liljebo schreef:crosmuller schreef:Leertheorie is best lastig te begrijpen als je het voor het eerst hoort.
Ik denk dat je hiermee het belangrijkste struikelpunt noemt. Die theorie is eigenlijk erg belangrijk om goed te clickeren, maar tevens best pittig. Mensen willen graag meteen iets zien/hebben geen zin in die theorie. Maar zonder de theorie te kennen, maak je veel fouten en gebruik je de methode niet zoals bedoelt. Dat is dan zo jammer.
Ik snap het ergens wel. Niet iedereen heeft er zin in; in die lange theoretische verhalen. Maar aan de andere kant vind ik het ook spijtig, omdat je zo verschrikkelijk veel 'rommel' ziet on het clickergebeuren.
Ja mee eens. ( Niet dat ik zelf alles goed doe, was het maar waar. ) Ik denk soms wel eens dat het een beetje een methode voor nerds is, maar misschien moet ik dat niet hardop zeggen/typen want dat is geen reclame natuurlijk

Ik heb laatst een artikeltje geschreven over katten trainen voor het lokale asielblaadje. Ik heb het bewust heel simpel gehouden. Als de kat een klik hoort weet hij dat hij een snoepje gaat krijgen en dan kun je gaan klikken als hij doet wat je wilt. En dat straffen uit den boze is. Ik heb het leerkwadrant bewust weggelaten. Ik denk dat het ook niet echt kan bij katten, negatief bekrachtigen.