Neej, maar ik denk dat het niet aan het geslacht maar aan t karakter van je paard ligt, is t een rustige hengst, dan kan je gewoon VD'en. Is de hengst heel opdringerig en vervelend, zou ik het niet doen, of alleen de basisoefeningen, dus niet steigeren enz.
Beestje heeft echt wel geen conditie op dit moment Dus daar gaan we mee aan de slag, heb ook een verzorgstertje voor hem dus zelfs als ik [***] aandacht & beweging wil geven moet hij ook nog aan de slag, dus die conditie komt wel goed
Nadat we klaar waren nog mensen geholpen met hun pony, de pony is gekocht als kinderpony maar is typje [***] (en 6 jaar dus nog in de fleur van z'n leven ) dus dat gaat nog niet zo geweldig. Vorige keer heb ik het longeren van hen overgenomen (ging ofwel alle kanten op ofwel bleef hij stil staan, waar kennen we dat van ) en hij reageerde zo super op mij, ik deed gewoon met hem wat ik met [***] ook doe en alles ging super Vandaag gingen ze weer longeren maar gewoon met halster en dat werkte toch niet (pony liep de hele tijd naar buiten te kijken en greep alles aan om te vertrekken, heeft zich op een bepaald moment ook gewoon losgetrokken), heb ze toen mijn Rambo even gegeven, konden ze die als kaptoom gebruiken en toen zag je de pony gewoon veranderen en ging het eigenlijk heel goed. Zie je maar weer hoe belangrijk het is het juiste materiaal te gebruiken, die dingen zijn er niet voor niks
Is wel leuk als je zo mensen kan helpen, en is ook weer leuk voor de ervaring. Ik vond het wel geweldig dat de pony gewoon alles deed bij mij, terwijl dat de eerste keer was dat ik hem in handen had, hij daarvoor allerlei onzin had uitgehaald en het een pony uit Polen is die ook in het Pools commando's krijgt (en neen, ik spreek geen Pools ). Zo'n pony wil ik ook nog wel
@ Mira, ja hoor, al verschillende hengsten in handen gehad
Haha leuk Sabine
Het ligt zeker wel wel aan het geslacht xDeena_ Hengsten zijn eerder geneigd om benen wild uit te slaan en te bijten. Daarnaast gaan ze minder makkelijk voor je in een lage oefening vanwege het dominantie niveau bij een hengst
Ik gebruik altijd 'strek' als commando. 'park out' is ook een veelgebruikt commando
Vandaag ff gras laten eten en fotos gemaakt.. wou wel trainen maar in dat weiland stond teveel gras om de aandagt te krijgen Morgen ga ik wel ff werken aan het compliment en kijken of jolijn wil vrijspringen
Oké want ik heb Mira moeten laten inslapen. Ze was te ziek om ooit nog beter te worden. Ik kreeg het aanbod een tinkerXKWPN hengst te rijden/leasen. Hij is nu 4 jaar heeft al gedekt maar is extreem rustig en goed gemanierd in de omgang bij mensen en andere paarden. Vandaar mijn vraag dus.
Anoniem
Geplaatst: 28-02-12 13:26
Heh bah, wat een naar nieuws
Ik zit even met iets ... Ik wil met [***] met clickertraining werken (omdat hij niet ziet aan 1 oog en dan lijkt me dat vooral voor hem erg makkelijk & duidelijk) maar [***] kent dat ook, die clicker .. Als we nu samen in de piste trainen, hoe werkt dat dan? Gaat dat niet heel verwarrend worden? Niet dat [***] juist lekker aan het lopen is en ik click en hij stopt ermee
Een paard zal toch zijn focus houden bij zijn trainer en als hij andere dingen doet doet hij andere dingen alleen, tsja.... Met een cobe weet ik het niet
Ohh wat naar
Anoniem
Geplaatst: 28-02-12 13:33
Met een [***] weet je het inderdaad nooit Ach, gewoon maar eens proberen dan hé, we zien wel hoe het loopt, of niet loopt
Vandaag ga ik nog eens met hem wat dubbele longe doen, en wat hindernisjes meepikken (slalom, eens kijken hoe het labyrinth gaat, en de rest weet ik nog niet ). Ben benieuwd hoeveel zin hij vandaag gaat hebben Morgen komt de verzorgster weer, moet alleen nog eens nadenken wat ik haar kan laten doen Het is nog niet simpel zo, ikzelf doe maar op met [***], maarja, voor haar moet het toch allemaal beetje beredeneerd zijn
Hahaha Ja dat is begrijpelijk met zo'n verzorgertje
Ik ga vandaag denk ik ook wat agility doen met Silke, kijken of ze het nog kan Binnenkort al mn balken banden en prikkers ophalen bij de bak en meenemen naar het nieuwe adresje En even oefenen met het steigeren en dan de benen op mijn schouders leggen
Training met Silke ging slecht. ECHT slecht.... Ze wilde maar niet meewerken Dus lange lijnen gaan doen, slechte keus, heet heet heet, gericht naar me uithalen uiteindelijk aardig aan het werk gekregen en het begin aan de levade weten te maken
Ook Rowan nog even aan de lange lijnen gehad, dat ging wel een stuk lekkerder, lekker wat zijgangetjes geoefend, halthouden ging nog moeizaam en de draf was nog erg voorwaarts. Ik ging 1 keer experimenteren hoe hij reageerde op iets tegendruk vanuit het halthouden en lichte druk van achter.... PIAFFE MET ENORM ZITTEN echt maar 3 pasjes, en gelijk er uit gehaald, hij is nog lang niet sterk genoeg, maar hij kan het dus wel gaan leren
Anoniem
Geplaatst: 28-02-12 19:48
Ik zeg niks
We hebben ook serieus gewerkt vandaag, ga kijken of ik een topic kan maken, heb filmpjes dit keer (met een blooper van mij ) ... Maar eerst wat eten
Hahaha, wat een hilarische foto en die kop die hij erbij trekt ook. Ik vind Cobe zooooo leuk Niet teveel van zulke foto's plaatsen hoor, straks mist ie in 1 keer uit je wei
Anoniem
Geplaatst: 28-02-12 22:08
Ik zal braaf zijn Ben de filmpjes aan het uploaden, waarom duurt dat altijd zo lang!
Ben met de hengst ana het werk geweest wat een dikke knuffelbeer. Heel netjes in de omgang makkelijk te corrigeren als hij toch een merrie ziet. Beetje aan het grondwerken geweest pakte alles heel goed op ook de beginselen van VD gedaan.
Ik ben vandaag bezig geweest met dubbele longe met Rowan, ging érg lekker. Eerst nog wat spanning en stress, maar daarna ging hij steeds beter zakken in zijn hals en zn lijf gebruiken Ook nog wat zijgangen meegepakt, ik kon hem zo vanuit wijken naar links omstellen in wijken naar rechts, ik mag niet klagen denk ik