voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:38

Ik help me instructrische wel eens om de kinderen aan te spreken op puntjes zoals,, tenen strekken, spanning in je buik, naar binnen kijken (opsprong) etc. op het paard,, als ik meeloop of pootje geef ofzo.
En op de ton help ik ook altijd.
Dat vind ik altijd erg leuk.
Je ziet ook dat ze het proberen en dan zie je die vooruitgang ook egt. K vind dit al leuk oom te doen ;) .

Grainey: Tnx :D, wat wel leuk is is dat we per persoon beoordeeld worden, maar wel een kür met team enzo doen.. dus ik laat het wel eventjes weten, hoe het ging.. (vorig jaar was ik 4de en 5de (had ook solo gestart :+ hahahaha!! En die dag daarvoo'r was m'n paard op m'n voet gevallen.. Dus ik hoop dat ik dit jaar hoger eindig.. :D, dat zou wel erg leuk zijn, maar hun zijn natuurlijk ook beter geworden.. nou,, jaa,, afwachten en me best doen, meer kan ik niet doen.. )

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:16

ik gaf les in nieuwolda.. maar goed daar was ik dan niet meer nodig.
en toen ik in holwierde kwam mocht ik meteen ook een groepje les geven ondanks dat ik geen diploma heb.. wel heeft iemand anders hem waar ik mee les geef.. wel ontzettend leuk :D

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:32

vanaf kan je nog votigedoen en hoe zwaar moet je zijn en
weten jullie misschien voltigelessen in de buurt van putten gelderland?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:27

bij ons mag je voltige doen vanaf je 5e..
hoe zwaar je bent maakt in principe niet veel uit.. wij hebben dunne sprietjes hier maar ook behoorlijk stevige meiden..

oke ik zie wel in wedstrijdteams dat daar niet snel stevige meiden aan mee doen.. maar denk dat het juist gaat om wat je kunt..

kijk eens op www.voltigeren.nl leuke forum en daarstaan ook verschillende verenigingen :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:41

Vandaag onderlinge wedstr. gehad :D
Vrije zit 6.2
E-molen 6 t
Binnenwaardse afsprong (tog?) 6
Knielen 6 ho (?)
Opzwaaien 6,3

Hoogst ge-eindigd van ons team :D!
na mij kwam uit ons team 5de plaats (meisje dat er al 8 jaar op zit!) en ik net bijna 2 jaar :D .

Het was de E-klasse dus 5 van onze leden gewoon plicht in galop gedaan. 2 van ons (we waren met2 nieuwe, en intotaal dus 7, maar was onderlinge, dus mocht) in stap. Ik natuurlijk plicht in galop :D
Maar, dat andere team deed alles in stap. De jury keek daar niet eens naar maar oordeelde op de oefeningen! Ja, zo kan ik ook 1ste worden!!
Dat team had dus ook gewonnen.

Niet bepaald eerlijk gegaan dus. Maar ik ben super blij met m'n cijfers en heel trots dat ik het hoogste eindigde van ons team :D . En 3de is ook een mooie plek.. Hoger ge-eindigt en hogere punten dan vorig jaar :D

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:25

dat zelfde had ik dus ook bij ons.. zat er nog geen half jaar bij.. mijn 1e wedstrijd en ja hoor de hoogste punten terwijl er 1 bij zat die er al vanaf het begin bij zat en dan sta je wel even raar te kijken hahaha

ook foto's gemaakt.? :D

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:13

@ Michelle, mooie punten! Ho is trouwens een houdingsfout :)
Haha altijd lastig om onderscheid te maken bij de onderlinge wedstrijden... Mijn eigen team doet wel mee met onze onderlinge wedstrijd, maar omdat ze nog zo jong zijn en wij het belangrijk vinden dat ze echt een team zijn, worden ze wel beoordeeld, maar krijgen allemaal een eerst prijs :D . Een meisje (8 jaar), doet al zelfstandig de schouderstand en al die oefeningen. Kan al staan in draf (ja, rechtop :o ). Echt geniaal meisje, met veel talent! Maar goed... aangezien zij standaard eerste wordt dus, vinden we dit niet helemaal eerlijk tegenover de andere kinderen... het is en blijft nou eenmaal een team (er was heel veel strijd, veel tranen als zij weer de beste was, ongeloof als er eens een andere eerste was... Kom op, ze zijn 8-10 jaar, dan wil ik het gezellig hebben ;) ik wil niet horen: oh zij is de slechtste, ik ben de beste... ARGH ze zijn een team :o ). Ze doen trouwens altijd een solokür. We hebben zelf staten gemaakt op basis van de solo staten. Erg leuk en de kinderen worden hierdoor heel creatief! Heb ze dus ook de groepskür zelf laten maken. Ik heb gezegd wie bij wie op zat (heb 2 ADHD'ers in mijn 6tal, die mogen dus niet samen op het paard :P), en ze mochten zelf dan 2 oefeningen met dat kind gaan verzinnen. Het is echt een hele leuke kür geworden. Voordeel is dat ze zelf de oefeningen dus kennen en ook snel netter kunnen uitvoeren :)
Maar bij de hogere hebben we trouwens wel alles gesplitst. In het andere team zijn solisten en E klanten, maar die strijden niet tegen elkaar.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:11

Wij strijden ook niet tegen elkaar, dit is gewoon om te kleren van het commentaar en werden p.p. beoordeeld en ook per team.

8jaar? en dan al schouderstand enalles? (OMG! KON IK DAT MAAR!! ) hoe lang zit ze d'r al op? Tja, das idd wel een goed idee.

Zelf kür laten maken werkt bij ons niet helemaal.. We verzinnen wel oefeningen maar instructie maakt er een kür van, omdat wij m veeeeeel te lang maken.. :+

Klinkt wel heel gezellig bij jou voltigevereniging :D!
Lijkt me leuk om x te komen kijken.. is alleen behoorlijk verweg :P (woon in zaanstad (dicht bij A'dam))

Voor die nieuwe meisjes is het ook een hele goede ervaring en ze vonden het ook erg leuk :D.
Hebben jullie ook wel eens uitjes met het team buiten de voltige om?
Wij niet en dat vind ik erg jammer, onze vereniging heeft het al jaren krap (al jaren dezelfde pakjes, hele lelijke trailer van trainster, etc.) , maar is wel leuke vereniging verder (was ook enigste in mijn buurt die ook op wedstr. ging, zo kwam ik erbij (half uur rijden met auto voor ik d'r ben.. gelukkig heb ik lieve pa en ma :o of word ik vaak gebracht naar een team genootje (dichterbij) en rijd ik met hun mee :D :o )))

Hier is absoluut geen strijd of tranen maar is iedereen juist erg trots op elkaar. al ben je laatste: super knap van die ene oef., dat deed je egt super goed, etc.

Ook hebben we allemaal wel wat lekkers mee voor het paard en om uit te delen, voor na de wedstr. is altijd erg gezellig :D.
Laatst bijgewerkt door X_Michelle_X op 05-07-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:12

Had trouwens voor de vlag ook een 6

Foto's zijn er wel, maar helemaal niet veel\niets.
Ik zal wel ff zoeken en rondvragen.
Ook is het gefilmt volgens mij, maar hoe zet je die film op bokt?
xx

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:06

Haha dat meisje van 8 (Janine) zit er straks 1,5 jaar op. Ik heb volgens mij haar foto upgeload op mijn hyves.
Zal eens kijken of die hier werkt. De schouderstand kan natuurlijk iets beter, maar ik ben altijd zo bang dat ze doorklapt :o ... Op de officiele wedstrijden mag ze die nog niet doen (moeilijkheidsgraad te hoog) dus dan doet ze hem vanaf de hals, op de rug en daar knielt een ander meisje die haar 'vasthoudt'.

Afbeelding

Even ter vergelijking: zij is nr 4 in de rij ;) ze zijn dus allemaal nog erg klein en sta soms versteld van wat die kinderen al kunnen... Janine wil ik eigenlijk nu opleiden voor de junioren solo... Ze ligt zover voor op haar groepsgenoten, maar ze is nog te klein om door te schuiven naar het paard en er is nog een andere reden waarom zij niet wordt doorgeschoven maar dat mag ik niet openbaar zetten. Ze zwaait perfect op (ja inclusief uitduwen, hoe ze het doet, geen idee... ik vertel haar hoe het moet, help haar een keer op het ijzerenpaard, hier moeten je voeten heen, en ze kan het :+ ).

Afbeelding
Tja... vorige instructrice heeft het zelf in de hand gewerkt... Tis nu nog altijd: Oh jij bent de beste en jij bent de slechtste. Dat is voor zulke jonge kinderen natuurlijk echt niet leuk ;( . Zij zien ook wel dat Janine de beste is. We hebben dus wel echt het solisten idee in de onderlinge wedstrijd naar voren gebracht. Puur, omdat het voor de oudere kinderen het leukste is en ze leren er veel van voor de solowedstrijden. (opbouw kür is hierbij vooral een belangrijk punt :) ). Maar toen ik merkte hoeveel inpact dit had op mijn eigen team, hebben we hierbij gelijk ingegrepen. Wel laten beoordelen, maar geen eerste en laatste... Heb alleen tegen het zwaktste meisje laatste gezegt dat ze 2e was in Tolbert met haar punten. Dat is natuurlijk een leuke opsteker voor haar en ze vindt het nu opeens ook weer veel leuker :D. Het kan ze namelijk weinig schelen of iemand een goede oefening heeft. In Tolbert had een meisje een 0 gekregen (vergat buitenwaarts te gaan zitten bij de E-molen). Echt, ik heb die kinderen wel wat aan kunnen doen :( . Wat waren zij gemeen tegen haar... Zoiets kan gebeuren (zelf ook wel een 0 gehad, wie niet als je 10 jaar hebt gevoltigeerd :o soms onterecht, zusje kreeg een 0 met de melding: verkeerde kant afgesprongen. Wij terug kijken, springt ze er goed af... (film;) pff ben soms een psychologe en dat bij zulke jonge kinderen...). Verder is het een super leuk team hoor :) maar die onderlinge strijd is verschrikkelijk...

Haha tja, de kür schrappen we vaak ook nog wat oefeningen uit, maar veelal werkt het goed, 2 oefeningen per duo :). Schrappen kan altijd (en dan zit je op de wedstrijd en dan is het prompt 35 seconde over... terwijl we bij het oefenen echt ver over de tijd zaten en er toen een oefening uit moesten halen :+ )

Uitjes hebben we niet... laatste voltigedag doen we altijd iets leuks, dat is as vrijdag een speurtocht bij mij thuis (woon midden op het platteland, de kinderen vinden het bij mij thuis echt geweldig). En verder organiseren we elk jaar een ponykamp, waar het hele groepje ook samen heen gaat (ik ga dit jaar denk ik niet... ik ben verweg de jongste bij de begeleiding, oudste deelneemster is 17, ik ben 21 :+ , voel me daar niet helemaal thuis :o maar volgens mij zit ik dan ook vakantie te vieren in Italië, als dat doorgaat, dus dan kan ik sowieso niet :Y) ).

Film kun je via youtube op bokt krijgen :)

Haha ja, wij zitten in het hoge noorden, haha das inderdaad een heel eind weg!
Voordeel is wel, je leert veel van elkaar. Altijd leuk om te horen hoe de voltige gaat bij andere verenigingen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:43

welke vereniging zit nog meer in de buurt van groningen en gaan wel door in de vakantie.? wil graag gewoon door maar goed onze gaan niet door dan :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:25

Uitjes hebben wij ook nooit met voltige. Ja heel af en toe wel iets gehad, maar dan is het gewoon op eigen kosten ;) Wel eens in de zoveel jaar ook een voltigekamp voor alle leden. Dat is wel erg gezellig, maar afgelopen jaar was ik helaas ziek. Wij hebben het bij voltige ook echt niet ruim hoor ;) We betalen ook steeds meer contributie, omdat we vrijwel geen sponsors kunnen vinden.

Onderlinge wedstrijden doen we nooit.

Wel gaaf dat dat meisje van 8 al zo goed is :D Wij hebben ook een meisje van 9 en die is ook zooooo goed :) Zwaait al gewoon op tot handstand (kan zo snel even geen foto vinden).

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:27

DAMN! was ik maar zo goed.. Ben egt jaloers op die meisjes!!
Wel gaaf idd, dat ze solo gaat doen :D Lijk mij ook wel erg leuk, maar, tja, daar ben ik niet goed genoeg voor.. :+

Leuke foto's ik hou van foto's :D :P .

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:50

salsaentango schreef:
welke vereniging zit nog meer in de buurt van groningen en gaan wel door in de vakantie.? wil graag gewoon door maar goed onze gaan niet door dan :P

Als je op voltigeren.nl kijkt (wedstrijden, cornwerd) zie je dat eigenlijk iedereen hier een zomerstop heeft. Wij ook;).

@SSdesign, zou een leuk duo zijn die 2 samen :D ! Ben benieuwd of je een foto kunt vinden. Altijd zo leuk om die kleine, jonge talentjes te zien. Smelt elke keer weer :o .

@Michelle, meisje moet nog 4 jaar wachten voor ze solo mag starten haha. Ik hoop maar dat ze het zo leuk blijft vinden. Ze is erg druk en kan zich soms totaal niet concentreren :o . Ik moet aldoor uitdagingen verzinnen voor haar, wat erg leuk is natuurlijk! De rest van het team vindt het trouwens prachtig dat zij zoveel durft (met als gevolg dat ik nu een ander meisje heb die de schouderstand ook al bijna kan :Y) , het jongetje kan ook al los staan in draf etc.). Het is dus echt een opsteker voor het team.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:59

Wij hebben geen zomerstop ;) Maar veel zijn er op vakantie dus vaak trainen we met meerdere teams samen.

Foto van dat kleine meisje uit ons team:
Afbeelding

Edit: Dit is inflanken ;)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:22

Wow gave foto! <3
Haha volgens mij zitten jullie ook op hoger niveau dan dat wij zitten, dan lijkt doortrainen me inderdaad een goede optie :D Voor ons geld dat niet.... plus dat we maar 10 voltigeleden hebben :o

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:19

Haha wij zitten in de C ;) (meisje op de foto zit nog geen half jaar in de C, net als de rest van het team)

Ja we zullen wel door moeten trainen. NK is op 28 augustus zo even uit mijn hoofd gezegd en wij gaan met 4 teams (A, C, C en D) en heel wat solo's deelnemen daaraan :)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:51

Zit jij toevallig bij Janne in het team dan? Daar heb ik vroeger veel contact mee gehad :Y) .
Maar goed, doortrainen is dan natuurlijk wel heel belangrijk :D. Helemaal met het NK in aantocht :D !

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:29

Ik ben bezig met het beleren van mijn paard voor voltige,
gewoon amateurs voltige :+

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 09:35

wij (waardruiters cornwerd) gaan gewoon door in de vakantie. misschien 1 weekje niet omdat dan manege gewoon even dicht is paarden allemaal lekker op de wei. onze wedstrijd veel teams hebben vakantie alleen zijn wel veel solisten aangezien dit de laatste wedstrijd voor het NK is.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:27

NienSCHaap schreef:

Hee :D jou ken ik (nouja via hyves dan :o )! Leuk dat je je eigen paard nu ook het beleren bent voor de voltige. Lukt dat een beetje?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:11

Grainey schreef:
Zit jij toevallig bij Janne in het team dan? Daar heb ik vroeger veel contact mee gehad :Y) .
Maar goed, doortrainen is dan natuurlijk wel heel belangrijk :D. Helemaal met het NK in aantocht :D !

Toevallig wel ja :P

Afbeelding

Ik en Janne :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:50

Grainey schreef:
NienSCHaap schreef:

Hee :D jou ken ik (nouja via hyves dan :o )! Leuk dat je je eigen paard nu ook het beleren bent voor de voltige. Lukt dat een beetje?

Jaaa, dat klopt.
Ja ze doet het super braaf, gisteren liep ze er zo ontzettend ontspannen bij.
het opspringen vond ze altijd eng, maar nu hebben we een paar keer geoefend en doet ze het braaf.
we kunnen al best wat oefeningen doen, haha het zit er niet zo netjes uit als de meesten hier :+
ze pakt het allemaal heel goed op & ik vind het leuk om te doen met haar.
Had het overgens niet verwacht dat ze het leuk zou vinden :o

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:47

Wij stoppen in de zomer alleen als de meeste op vakantie zijn..
xxx

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:44

en er is nog een andere reden waarom zij niet wordt doorgeschoven maar dat mag ik niet openbaar zetten

pb?