No_No schreef:Paperboy, goed nieuws!!
First unique, ik heb er geen kijk op dus neem mijn reactie niet serieus.. Ik vind het er wel goed uit zien.
Is jouw paard makkelijk aan de hulpen? Mijn paard reageert niet op druk dus zo ver als jij ben ik absoluut niet.. Ik zie dat je ook met je hand tegen de schouder duwt, is dat bewust? Want je geeft ook hulpen met je zweepje?
Overigens erg leuk dat je de filmpjes geplaatst hebt!!
Uh, goed aan de hulpen is een groot woord eigenlijk hihi! laat ik het zo zeggen, ik heb hem zelf ingereden en altijd zelf gereden.. nooit nergens geen verstand van gehad en met over het algemeen geen goed les gehad.. dus altijd aangemodderd, verkeerde hulpen gegeven, veel miscommunicatie gehad.. vorig jaar begonnen met VD en mijzelf heeeel goed ingelezen, wat dat betreft pakt hij alles niet heel slecht op.. en qua wijken voor druk heeft ie met VD wel best wat bijgeleerd. als het maar positief en duidelijk gebracht wordt dan vind hij het prachtig om met je mee te werken.. Vanaf januari 2014 ben ik gaan lessen bij een klassieke instructrice, maar al snel ging eigenlijk het balletje rollen dat hij totaal niet vooruit kon met zijn lijf.. dus nu begonnen met opbouwen, werken aan de hand dus, en ik moet zeggen, Nu na die les heb ik het idee dat ie toch beter aan de hulpen is als ik dacht.. Moet ik zeggen dat ik eerst veel youtubefilmpjes had gekeken en toen een beetje ben gaan proberen.. nou hij zette nog geen beetje schouderbinnen of schouderbuiten in al ging ik op mijn kop staan.. maar nu ik die les heb gehad gaat het echt super!! Verder duw ik eigenlijk niet echt heel stevig tegen zijn schouder aan.. ik denk dat dat soms een beetje balans zoeken via hem voor mijn eigen lichaam is.. Ik ervaar het iig nu echt dat ik alleen op mijn teugels en af en toe het zweepje erbij de oefening inzet. dus verder geen druk op zijn schouder. zal er de volgende keer eens extra op letten
Ik hou van filmpjes
ik maak overal filmpjes van! leuk voor "later" als vergelijkingsmateriaal
ik heb de afgelopen maanden toch wel echt gemerkt hoe prettig het is om filmpjes te hebben van "toen". Omdat ik mijn paard iedere dag zie ben ik mij niet zo goed bewust hoe goed hij vooruit gaat of de afgelopen paar jaar in mijn geval hoe erg hij achteruit is gegaan..
Hwn; ja ik ga ook vaak het bos in oefenen! is zo fijn voor de afwisseling!! en dan kun je ook lekker hele stukken sjokken, lekker een paar grasjes eten en af en toe een oefening inzetten! dat is echt heerlijk!