Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:51

Ja idd HA=Horse Agility (niet HuisArts)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:05

Haha.. nee daar ging ik ook niet van uit.
Ik deed ook veel HA met Billy. Denk dat ik het nu met trulsa moet oppakken. Op zich gaat het wel met haar, maar ze is zo onvoorstelbaar onhandig. Loopt alles ondersteboven, struikelt eerder dan dat ze haar voetjes optilt en kan niet springen met dat onhandige lijf van d'r. :+

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:10

liljebo schreef:
Haha.. nee daar ging ik ook niet van uit.
Ik deed ook veel HA met Billy. Denk dat ik het nu met trulsa moet oppakken. Op zich gaat het wel met haar, maar ze is zo onvoorstelbaar onhandig. Loopt alles ondersteboven, struikelt eerder dan dat ze haar voetjes optilt en kan niet springen met dat onhandige lijf van d'r. :+

Ik heb even in je profiel gespiekt, het is wel een scheetje die Trulsa :). Misschien wordt ze wat handiger door de training.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:12

Ze is ook een scheetje. Hoewel de d.a. haar 'kaxigt' noemde (staat hier voor een beetje arrogant. De had de d.a. in de bibs gebeten... die had ook zo'n grappige jas aan +) Maar het is een slechtgefokte shet met dwerggenen, met een groot lijf en hoofd en hele korte pootjes. Type tekkel. :+

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:17

liljebo schreef:
Ze is ook een scheetje. Hoewel de d.a. haar 'kaxigt' noemde (staat hier voor een beetje arrogant. De had de d.a. in de bibs gebeten... die had ook zo'n grappige jas aan +) Maar het is een slechtgefokte shet met dwerggenen, met een groot lijf en hoofd en hele korte pootjes. Type tekkel. :+
en even heel erg offtopic, dat zwart witte katje! Schattig! Ze lijkt op mijn kat Guppie.

Edit http://m.youtube.com/watch?v=KGwMOQbB7QQ

Terug on topic, HL laat nog weten of dat helpt 10 snoepjes tellen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:52

Heb ik vaker gedaan hoor: beloningen tellen voor ik ga trainen. Werkt heel goed want daardoor denk ik vooraf veel beter na wat ik wil trainen, wat precies een beloning waard is en ik ga ook eerder de progressie belonen en minder voor hetzelfde een click geven.

Omdat ze de afgelopen maanden in een stalling stond waar ze continu honger had, is het vele belonen (in het begin omdat ze erg gestrest was na de emigratie en daarna omdat ze gewoon hongerig was) er gewoon ingeslopen.

edit: firefox kan je filmpje niet openen. :(

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:55

Was ik even een weekje weg en zijn jullie weer heel druk :-)

@Liljebo - misschien helpt het als je voor de HA-training Trulsa haar hele lijf -inclusief benen- afstrijkt met je handen en/of een touw in de vorm van een acht om haar heen legt zodat ze beter weet waar ze haar ledematen heeft (verbetering proprioceptie).

Zelf ben ik druk geweest met een paard dat vast zat in het bekken. Moest o.a. elke dag een oefening doen waarbij ze over een hindernis moest stappen - zo hoog mogelijk, maar zonder te gaan springen. Nou, dat hadden we met de klicker zo voor elkaar :-)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:12

Bij mij doet het filmpje het ook niet....Jammer

HL, doen er meer ja, met bepaalde hoeveelheid beloning werken. Zo blijf je experimenteren met technieken en bijsturen he. leerzaam.

Nimue, wrs vanuit ttouch? Daar wordt die techniek iig ook gebruikt (iets in die aard) Trulsa's grootste probleem is eigenlijk dat haar lijf te groot is voor haar pootjes. Daar doe je op zich niet zoveel aan.
Leuk dat het zo goed ging met dat paard

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:03

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:26

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:08

CM geweldig. Je kat lijkt trouwens erg op die van mij, ja. Alleen heeft mijn kat een krulstaart. (jaja, ik weet het.... raar...) Ik zal eens een keer kijken of ik haar op filmpje kan zetten. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:22

Leuk filmpje van Guppie. Lust ie ze niet? Die visjes?

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:35

HippoLogic schreef:
Leuk filmpje van Guppie. Lust ie ze niet? Die visjes?

Nee ze eet ze meestal niet op nee. Het moge duidelijk zijn dat de kat mij getraind heeft hier :).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:41

Ja:"Kom mij eens wat lekkers geven in plaats van zo'n oude, gedroogde, harde vis" :P Ik ken namelijk geen enkele kat die die gedroogde dingen opvreet. :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:54

HippoLogic schreef:
Ja:"Kom mij eens wat lekkers geven in plaats van zo'n oude, gedroogde, harde vis" :P Ik ken namelijk geen enkele kat die die gedroogde dingen opvreet. :D

Nee de andere kat lust ze ook niet nou je het zegt. Maar Guppie speelt er graag mee, toen ze kleiner was kon ze zich zelf letterlijk een uur amuseren met een schoen en een visje. Visje in de schoen gooien, schoen aanvallen, visje eruit vissen, en weer opnieuw.

Ook maar even een paardefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=_P5MVu51 ... r_embedded

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:02

Katten zijn gewoon goede mensentrainers. Ik moet zeggen dat ik al heel erg goed luister naar mijn kat. :))

CM Heel leuk paard en leuk filmpje. Mag ik een opmerking maken? Ik zie dat je soms wat laat bent met X, dat je het pas gebruikt als hij net van het target weggaat/net omhoogkomt met het hoofd e.d. Let er maar eens op. Op den duur kan dat tot problemen leiden, bv een jojo situatie met hoofd laag.
Zelf gebruik ik trouwens liever een clikker of clickgeluid met tong- Ik merk dat het timen dan beter is en dat het paard er beter op reageert. Is trouwens ook bij een onderzoek aangetoond. Het zorgt voor veel minder 'ruis'

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:05

Leuk filmpje CM, wat een mooi paard heb je, met die blonde manen :) Is het iets tuiger-achtig? Qua hoofd doet ze me sterk aan mijn paard denken :)

@Liljebo: hoe is het nu met Billy? Indien de medicatie al is toegekomen, merk je al verschil? Toch raar he, al cushing op 7 jaar oud...

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:08

liljebo schreef:
Katten zijn gewoon goede mensentrainers. Ik moet zeggen dat ik al heel erg goed luister naar mijn kat. :))

CM Heel leuk paard en leuk filmpje. Mag ik een opmerking maken? Ik zie dat je soms wat laat bent met X, dat je het pas gebruikt als hij net van het target weggaat/net omhoogkomt met het hoofd e.d. Let er maar eens op. Op den duur kan dat tot problemen leiden, bv een jojo situatie met hoofd laag.
Zelf gebruik ik trouwens liever een clikker of clickgeluid met tong- Ik merk dat het timen dan beter is en dat het paard er beter op reageert. Is trouwens ook bij een onderzoek aangetoond. Het zorgt voor veel minder 'ruis'

Ja dat zei Inge ook, alleen bij hoofd laag, als je heel goed oplet gaat ze omhoog bij de eerste "e" klank van eks. Dat weet ik vrij zeker want ze kan hoofd laag heel lang volhouden. Die oefening zit er heel goed in. Bij de target ben ik zelf wat laat ja. Tja de clicker, ik blijf twijfelen of ik zal overschakelen.

@solleke_noah ze is gelders

edit: ik vraag me trouwens af hoe ik de oefening hoofd laag variabel zou kunnen belonen, aangezien de bridge hier ook einde oefening betekent...........

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:16

Net de uitslag van de leverbiop van billy binnen. Niet goed. Chronische leverontsteking en veranderingen in de lever. Behandeling en dieet om erger worden te voorkomen, is min of meer tegengesteld aan de cushingbehandeling. Om over de huidproblemen nog maar te zwijgen.
Da. belt morgenmiddag terug, want ze heeft ook tijd nodig om alles goed op een rij te zetten. :(

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:22

he bah das niet leuk... sterkte

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:23

Oh nee wat vervelend :(

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:24

Wat een rot nieuws! Sterkte!

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:29

CM: wat een leuk filmpje en een leuk paard! Met betrekking tot het variabel belonen bij hoofd laag; kun je geen nieuw woord introduceren waarmee je het paard aanmoedigt, maar wat niet het einde van de oefening signaleert? Heet dat niet intermediate bridge in de terminologie? Of bedoel je dat niet?
Wat ik bijzonder vond om te zien en wat voor mij een eye-opener was is het feit dat toen je paard een kunstje aanbood, jij snel hem (haar?) de target aanbood, zodat je dat kon belonen! Geweldig!

Liljebo: ja, dat komt uit de ttouch - ben ttouch- en tteam-practitioner :-) Laat je niet leiden door 'korte beentjes' en probeer het eens - dieren kunnen ons nog al eens verrassen :-)
Lees nu net van Billy - wat naar! Begrijp dat de da moet nadenken - zou de cushing niet secundair kunnen zijn aan de leverproblematiek?

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:31

Ik meld me hier ook! Ik ben sinds kort begonnen met clickeren met mijn hengstje Dyani. Hij pakt het super goed op
en targetteren is echt met stip zijn favoriet. Ik heb hier echter geen les in gevolgd en zou dat nog wel graag een keer doen, gezien
er nog hard gewerkt moet worden aan mijn timing etc. Weten jullie toevallig nog (goede) mensen die hier les in geven rondom overijssel? :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:45

nimue2010 schreef:
CM: wat een leuk filmpje en een leuk paard! Met betrekking tot het variabel belonen bij hoofd laag; kun je geen nieuw woord introduceren waarmee je het paard aanmoedigt, maar wat niet het einde van de oefening signaleert? Heet dat niet intermediate bridge in de terminologie? Of bedoel je dat niet?
Wat ik bijzonder vond om te zien en wat voor mij een eye-opener was is het feit dat toen je paard een kunstje aanbood, jij snel hem (haar?) de target aanbood, zodat je dat kon belonen! Geweldig!

Bedankt :). Ja ik gebruik de intermediate bridge wel eens, maar daarmee kun je niet de oefening beëindigen. Juist niet want het is een "ga zo door" signaal.

Dat van die eyeopener was ik me zelf niet van bewust :), waar doe ik dat dan precies?

Welkom myxlea