Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qua handwerken ging het wel oke, moet nu werken aan contrastelling zodat ik de buitenschouder ook beter kan controleren. Heb de neiging om de buitenteugel teveel naar voren te hebben waardoor ik dr hals verplaats en niet de schouders. Dus daar nog aan werken. Travers ging netjes langs de wand, buiging in de hals is snel wat teveel en ze heeft de neiging om teveel op de voorhand te komen, dus iets meer omhoog en enkel stelling. Ze kantelt wel goed in haar bekken volgens mn instructrice. 
Ik leg nu wel vrij standaard voor een moeilijkere oefening de teugel wat naar achteren, maar eigenlijk zou die gewoon daar moeten blijven liggen. Helaas is paard nogal groot 
_Jen schreef:Hay iedereen,
Al even rustig zie ik! Ik heb vandaag mijn eerste les gehad voor het aan de hand werken.
Ik ben helemaal enthousiast, echt onwijs leuk!
Nu vroeg ik me alleen af wat voor teugels jullie gebruiken en waar ik die kan vinden?
Zelf heb ik springteugels die wat aan de korte kant zijn.
Klipjes kan ik er zelf natuurlijk aanzetten. M'n instructrice had een stoffen teugel dat was wel prettig in de hand. Maar die ben ik op internet zo snel nog niet tegen gekomen.

BiancaKing13 schreef:_Jen schreef:Hay iedereen,
Al even rustig zie ik! Ik heb vandaag mijn eerste les gehad voor het aan de hand werken.
Ik ben helemaal enthousiast, echt onwijs leuk!
Nu vroeg ik me alleen af wat voor teugels jullie gebruiken en waar ik die kan vinden?
Zelf heb ik springteugels die wat aan de korte kant zijn.
Klipjes kan ik er zelf natuurlijk aanzetten. M'n instructrice had een stoffen teugel dat was wel prettig in de hand. Maar die ben ik op internet zo snel nog niet tegen gekomen.
Een slofteugel is misschien een idee?

Nouvel schreef:lange lijnen is hetzelfde als lange teugel,