Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:Hier snap ik iets niet... Maakt niet uit welke methode je gebruikt, paard heeft niet ongevraagd in jouw PR te komen....
Cricketen betekend niet: je mag me omver lopen
stef schreef:Hier snap ik iets niet... Maakt niet uit welke methode je gebruikt, paard heeft niet ongevraagd in jouw PR te komen....
Cricketen betekend niet: je mag me omver lopen
[***] schreef:En wat je niet als basis leert bij clickertraining (volgens AK) is dat overal aanraken. Dat komt wel, maar verderop, als je al x aantal tijd verder bent .. En wat had dit als gevolg? Dat ik Boke nog amper kon borstelen, dat hij ging lopen van de zweep/stick (waar hij dat eerst niet deed) en ik echt helemaal opnieuw kon beginnen, puur omdat ik een tijd met dat clickeren bezig geweest was en daardoor niet regelmatig 'friendly' met hem gedaan had, omdat dit eerlijk gezegd helemaal niet in mij opkwam want er werd niks over vermeld. Als ik nu een week niks doe qua Parelli zal ik ook weer 'opnieuw' moeten beginnen, met als verschil dat je dan éérst weer zorgt dat je paard zich veilig voelt bij jouw aanrakingen en de stick, en daarna ga je pas weer verder met andere dingen. En dat is voor mij een heel groot verschil .. dat máákt een heel groot verschil ...
liljebo schreef:Vie, leuk dat je jouw verhaal verteld. Ik denk dat we in een dergelijke situatie allemaal misschien wel eens iets doen waarvan we achteraf denken dat we dat beter niet hadden kunnen doen. Zal niet meevallen om mee te draaien bij zo'n demo. Is toch anders dan thuis trainen.
Mbt billy.. ja dat is echt rot. Zwaar cushing en een chronische leverontsteking. Op dit moment schijnt hij zich met medicijnen best redelijk te voelen, maar we weten niet hoe de toekomst eruit gaat zien. Het zit gewoon niet goed in dat lijfje. Hij was ook echt mijn agilitypony. Heb met hem dus ook tot medium level deelgenomen aan wedstrijden, incl liberty en wildagility, Wat je zegt, klopt helemaal. Het valt niet mee als je inderdaad op de kleine details moet gaan werken. Dat wordt behoorlijk onderschat door de mensen die zelf nog nooit een wedstrijd hebben gedraaid. Het is heel wat anders dan rondrennen en hindernisjes springen. (een beeld wat bij veel mensen nog schijnt te leven)
Ik betwijfel of Billy ooit terugkomt in de agility. Soms denk ik van wel, maar veel vaker besef ik dat het niet erg waarschijnlijk is. De grote paarden beleven er minder plezier aan en Trulsaatje is erg lomp met haar onhandige lijf. Gewone dingetjes kan nog wel, maar voetjes optillen en al helemaal een sprongetje maken is een probleem. Kan ik wel aan werken, maar ik verwacht geen wonderen. Ze heeft echt een heel erg raar lijf. Bovendien heb ik momenteel even geen motivatie. Maar goed... we zien wel