Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Haha.. nee daar ging ik ook niet van uit.
Ik deed ook veel HA met Billy. Denk dat ik het nu met trulsa moet oppakken. Op zich gaat het wel met haar, maar ze is zo onvoorstelbaar onhandig. Loopt alles ondersteboven, struikelt eerder dan dat ze haar voetjes optilt en kan niet springen met dat onhandige lijf van d'r.
liljebo schreef:en even heel erg offtopic, dat zwart witte katje! Schattig! Ze lijkt op mijn kat Guppie.Ze is ook een scheetje. Hoewel de d.a. haar 'kaxigt' noemde (staat hier voor een beetje arrogant. De had de d.a. in de bibs gebeten... die had ook zo'n grappige jas aan +) Maar het is een slechtgefokte shet met dwerggenen, met een groot lijf en hoofd en hele korte pootjes. Type tekkel.
crosmuller schreef:volgende poging http://www.youtube.com/watch?v=KGwMOQbB7QQ
HippoLogic schreef:Ja:"Kom mij eens wat lekkers geven in plaats van zo'n oude, gedroogde, harde vis"Ik ken namelijk geen enkele kat die die gedroogde dingen opvreet.
liljebo schreef:Katten zijn gewoon goede mensentrainers. Ik moet zeggen dat ik al heel erg goed luister naar mijn kat.
CM Heel leuk paard en leuk filmpje. Mag ik een opmerking maken? Ik zie dat je soms wat laat bent met X, dat je het pas gebruikt als hij net van het target weggaat/net omhoogkomt met het hoofd e.d. Let er maar eens op. Op den duur kan dat tot problemen leiden, bv een jojo situatie met hoofd laag.
Zelf gebruik ik trouwens liever een clikker of clickgeluid met tong- Ik merk dat het timen dan beter is en dat het paard er beter op reageert. Is trouwens ook bij een onderzoek aangetoond. Het zorgt voor veel minder 'ruis'
nimue2010 schreef:CM: wat een leuk filmpje en een leuk paard! Met betrekking tot het variabel belonen bij hoofd laag; kun je geen nieuw woord introduceren waarmee je het paard aanmoedigt, maar wat niet het einde van de oefening signaleert? Heet dat niet intermediate bridge in de terminologie? Of bedoel je dat niet?
Wat ik bijzonder vond om te zien en wat voor mij een eye-opener was is het feit dat toen je paard een kunstje aanbood, jij snel hem (haar?) de target aanbood, zodat je dat kon belonen! Geweldig!