederbericht zoals van EmmaMyLover) stil te staan, en me af te vragen hoe die bedoeld is, en of hij zo bedoeld is als hij er staat.
Bovenstaande oneliner valt voor mij onder: sprokkelen van berichten voor de huiskamer.
Mocht de bokker serieus om info vragen, wil ik even om geduld vragen...er wordt aan gewerkt...