Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:Mag ik me ook melden?
Ik heb zaterdag mijn eerste clicker les gehad (van Nikki) en ben nu fanatiek aan het targetten
https://www.facebook.com/photo.php?v=517130268315604
(filmpje)
Pony is een 8 jarige shet merrie (grullo-roan bont) waarvoor ik opzoek was naar een werkende trainingsmethode. Vrijheidsdressuur is voor mij niet onbekend, toen bokt nog een boktje was, was ik hier erg fanatiek in met mijn vorige pony's. Echter puur voedselbeloning wertk voor Ab niet, ze wordt er zeer gefrustreerd en opdringerig van. Dus we gaan het nu met de clicker proberen.
Naast Abbey heb ik nog een 2.5 jarige haflo arabier waarmee ik straks ook e.a wil gaan doen
crosmuller schreef:Ik heb nu alleen nog 1 praktisch probleempje. Als ik rij en ik weet dat ik iets ga vragen waar ik voor zou kunnen klikken (en ik heb geen 2 handen nodig bij het rijden) dan kan ik het clickertje vast houden, als ik spontaan wil belonen in stap of stilstand kan ik ook met mijn tong klakken, maar als we draven of galopperen hoort ze het klakken niet.
Visitor schreef:Nog in reactie op Sanne:
Ja, met je eens dat de omgang met het paard in die zin geen goed voorbeeld was. Ik vond ook het voorbeeld van de vergelijking tussen het wegdrijven van achterhand op druk en met clikcer niet goed gekozen. Dat is geen goede reclame. Ik vond het paard wél een goed voorbeeld in die zin dat ik het wel een open, nieuwsgierig en onderzoekend paard vond ('hoe kan ik een click verdienen?'), in tegenstelling tot de paarden in andere demo's, die soms toch afwachtender zijn ('mag ik van de baas?'). (Even heel kort door de bocht dan hè.) Dit paard kwam meer eager over, vond ik.
stef schreef:Punt met ellelange artikelen is dat ik snel de interesse verlies, ik ben een praktijk mens
liljebo schreef:stef schreef:Punt met ellelange artikelen is dat ik snel de interesse verlies, ik ben een praktijk mens
Ja, dat kan, maar toch is het heel erg zinvol om de moeite te nemen om dergelijke info te lezen. Eventueel 10 regels per dag of zo. Goede theoretische kennis is de basis van goed uitgevoerde praktijk. Je zult echt versteld staan hoeveel details vaak worden vergeten/verkeerd ingeschat etc.
sanne83 schreef:crosmuller schreef:Ik heb nu alleen nog 1 praktisch probleempje. Als ik rij en ik weet dat ik iets ga vragen waar ik voor zou kunnen klikken (en ik heb geen 2 handen nodig bij het rijden) dan kan ik het clickertje vast houden, als ik spontaan wil belonen in stap of stilstand kan ik ook met mijn tong klakken, maar als we draven of galopperen hoort ze het klakken niet.
Waarom denk je dat ze het niet hoort?