[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijneniris

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:03

Strx ff kijken of ik het compliment of buiging bij jolijn eruit krijg.. wss niet..
Als ik bij compliment hoofd lok met snoepje en been optil zet ze al dr kracht op dr benen zodat ze hem naar achter hupt..
Dus nu leer ik dr eerst dat ze netjes als ze in de spagaat staat dat ze dr voetje optilt zonder hupje :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:03

Als je verder geen typische klachten heb zou ik me daar geen zorgen over maken meis ;) je kan alleen een reuma + factor in je bloed hebben, wat alleen zeggen dat je er aanleg voor hebt.. hoeft totaal neit te betekenen dat je het hebt of krijgt.. Ik heb namelijk wel een vorm van reuma (mijn handen) en heb een negatieve reumafactor, terwijl ik het dus wel heb.. je kan het ook al heel heftig hebben en pas na 7 a 8 jaar ineens een positieve hebben, terwijl hij daarvoor negatief was.. dus zegt weinig..
Ijzer kan een grote invloed op je hebben (bloedarmoede) en daar kan je flink beroerd van zijn! zou gewoon lekker multivitamine erbij slikken (bijv etos eigen merk alles in 1 krachtig)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:11

Ik weet helemaal niets op dat gebied :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:16

Ahh :)
nouja, ik loop eigenlijk een jaar rond met klachten en gedoe, telkens weer bloedprikken, naar de dokter, komt er weer niks uit, weer bloedprikken :')
maar nu gaat het écht ff niet lekker met mn lijf := Komt vast wel weer goed. Ik zit iig al weer beter in mn vel :j

En haha, vet schattig, mn vriend ligt half opschoot te slapen :=

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:17

Aww superlief , :)

Kan iemand mijn helpen met een probleem met het aanleren van compliment ? :o

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:18

Afbeelding

:=

Whats the matter ? :Y)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:21

Ik zet jolijn in de spagaat, til dr voetje op.. maar als ik haar hoofdje mee wil lokken met snoepje zet ze zegmaar met al dr kracht dr opgetilde been naar achter.. Het lijkt wel of ze weet wat er gaat gebeuren maar dit doet ze al sinds het begin

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:23

dan moet je beginnen met een kleinere spagaat denk ik. Het hoeven maar een paar stapjes wijder te zijn dan gewone stand :) Daarnaast moet je de KLEINSTE beweging richting het compliment gaan belonen, niet gelijk teveel willen. Dus eerst belonen voor het voetje optillen. Daarna belonen voor haar neusje iets naar beneden met voetje nog omhoog, daarna belonen voor ietsjes zakken, daarna voor iets meer zakken... En zo telkens een mini stapje verder :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:23

Okee dankjewel , :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:25

Paarden vrijheidsdressuur trainen is klein denken en de minimale poging tot al gelijk belonen :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:11

Oke net getraint.

Compliment: Eerst deed ze als ik spagaat deed en dan voetje optillen wel hupje maar erna ging het beter! Op begeven moment deed ze t nietmeer !, ik wou eerst ook nog oefenen met hoofd meenemen maar ik vond t eig wel geslaagd :j

Buiging: Ze deed eerst geen reactie en op begeven moment had ze 1x dr hoofd 2 cm tussen dr benen :j

Spaanse pas: Jolijn deed eerst gwn jambette en dan doorlopen maar dat kon ze maar 1x en dan moest ze weer helemaal stilstaan enzo en snoepje krijgen. Vandaag lukte het me 3x : jambette( niet allopend maargoed) en dan tussendoor pasje :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:49

Nikki, ai, dat is ook niet fijn :(:)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:50

Pff ik verveel me..

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:19

Iemand een ideetje ::

Ik heb hier een shetlander op winterstalling.. maar ik wil toch iets doen met grondwerk ofs :) gwn voor vertrouwen voor de komende maanden .. :)

Iemand leuk idea?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:56

@ Jolijn, Lekker wandelen, borstellen, Longeren, grondwerk, zoals commando stap, draf, halt ect ect.. Er zijn zoveel dingen te verzinnen haha,

Deze heb ik vanavond gemaakt, vond hem zo schattig<3

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:02

Whhahahah eerst zie je niets en dan geeft die je ineens een lebber :9

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:23

Parelli :))

Ahh grappig filmpje :))

Rowan heeft vandaag zn eerste pasjes spaanse stap OHZ gedaan :Y)
Afbeelding

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:02

Oke, die vrouw die me woensdag grondwerk les komt geven wou me ook helpen met compliment :j

Leeuk nikki ! Rowan is echt vooruitgegaan !

Ohh yeahh , zon weiland naast ons huis waar nooit iemand is kan dus gwn open :P
Dus morgen kan ik dr daar trainen :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:10

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:54

Morgen fotos maken van jolijn met trainen , of het moet rotweer zijn :j
Dan kan ik gelijk showen hoe t gaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:37

Heb even tijdje niet meer gevolgd }:0
Zag wel nog een leuke foto van Rowan voorbij komen!
En heb iets zien voorbijwaaien over reuma ...
Ik heb eergisteren te horen gekregen dat ik nu toch wel heel waarschijnlijk fibromyalgie heb .. Iets is er en na jaren testen zijn er geen harde bewijzen zeg maar (buiten het feit dat ik duidelijk kan aangeven dat ik pijn heb, en veel pijn) en dan is die diagnose zo'n beetje een gevolgd .. Alles wat het anders zou kunnen verklaren is getest, dus ja, dan zit je daar hé .. met iets wat nooit meer over zal gaan ... Fibro is zeg maar reuma van de spieren & pezen ... Mijn moeder heeft gewoon reuma (dus in de gewrichten) en mijn nonkel ook (en die heeft ook nog hyperlaxiteit van de gewrichten, waar ik ook last van heb) dus je kan wel zeggen dat het eigenlijk niet echt een verrassing is :+ Maar balen is het wel, momenteel heb ik me zo overbelast dat ik compleet vast zit met nek & rug ... Erg leuk :7

Anyway, vandaag wel naar de paarden geweest en er is een mogelijke verzorgster komen kijken.
Verzorgster was echt +:)+ Heel lief kind, heel erg braaf (waar [***] uiteraard goed van geprofiteerd heeft :Y) ). Maar dat komt wel goed, ik was in het begin ook veel te lief tegen [***], hij leert je dat wel vanzelf af :P Zij heeft hem uit de weide gehaald en dan meegenomen en gepoetst en toen heb ik in de roundpen wat laten zien qua los longeren (dus reageren op lichaamstaal) en dan heeft ze zelf ook eventjes geprobeerd en heeft ze hem weer naar de weide gebracht.
[***] zit trouwens wel erg goed in z'n vel, het was duidelijk te merken dat hij 3 weken niet meer echt gewerkt had, hij heeft daar lopen crossen en rondbokken dat het niet meer normaal was .. En ik stond daar echt zo van "dat doet hij anders noooooooooooooooit" :oo Kind zal ook gedacht hebben .. _O- Op een bepaald moment was hij ook weer in zo'n speelmodus en toen reageerde ik op hem en draaide hij naar binnen en ging heel beheerst op z'n achterbenen staan, met de voorbenen mooi gevouwen, halfhoog (dus niet echt de lucht in maar echt heel mooi beheerst) en toen heb ik hem wel "afgestraft", heb gezegd van "neen, doen we niet" en hem een tik(je) op z'n kont gegeven met de longeerzweep. Maar eigenlijk was dat echt wel een mooie steiger O:) , en dat heeft hij echt nog nooit gedaan! Maar met momenten werkte hij ook wel braaf mee en ik hoop dat de verzorgster het leuk vond, ze zei in ieder geval van wel :)

Neen, de eerste ontmoeting is echt 100% goed bevallen, haar ouders vertelden toen ze haar kwamen halen ook dat ze op internet had opgezocht wat vrijheidsdressuur was (had in mijn mail gezet dat [***] dit kon), dus dat vond ik wel leuk om te horen, is een teken dat ze echt interesse erin heeft :) De moeder is ook mee gaan kijken naar de pony's, toen we aan de weide kwamen was de verzorgster al verkocht "oh, zo'n schattige dieren!" :') en toen [***] mij op een bepaald moment begon te kussen was de moeder ook verkocht _O- Die [***] toch :+
Leuk is ook dat het meisje nog een zus heeft, die was er vandaag ook bij en die heeft blijkbaar ook jaren gereden en wil ook heel graag wat met paarden doen, en aangezien ik er 2 heb ... Heb gezegd dat ze best wel eens mag meekomen (vandaag kon ze er niet bij blijven) en dan kijken of het ook klikt met [***] enzo. En misschien kunnen ze dan samen wat met de pony's doen en kan ik wat "lesgeven" enzo, is ook wel fijn als mijn lichaam even niet mee wil, dat toch beide pony's aandacht krijgen :)

Viel me wel tegen moet ik zeggen, dat "uitleggen & lesgeven" .. Dan merk je pas hoeveel je automatisch doet en vanzelfsprekend vindt .. Maar ik vind het wel een leuke uitdaging, ook voor mezelf :) [***] die profiteert er wel enorm van als je iets wil uitleggen en laten zien tegelijk, de rotzak :') Maarja, geef hem eens ongelijk, het is niet voor niks [***] hé :Y) :))
Al met al dus een leuke ervaring, en in principe komt ze morgen weer en misschien dat de zus dan ook meekomt :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:51

Sabine, Balen :(:)
Zo te zien heb je 2 verzorgsters in de pocket :D
Gekke Cobe toch <3

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:26

Today trainen met jjolijn sws & misschien een x langelijnen oefenen :d

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:49

Ik wou even zeggen, ik ben vandaag weer voor de eerste x naar rikkie gegaan (ik was ziek) en was van plan om alleen te poetsen evt beetje vd. en ik laat hem los, op het gras, en hij wou gaan rollen, dus ik snel commando gegeven voor het liggen, snoepjes uit zak gepakt. beloond daarna, ff snel nog meer snoepjes gaan halen uit poetskist. en toen paar x gedaan, en zelfs een x platgelegen, daarna als beloning nog gewoon laten rollen, wat ben ik trots zeg. eerste x op het gras :D

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:44