Als ik bij compliment hoofd lok met snoepje en been optil zet ze al dr kracht op dr benen zodat ze hem naar achter hupt..
Dus nu leer ik dr eerst dat ze netjes als ze in de spagaat staat dat ze dr voetje optilt zonder hupje
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
je kan alleen een reuma + factor in je bloed hebben, wat alleen zeggen dat je er aanleg voor hebt.. hoeft totaal neit te betekenen dat je het hebt of krijgt.. Ik heb namelijk wel een vorm van reuma (mijn handen) en heb een negatieve reumafactor, terwijl ik het dus wel heb.. je kan het ook al heel heftig hebben en pas na 7 a 8 jaar ineens een positieve hebben, terwijl hij daarvoor negatief was.. dus zegt weinig..

Komt vast wel weer goed. Ik zit iig al weer beter in mn vel 

Daarnaast moet je de KLEINSTE beweging richting het compliment gaan belonen, niet gelijk teveel willen. Dus eerst belonen voor het voetje optillen. Daarna belonen voor haar neusje iets naar beneden met voetje nog omhoog, daarna belonen voor ietsjes zakken, daarna voor iets meer zakken... En zo telkens een mini stapje verder

gwn voor vertrouwen voor de komende maanden .. 

Maar balen is het wel, momenteel heb ik me zo overbelast dat ik compleet vast zit met nek & rug ... Erg leuk
). Maar dat komt wel goed, ik was in het begin ook veel te lief tegen [***], hij leert je dat wel vanzelf af
Zij heeft hem uit de weide gehaald en dan meegenomen en gepoetst en toen heb ik in de roundpen wat laten zien qua los longeren (dus reageren op lichaamstaal) en dan heeft ze zelf ook eventjes geprobeerd en heeft ze hem weer naar de weide gebracht.
Kind zal ook gedacht hebben ..
Op een bepaald moment was hij ook weer in zo'n speelmodus en toen reageerde ik op hem en draaide hij naar binnen en ging heel beheerst op z'n achterbenen staan, met de voorbenen mooi gevouwen, halfhoog (dus niet echt de lucht in maar echt heel mooi beheerst) en toen heb ik hem wel "afgestraft", heb gezegd van "neen, doen we niet" en hem een tik(je) op z'n kont gegeven met de longeerzweep. Maar eigenlijk was dat echt wel een mooie steiger
, en dat heeft hij echt nog nooit gedaan! Maar met momenten werkte hij ook wel braaf mee en ik hoop dat de verzorgster het leuk vond, ze zei in ieder geval van wel 
De moeder is ook mee gaan kijken naar de pony's, toen we aan de weide kwamen was de verzorgster al verkocht "oh, zo'n schattige dieren!"
en toen [***] mij op een bepaald moment begon te kussen was de moeder ook verkocht
Die [***] toch 

[***] die profiteert er wel enorm van als je iets wil uitleggen en laten zien tegelijk, de rotzak
Maarja, geef hem eens ongelijk, het is niet voor niks [***] hé