Ook leuk dat rikkie zo braaf ging liggen

Hier is [***] ook weer aan het werk gemoeten .. of ja .. werk
Hij is er op z'n [***]'s weer heel mooi onderuit gekomen
Vandaag waren dus beide verzorgsters er, dus [***] uit de weide, poetsen, hoofdstel/kaptoom aan, longeerlijn eraaan en naar de roundpen. Ze hadden ervaring met longeren dus heb ze gewoon bezig gelaten met [***], in het begin toch, er kwam namelijk niet veel beweging in [***]
Hij deed net hetzelfde bij hen als bij mij in het begin, eigenlijk wel leuk om te zien
Heb dan wat uitleg gegeven, dingen voorgedaan, gezegd van "zie je nu dit & dit" enzo en dan hebben ze beiden wat geprobeerd, hij heeft wel gestapt & gedraafd, maar niet gewerkt
En hij stond meer stil dan dat hij bewoog
Heb 'm dan zelf even 5 minuten aan het werk gezet en toen hij nog op gang was weer aan 1 van de meiden gegeven zodat ze eens konden proberen hem op gang te houden. Heb dan ondertussen iemand geholpen met een paard naar de stal brengen en heb gezegd "als ik terug ben wil ik hem zien lopen hé". Toen ik met het paard langskwam liep [***] al niet meer
maar ben gewoon doorgelopen .. En toen het paard op stal stond en ik terug naar de roundpen liep kon ik tussen de bomen al zien dat [***] aan het draven was. Dus het lukt ze uiteindelijk toch wel
Meisjes allebei dolgelukkig
Erg leuke ervaring zo
Enige waar ik wel tegenaan liep was dat [***], om onder het werk uit te komen, VD-dingen ging doen, en niet het flemen zoals hij normaal doet, maar de jambette ... Dat vond ik toch wel minder
Heb 'm dan zelf met mijn stem "afgestraft" en hun gezegd dat ze dat niet mogen toelaten. Helemaal fout was [***] wel niet, want zij zaten zo met de zweep te klooien dat ze hem aanraakten daarmee op z'n voorbeen en dan ging dat been omhoog
Maar mijn commando is zweep + stem en die stem was er nooit bij dus hij mag dat niet doen .. toch? Als hij éénmaal op gang is heb je daar trouwens ook geen last meer van, dus ze moeten gewoon nog leren om hem meteen aan het werk te krijgen, maar dat komt wel goed 
Voordat de meisjes er waren waren andere pensionklanten bezig met 1 van hun pony's, ook aan het longeren. Dat beestje is zo'n geweldig beest, qua karakter is het echt een [***], alleen dan nog een formaatje kleiner
Echt zo'n kleine, stoere, eigenwijs pony-geval. Het beestje is geimporteerd uit Polen. Ze waren dus aan het longeren maar het ging niet echt goed (ze kennen zelf ook niet zoveel van paarden) dus ik vroeg of ik eens mocht proberen. Dat mocht ik, en nog geen halve minuut later liep pony braaf z'n rondjes, terwijl hij eerst niet eens wilde vertrekken (zoals ik al zei: het is een [***]
) . Hij reageerde echt super goed, was echt leuk om mee te werken
Heb wel nog moeten lachen .. die mensen zeiden "ja, hij verstaat geen Nederlands want komt uit Polen dus je kan geen Nederlandse commando's gebruiken" ... Maarja, aangezien ik geen Pools kan ... Gelukkig is lichaamstaal universeel
Dat hadden ze nog niet door
Maar het was echt leuk om met de pony te werken, hij reageert best goed op alles en doet dan toch braaf z'n best, maar je moet gewoon niet gaan aanklooien met 'm, en ook niet denken dat de harde aanpak de juist is .. Duidelijk ja, hard neen, en dan doet hij het goed