[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijneniris

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:44

Ik ga morgen nieuwe camera bestellen :D

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:41

Het is hier dood :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:54

Ik wil Beauty vandaag ook de spagaat beginnen te leren. Ik weet alleen nog niet welk commando ik ervoor ga gebruiken..

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:08

Ik heb gwn spagaat als commando

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:12

Ja dat kan, of ik doe 'park out', net als Eva hier op bokt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:45

Heeft iemand ervaring met hengsten en VD?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:56

Neej, maar ik denk dat het niet aan het geslacht maar aan t karakter van je paard ligt, is t een rustige hengst, dan kan je gewoon VD'en. Is de hengst heel opdringerig en vervelend, zou ik het niet doen, of alleen de basisoefeningen, dus niet steigeren enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:10

Zo, ik heb ook weer eens wat gedaan :+ Vandaag nog eens vrijgesprongen met [***]: [SPR-ITP] [***] doet waar hij goed in is ...

Beestje heeft echt wel geen conditie op dit moment :(:) Dus daar gaan we mee aan de slag, heb ook een verzorgstertje voor hem dus zelfs als ik [***] aandacht & beweging wil geven moet hij ook nog aan de slag, dus die conditie komt wel goed :Y)

Nadat we klaar waren nog mensen geholpen met hun pony, de pony is gekocht als kinderpony maar is typje [***] (en 6 jaar dus nog in de fleur van z'n leven :Y) ) dus dat gaat nog niet zo geweldig. Vorige keer heb ik het longeren van hen overgenomen (ging ofwel alle kanten op ofwel bleef hij stil staan, waar kennen we dat van :+ ) en hij reageerde zo super op mij, ik deed gewoon met hem wat ik met [***] ook doe en alles ging super :D Vandaag gingen ze weer longeren maar gewoon met halster en dat werkte toch niet (pony liep de hele tijd naar buiten te kijken en greep alles aan om te vertrekken, heeft zich op een bepaald moment ook gewoon losgetrokken), heb ze toen mijn Rambo even gegeven, konden ze die als kaptoom gebruiken en toen zag je de pony gewoon veranderen en ging het eigenlijk heel goed. Zie je maar weer hoe belangrijk het is het juiste materiaal te gebruiken, die dingen zijn er niet voor niks :Y)

Is wel leuk als je zo mensen kan helpen, en is ook weer leuk voor de ervaring. Ik vond het wel geweldig dat de pony gewoon alles deed bij mij, terwijl dat de eerste keer was dat ik hem in handen had, hij daarvoor allerlei onzin had uitgehaald en het een pony uit Polen is die ook in het Pools commando's krijgt (en neen, ik spreek geen Pools :P ). Zo'n pony wil ik ook nog wel :Y) :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:12

@ Mira, ja hoor, al verschillende hengsten in handen gehad ;)

Haha leuk Sabine :))

Het ligt zeker wel wel aan het geslacht xDeena_
Hengsten zijn eerder geneigd om benen wild uit te slaan en te bijten. Daarnaast gaan ze minder makkelijk voor je in een lage oefening vanwege het dominantie niveau bij een hengst :)

Ik gebruik altijd 'strek' als commando. 'park out' is ook een veelgebruikt commando :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:13

Vandaag ff gras laten eten en fotos gemaakt.. wou wel trainen maar in dat weiland stond teveel gras om de aandagt te krijgen :P
Morgen ga ik wel ff werken aan het compliment en kijken of jolijn wil vrijspringen :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:56

Oké want ik heb Mira moeten laten inslapen. Ze was te ziek om ooit nog beter te worden. Ik kreeg het aanbod een tinkerXKWPN hengst te rijden/leasen. Hij is nu 4 jaar heeft al gedekt maar is extreem rustig en goed gemanierd in de omgang bij mensen en andere paarden. Vandaar mijn vraag dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:26

Heh bah, wat een naar nieuws :(:)

Ik zit even met iets ... Ik wil met [***] met clickertraining werken (omdat hij niet ziet aan 1 oog en dan lijkt me dat vooral voor hem erg makkelijk & duidelijk) maar [***] kent dat ook, die clicker .. Als we nu samen in de piste trainen, hoe werkt dat dan? Gaat dat niet heel verwarrend worden? Niet dat [***] juist lekker aan het lopen is en ik click en hij stopt ermee :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:28

Dat werkt meestal wel gewoon goed hoor Sabine :j

Een paard zal toch zijn focus houden bij zijn trainer en als hij andere dingen doet doet hij andere dingen :) alleen, tsja.... Met een cobe weet ik het niet :')

Ohh wat naar :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:33

_O- Met een [***] weet je het inderdaad nooit :')
Ach, gewoon maar eens proberen dan hé, we zien wel hoe het loopt, of niet loopt :7

Vandaag ga ik nog eens met hem wat dubbele longe doen, en wat hindernisjes meepikken (slalom, eens kijken hoe het labyrinth gaat, en de rest weet ik nog niet :+ ). Ben benieuwd hoeveel zin hij vandaag gaat hebben :Y) :)) Morgen komt de verzorgster weer, moet alleen nog eens nadenken wat ik haar kan laten doen :+ Het is nog niet simpel zo, ikzelf doe maar op met [***], maarja, voor haar moet het toch allemaal beetje beredeneerd zijn :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:36

Hahaha :P
Ja dat is begrijpelijk met zo'n verzorgertje :j

Ik ga vandaag denk ik ook wat agility doen met Silke, kijken of ze het nog kan :P
Binnenkort al mn balken banden en prikkers ophalen bij de bak en meenemen naar het nieuwe adresje :D En even oefenen met het steigeren en dan de benen op mijn schouders leggen :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:57

Training met Silke ging slecht. ECHT slecht.... Ze wilde maar niet meewerken :n
Dus lange lijnen gaan doen, slechte keus, heet heet heet, gericht naar me uithalen :n uiteindelijk aardig aan het werk gekregen en het begin aan de levade weten te maken :)

Ook Rowan nog even aan de lange lijnen gehad, dat ging wel een stuk lekkerder, lekker wat zijgangetjes geoefend, halthouden ging nog moeizaam en de draf was nog erg voorwaarts. Ik ging 1 keer experimenteren hoe hij reageerde op iets tegendruk vanuit het halthouden en lichte druk van achter.... PIAFFE MET ENORM ZITTEN _O_ echt maar 3 pasjes, en gelijk er uit gehaald, hij is nog lang niet sterk genoeg, maar hij kan het dus wel gaan leren _O_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:48

Ik zeg niks }:0

Afbeelding

:')

We hebben ook serieus gewerkt vandaag, ga kijken of ik een topic kan maken, heb filmpjes dit keer (met een blooper van mij :P ) ... Maar eerst wat eten :Y)

En VT : het kan niet altijd goed gaan hé :P

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:23

Hahahahaha wat een geweldige foto!!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:06

Hahaha, wat een hilarische foto en die kop die hij erbij trekt ook. Ik vind Cobe zooooo leuk :D Niet teveel van zulke foto's plaatsen hoor, straks mist ie in 1 keer uit je wei :x :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:08

Ik zal braaf zijn O:)
Ben de filmpjes aan het uploaden, waarom duurt dat altijd zo lang! :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:06

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:17

Cobe mishandeling _O-

(Had ie weer zijn hersens uit? :') )

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:46

Ben met de hengst ana het werk geweest wat een dikke knuffelbeer. Heel netjes in de omgang makkelijk te corrigeren als hij toch een merrie ziet. Beetje aan het grondwerken geweest pakte alles heel goed op ook de beginselen van VD gedaan.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:05

Leuk :D

Ik ben vandaag bezig geweest met dubbele longe met Rowan, ging érg lekker. Eerst nog wat spanning en stress, maar daarna ging hij steeds beter zakken in zijn hals en zn lijf gebruiken :):) Ook nog wat zijgangen meegepakt, ik kon hem zo vanuit wijken naar links omstellen in wijken naar rechts, ik mag niet klagen denk ik :D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:08

Nikkie, Fijn dat het met Rowan zo goed ging, en trainen kan niet altijd goed gaan he ;)
Mira, Super fijn dat hij zo leuk was :D
Sabine _O-

Hier nog niet zoveel gedaan op vd gebied. :)
Weet iemand wanneer het gras ongeveer begint te groeien en dus groener word? :+