Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mariska1408 schreef:ik ben met die van mij vooral bezig met dat ze begrijpt dat ze de beloning moet verdienen... helaas denk ze nu dat likken ook een kunstje is haha ... dat word dan ook gewoon door gaan met eerst gewoon stil staan en dan click... ze snapt het wel, maar na een tijdje is dr wat vanaf zegmaar... dan stop ik ook maar gewoon.
mariska1408 schreef:ik ben met die van mij vooral bezig met dat ze begrijpt dat ze de beloning moet verdienen... helaas denk ze nu dat likken ook een kunstje is haha ... dat word dan ook gewoon door gaan met eerst gewoon stil staan en dan click... ze snapt het wel, maar na een tijdje is dr wat vanaf zegmaar... dan stop ik ook maar gewoon.
crosmuller schreef:Aan de ene kant fijn dat andere mensen ook wel eens een trainer timeout krijgen ( zo noem ik het ). Aan de andere kant was het ook wel prettig geweest als ik iets verkeerd deed en dat jullie dan tegen mij konden zeggen: neeee dat moet je gewoon zus en zo doen. En dat het dan opgelost was.
Myrtle is op zo'n moment afgeleid omdat ze iets hoort, of door een ander paard. Ze loopt nu bij de oefening volg soms ook weer weg om grasjes te eten kangs de kant. Als ik vlak voor de grasjes iets moeilijks vraag bv draf, dan lukt het wel.
Omdat het kouder is heb ik nu wel een stuk activiteit kado gekregen, waar ik naar op zoek was. En ze loopt ook stukjes volte in buiging, dwz ze plaatst haar achterbeen netjes naar het zwaartepunt. Ik denk dat ze dat snel snapte omdat we ook AR doen. Ik werk nu bij het clickeren met halster en leadrope. Ze mag alleen nog actiever en ze spant haar buikspier niet aan. Hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.... Het is al lastig om te herkennen, en ze zal het ook niet snel uit zichzelf aanbieden... Nou ja stapje voor stapje.
@LJ tja oefeningen voor de achterhand, ik weet er nog wel een paar maar ik weet niet bij alles hoe je het aan moet leren, als je nog meer ideeën hebt hoor ik het ook graag: voltes, schouder binnenwaarts, travers, renvers en dat allemaal zoveel mogelijk naar de verzameling toe uiteraard. Eitje toch. Heuveltjes stappen. Balkjes lopen. Achterwaarts.
HippoLogic schreef:@LJ: Ik zit maar te malen over Silja.
Kende ze de mat en de rondjes om de pionnen al? Kan zijn dat als ze het niet kent, het teveel was? Ik weet niet hoe ze mentaal in elkaar steekt? Misschien was het saai of te moeilijk?
Of kende ze de oefening juist heel erg goed? Dan zou het nog kunnen zijn dat ze bv een slechte associatie gemaakt heeft (spierpijn, kleine verstapping) met de vorige keer. Of dat ze die uierontsteking bv al had?
Of het kan een reactie vanuit de omgeving zijn: iets ruiken of horen of voelen waar wij geen weet van hebben. Paarden kunnen ook door hun hoeven geluid/trillingen waarnemen, zeer lage tonen die wij niet kunnen horen. Misschien stond ze aandachtig te luisteren.
(Ik roep wat om te brainstormen en heb geen illusie dat ik het bij het juiste eind heb...)
nimue2010 schreef:Ook met targetten kan het zo uitkomen dat je een likkend paard krijgt, hoor!
Ik ben begonnen met een plat deksel van een plastic pot als target. Max, de noordzweed, likte een paar keer per ongeluk terwijl ik klikte, dus hij dacht ook dat hij aan het target moest likken
nimue2010 schreef:Nou, het was echt niet de bedoeling hoor! Ik heb vervolgens een ander target gekozen en er heel goed op gelet dat ik niet voor een lik zou klikken...
liljebo schreef:och... een lekkere lebber is nooit weg
CM ik heb dat cursuspakket ook ooit besteld en ben ook een tijdje premiumlid geweest. kijk daar nog steeds regelmatig op. Werk met allebei de grote paarden beetje gymnastiserend. Ik doe wel met de clicker
Misschien heeft sil het allemaal; slecht zicht, slechte achterhand en desinteresse voor balkjes.