Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myxlea schreef:Ik meld me hier ook! Ik ben sinds kort begonnen met clickeren met mijn hengstje Dyani. Hij pakt het super goed op
en targetteren is echt met stip zijn favoriet. Ik heb hier echter geen les in gevolgd en zou dat nog wel graag een keer doen, gezien
er nog hard gewerkt moet worden aan mijn timing etc. Weten jullie toevallig nog (goede) mensen die hier les in geven rondom overijssel?
crosmuller schreef:nimue2010 schreef:CM: wat een leuk filmpje en een leuk paard! Met betrekking tot het variabel belonen bij hoofd laag; kun je geen nieuw woord introduceren waarmee je het paard aanmoedigt, maar wat niet het einde van de oefening signaleert? Heet dat niet intermediate bridge in de terminologie? Of bedoel je dat niet?
Wat ik bijzonder vond om te zien en wat voor mij een eye-opener was is het feit dat toen je paard een kunstje aanbood, jij snel hem (haar?) de target aanbood, zodat je dat kon belonen! Geweldig!
Bedankt. Ja ik gebruik de intermediate bridge wel eens, maar daarmee kun je niet de oefening beëindigen. Juist niet want het is een "ga zo door" signaal.
Dat van die eyeopener was ik me zelf niet van bewust, waar doe ik dat dan precies?
Welkom myxlea
liljebo schreef:Visitor.. nu tijd nemen bespaart later tijd, toch?
Heb gister klein frustratiemomentje gehad. Ben het clickeren weer aan het oppakken en wilde met silja oefeningetje doen, combi mat/ om pionnen heen. Eerste twee rondjes gingen goed en daarna ging ze steeds wortel schieten en staren naar de buren, Kreeg er geen beweging meer in/ kon haar op geen enkele manier overhalen om met mij bezig te zijn ipv de buren. Ze was niet bang. Ze stond alleen wortel te schieten. Wachten hielp niet, beetje irritant zijn ook niet, iets anders tussendoor ook niet. Uiteindelijk samen met haar gelopen en dat ging wel, maar niet van harte. Motor viel steeds uit.
crosmuller schreef:(...) Veel afwisselen van de oefeningen lijkt (let op, lijkt) te helpen. edit: andere tips zijn welkom!