[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijneniris

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:57

Pff al heel de week niet echt geoefend alleen gisteren vrijgesprongen voor de 1e x met jolijn :))
& ff 2x compliment geoefend :) Ze legde hem niet echt neer maar al wel in de richting :D

En mijn moeder had het erineens over om eigen springmateriaal te kopen :D
Dus nu krijg ik wss cavalettis :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:53

Leuk :D
Ik wil ook wel echt springmateriaal... Maarja, dat kost echt VEEL geld...

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren Rowan aan de dubbele longe gehad, ging erg lekker zo voor de eerste keer :D
Zeker als je nagaat dat normaal longeren niet gaat omdat hij er dan vandoor gaat ... :=

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:00

VisibreTeam schreef:
Leuk :D
Ik wil ook wel echt springmateriaal... Maarja, dat kost echt VEEL geld...

Gisteren Rowan aan de dubbele longe gehad, ging erg lekker zo voor de eerste keer :D
Zeker als je nagaat dat normaal longeren niet gaat omdat hij er dan vandoor gaat ... :=

Lang leve marktplaats! Ik heb daar ook echt mazzel mee gehad. Een aantal hele nette balken voor €5,- p/s en de staanders mocht ik van iemand hebben voor de oudijzerprijs :). Niet allemaal perfect, maar wel heel fijn! :j

Met Rowan ziet er goed uit! Jammer dat ik er geen ervaring mee heb, zou het graag met mijn vorige pony willen gaan doen (daar kom ik nog 1/2 keer per week). En dat is wel erg lastig omdat we het allebei niet kennen :Y)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:01

Het is nog moeilijker dan het lijkt hoor :))
Ik heb het dan al wel vaker gedaan, maar alleen met ervaren paarden daarin. om zo'n onervaren en 'schrikkerige' pony zo te laten lopen was nog aardig lastig :')

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:07

Haha, dat geloof ik zo.
Hij heeft wel wat voorbereiding voor de kar gehad en heeft een paar keer voor de kar gelopen. Hij snapt het dus wel deels, maar in de bak vindt hij er weinig aan heb ik het idee, dus gaat hij stilstaan :') . Indertijd hebben we het ook op de weg geoefend, en toen liet hij zich goed sturen, remmen en aansporen.
Hij kan het dus wel een beetje, maar ik krijg geen actieve pony die lekker aan het werk is :o
Hij is overigens totaal niet schrikachtig. Hij is echt van bijna niks bang en is heel rustig. Als hij iets niet snapt dan gaat hij gewoon stilstaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:28

Ziet er goed uit, die Rowan!
Ik vind dubbele longe echt geweldig om te doen, misschien omdat dat 1 van de weinige dingen is waarbij [***] echt meewerkt en goed z'n best doet :Y) :)) Heb het vooral mezelf aangeleerd, heb een instructrice gehad die het 2x met [***] heeft gedaan, waarvan ik 1x 5 minuten heb mogen proberen. En toen een tijd niks wegens geen materiaal en geen lessen meer en nu op de nieuwe stal zelf weer mee begonnen. Maar het valt me niet tegen moet ik zeggen. Misschien doe ik het wel niet helemaal volgens het boekje, maar dat doen we wel vaker niet :+

Springmateriaal is echt super! Ik ben er nog steeds ENORM blij mee ... Mag ook wel, voor dat geld :') Ik heb echt een investering gedaan, maar heb nu wel prachtige kunststof blokken en balken, kan je in weer & wind laten liggen, zie je niks van. En enorm licht, wat in mijn geval ook een groot voordeel is ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:30

Ideaal die dingen idd Sabine :j
ik ga binnenkort mn banden en balken overhuizen naar waar Silke nu staat, kunnen mn mede weidegenoten er ook gebruik van maken :P en ik wil HEEL graag de agility hoop bestellen, ook ERG leuk voor op show enzo :j

Dubbele longe is voor Rowan ook ECHT geschikt, bij gewoon longeren gaat hij aan de kletter, lange teugelen kan hij nog lang niet voldoende verzamelen om ook in draf te werken maar dit gaat perfect :D
ik kan zelfs tussendoor de lijnen weer recht maken en wat zijgangetjes oefenen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:33

Ohja, die hoop! *droomt* Zou je die ook in weer & wind buiten kunnen laten staan? :+

Ik doe ook vanalles met die dubbele longe, niet gewoon standaard rondjes maar wij zien de hele piste :Y) En we springen er zelfs mee :P (of ja, [***] springt en ik doe een poging tot }:0 ) Volgende keer eens proberen of er een stukje wijken in zit, dat soort dingen heb ik eigenlijk nog niet eens geprobeerd :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:34

ja als het goed is wel :j
zijn van die plastic buizen die je op weide palen kunt zetten :P
35 euro voor een hoop excl verzenden, dus een euro of 40
vind ik best meevallen :j

Ja ik doe idd ook alles met de dubbele, maar het is voor Rowan ideaal om daar de galop op de volte mee te oefenen omdat hij aan de longe er tussenuit vliegt, los heb je er geen controle over en onder het zadel is ook niet ideaal :)) met de dubbele kun je controle houden en volte maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:41

Prijs valt inderdaad wel mee :j Moet je niet over nadenken dat je daar weer 4 zakken voer ofzo voor hebt :Y) :+

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:51

Ik ga strx naar mn paardje weer lekker ff kijken wat er vandaag van komt :+

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:51

Vandaag best lekker getraind.
Ik ben nu heel hard aan het werk met het hoofd omhoog te krijgen in het compliment, maar dit vindt hij nog erg lastig. Wel blijft hij steeds langer zitten, ook al zie ik wel dat het hem moeite kost. We gaan het gewoon rustig aan steeds langer doen.. Bij de buiging zakt hij nu wel heel mooi door in de schoft, dus dat is heel goed! *D

Verder vandaag voor het eerst met het blok gewerkt. Omdat hij nogal een angsthaas is, was ik van plan om alleen te oefenen om 1 been erop te zetten. Toen ik dit echt 2 keer gedaan had, zette hij zelf zijn andere voetje er gewoon naast :j . Alleen was hij denk ik vergeten dat hij er ook weer af moest, want dat vond hij toch wel erg lastig en wat spannend :') . Gelukkig uiteindelijk zonder problemen netjes afgestapt.

Edit: Ik word zojuist gebeld dat de wedstrijd morgen niet door gaat ivm Rhino. Heel begrijpelijk, maar wel even schrikken, het komt dichtbij op deze manier..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:19

Vandaag superleuk lespaard gehad :D
Afbeelding

(steigeren kende ze al, maar met het hoofd omhoog gegooid en zichzelf omhoog gegooid :) )
Afbeelding

Spaanse pas :)
Afbeelding

En nu ga ik afsluiten en lekker heel de avond hangen :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:12

Heb nog niet eerder hier in het topic gereageerd en vind het wel een keertje tijd worden :))
Sommige zullen Sunny en mij al wel kennen.
Sinds bijna een jaartje ben ik bezig met het loswerk/grondwerk van Emiel Voest, niet altijd even fanatiek en geef er vaak me eige draai aan hoe hoe ik het fijner vind. en sinds ongeveer 2 maanden ben ik ook begonnen met Vrijheidsdressuur. Ik merk aan hem dat hij het erg leuk vind, hij doet het (naar mijn idee) erg goed!

We zijn nu vooral bezig met de Jambettes( oh zadel en aan de hand), Spaanse pas (aan de hand), klassieke buiging, Spagaat, Voerweigeren, Targetten, Volgen in stap/draf(los), Liggen vanuit het rollen

Gisteren voor het eerst een training helemaal los ( in een buitenbak die niet geheel is afgesloten). Hij deed het super! Volgde netjes en enkele pasjes Spaanse pas los. Jambettes zitten er zo goed als perfect in (ook zijn favoriete kunstje) Heb ook een tijd op een stoeltje lekker in de bak gezeten en hij bleef heeel braaf staan (ondanks dat er 2 meter verderop grasjes stonden :Y))
Gisteren bood hij nog een aantal keer het liggen aan vauit het rollen, deed hij weer super, ook dood liggen. De laatste keer Ging hij in 1x liggen zonder te gaan rollen, trots op mijn ventje <3

Zometeen wassen en weer trainen <3

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:08

Welkom Elise,

Klinkt goed! Sunny kan al best veel voor dat je nog maar zo kort bezig bent. Leuk! En het is een mooi paardje, heb ff in je profiel gespiekt ;)

Updateje Pumbaa: vanmorgen weer ff wat vd gedaan en een begin gemaakt aan de circling game van Parelli. De spaanse passen vlogen me om de oren (op commando), wat fijn is het toch dat hij dan zo enthousiast is, dat doet me goed. Pumbaa is namelijk een paardje wat erg moeilijk enthousiast te krijgen is en het minste is vaak al te veel (a la Cobe :+ ) Maar het gaat momenteel erg goed met ons. Gisteren zonder zadel en hoofdstel of neckrope (dus zonder iets) het sturen en stoppen geoefend om een paar tonnen heen. En wat reageerde hij licht en super, ik ben zooo trots op mijn mannetje :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:10

VisibreTeam schreef:
Vandaag superleuk lespaard gehad :D
Afbeelding

(steigeren kende ze al, maar met het hoofd omhoog gegooid en zichzelf omhoog gegooid :) )
Afbeelding

Spaanse pas :)
Afbeelding

En nu ga ik afsluiten en lekker heel de avond hangen :j

Mooi Paard ook! <3

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:39

Vandaag lekker bitloos gereden <3
3 x het compliment gevraagd en het gaat steeds beter :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:06

nadine_yvana : Sunny vind het allemaal erg leuk, niet alles is al bevestigd (eigenlijk alleen de Jambettes) maar ach komt allemaal nog wel :)

Updatje van vandaag: Sunny eerst lekker gewassen vandaag, ben blij met de goede (kruidvat!) shampoo die ik heb! van Zwarte manen, staart en sokken naar allemaal weer wit :D
Heb een stalgenootje lief aangekeken om haar blok te mogen lenen, maar omdat ze hem zelf niet meer gebruikt mag ik hem nu hebben *\o/* vanavond met papa even ophalen op stal en een plank onderaan vast maken zodat hij niet om kan klappen.
Toen al me spulletjes verzameld en gaan trainen :) Wat ging het goed, ben weer trots op Sun! <3

Begonnen met een warming-up van jambettes en Spaanse pas en een kleine Spagaat. Met hem het blok onderzocht en gekeken wat hij er mee deed. In eerste instantie liet hij alleen de punt van zijn hoef er op leunen, maar voor een brokje durfde hij er wel op. (voordat ik op dit blok ben gegaan heb ik al eerder op een soort verhoging van 15cm gestaan wat hij braaf deed) Foto's maken is wel moeilijk als paardje liefste met je mee wil, maar is me toch gelukt :)

Afbeelding

De hele training heb ik weer zonder leadrope gedaan, alleen de eerste keer met het blok eventjes omdat hij wat draaide.
Daarna nog een paar keer de Spagaat gevraagt (op commando 'parkout') ging echt super, hij stond echt in een hele mooie wijde spagaat (vroeg hem niet door, hij stapte zelf door) Van hier uit het compliment gevraagt en die lukte bijna!(was de 2e keer) en de Klassieke buiging ging ook weer wat beter :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:16

Zoo leuk elise!

Ik ben nu niet echt met veel bezig.
Wil eerst het compliment afronden :)

Of ik moet een klein kunstje leren tussendoor.. want 2 grote intensieve kunsten vind ik niet zo'n goed idee :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:11

Gister voor het eerst op Amigo de hengst gereden. Was de 2e keer dat iemand erop reed hij was super braaf! Liever lui dan moe maar dat was het ook. Een kleine steiger onder het zadel gedaan niet hoog maar wel ff met de voorbeentjes van de vloer. Ik ben nu met targetten bezig en meneer snapte het na 2 keer al. Heb toch een slim paard volgens mij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:05

Leuke appie op de foto's! :D

En leuk zomaar een blok krijgen :Y)

Fijn dat het rijden op de hengst zo goed ging!

Hier is de verzorgster gisteren aan de slag geweest met [***], gewoon basis grondwerk (stappen, halthouden, paar pasjes terug, beetje "longeren" in stap en draf, hindernisparcourtje). Het ging niet zo super .. [***] heeft heel slim heel weinig gedaan ... Dat is toch ook niet de bedoeling :+

Probleem wat ik daarna wel had: [GVL] Mijn pony denkt teveel na ...

Vandaag gaat de pensioneigenaresse eens op [***] rijden, die heeft dat al een paar keer gevraagd of dat niet eens mocht, dus dan laten we dat maar eens gebeuren. Ben benieuwd :Y) Als het goed gaat kan de verzorgster misschien met hem rijden, dan krijgt hij toch makkelijker beweging, en dan doe ik het grondwerkgedeelte wel :+

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:21

Wat een leuke foto's komen er toch allemaal weer voorbij!

En gaaf dat Cobe misschien weer onder het zadel komt! Hopelijk gedraagt hij zich :+

Ik zou gisteren kringkampioenschap hebben, maar dat was afgelast ivm Rhino. Daarom zijn we weer eens gaan springen!
Hij vindt dat helemaal fantastisch, en ik heb mijn zit weer een eind kunnen verbeteren! Echt heel leuk!

Vandaag lag hij in de bak, en ik ben er heel rustig naar toe gelopen. Normaal staat hij al op als hij me maar ziet, maar nu bleef hij liggen :j . Dus ik heb hem helemaal volgestopt met brokjes (hoeveelheid waar ik normaal een hele training mee doe :P). Maar hij bleef gewoon liggen :D . Ik was dus helemaal blij :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:53

Sorrryyy! Was even afwezig.. druk druk druk..
Wat een leuke foto's komen er voor bij!

Ik heb niet zo veel geoefend de laatste tijd.. hij is nog aan het wennen op ze nieuwe stal,
Gaat goed gelukkig heeft al veel nieuwe vriendjes,

Ik had even vraagje over het leren liggen..
Mijn pony gaat altijd na dat hij aan het werk is geweest rollen,
Ook aan de hand gelukkig, nu kan ik een mooi beginnentje maken,

Hij staat altijd gelijk op na het rollen, moet ik gewoon een pogig wagen, om hem te voeren onder het rollen?
En vol stoppen met eten..
Moet ik ook al een commando geven op het moment dat die gaat liggen?
Volgens mij geef ik me antwoorden zelf al, maar als iemand nog tips heeft.. :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:20

Hier ook even stil geweest. Wel meegelezen, maar ben wat ziekjes geweest en kon dus niet zo veel doen. Maar spagaat gaat inmiddels erg goed ;) Jambette ook, spaanse pas wat minder, dat lukt haar nog niet zo goed. Aanraken op commando is goed bevestigd nu... :D En ben wat begonnen met buigen. Ach, doe het lekker rustig aan, dat gaat prima.

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:00

Heb hier ook niet meer veel gereageerd ..

En ik hoop echt dat Equiday door gaat !