[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:01

Moreno wordt goed met de pion :):)
Haha, ik vond het weer tijd om eens wat te doen,
eerst voedsel weigeren herhaald, wat tot mijn verbazing erg goed ging.
En toen met de pion begonnen, ik dacht dat ik wel weer even moest herhalen dat hij hem aan moest raken,
echt al een hele tijd terug dat ik het toen een weekje deed, en sinds toen nooit meer.
Maar hij deed het súper! Ik kon echt de pion al zo'n 2 meter weggooien en hij ging erachteraan :):)
Super leuk haha!

Alleen de pony die bij Moreno in de wei stond was wat aan het vervelen, kwam steeds te dichtbij,
Moreno en hij zijn niet zo'n goede vrienden dus Moreno weer afgeleid. Op een gegeven moment lette hij totaal niet meer op mij,
en liep me bijna omver, toen heb ik hem even flink duidelijk gemaakt dat het míjn ruimte was, en ik denk dat dat hielp :j

Nog even de spagaat herhaald, en dat ging redelijk :) Ik ga er nu steeds de zweep bij op de grond tikken,
zodat dat mijn commando wordt.. Ik merk dat alleen stemcommando's niet genoeg zijn..

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:06

Marijke_1995@ super dat het zoo goed ging!

nadine_yvanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:32

Marijke_1995 schreef:
Nog even de spagaat herhaald, en dat ging redelijk :) Ik ga er nu steeds de zweep bij op de grond tikken,
zodat dat mijn commando wordt.. Ik merk dat alleen stemcommando's niet genoeg zijn..

Ja zo doe ik dat ook met de zweep op de grond tikken. Werkt bij die van mij goed!

Beterschap voor alle zieke mensjes hier, inclusief mezelf :+ Ben ook alweer een paar dagen verkouden.
Helaas niet veel op dit forum geweest omdat ik nu met rijden aan het oefenen ben en dat hoort hier natuurlijk niet :+

@jolijneniris: Rijden in de wei is niet fijn met deze harde grond, maar ik denk dat VD oefeningen wel gewoon kunnen hoor.

@Rochelle: Beterschap met Jazz, hopelijk knapt hij snel op! Ik ga ook duimen!

@ Sabine: Zelfs voedselbeloning negeren? Jeetje, dan had Cobe ECHT geen zin :+ dat heb ik met die van mij gelukkig nooit gehad, die mag nog wel graag VD doen, rijden vind hij niks aan :') .

@iloveanoukje: Voor de piaffe en de passage moet je paard een enorm sterke achterhand hebben. Daar zou ik eerst aan werken als ik jou was, veel overgangen, balkjes etc. Dit zijn HELE intensieve oefeningen en niet zomaar een trucje wat je uit kan proberen.

Jolijneniris

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:36

Pff ik zit hier echt te denken..

Met bit rijden op een manege is echt niet wat ik wil berijken..
Maar als ik op de manege stop met rijden ben ik bang dat ik strx helemaal nietmeer rij ..
Ik heb een bak 5 minuten van me vandaan maar ik denk niet dat ik van mn ma bitloos mag rijden want dat vind ze te gevaarlijk.
Mn moeder kan heus wel mee ofs maar dan zul je zien dat ik maar 1x in de 2 weken kan rijden ofs en jolijn moet dr beweging houden..

Wat zouden jullie doen ?

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:48

Jolijn: Waarom wil je op de manege niet met bit rijden dan ?

Nikki: Bummer dat je lijf niet mee doet :(:) Heb je een elektrisch deken ?

Angelique: Waterlijding gespongen boven je stal... inmiddels weer gemaakt hoop ik ?

Rochelle: Balen dat je paanie nog steeds kreupel is, hopen dat 't snel betert ! :(:)

Robin: Irritant ? :')

Sabine: Whaha, snoepgoed dat word afgekeurd _O-

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:49

Ja, te erg op voer gericht, en heel erg snel weglopen enzo :')

nadine_yvanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:49

@jolijneniris: Bitloos rijden is net zo 'gevaarlijk' of net zo veilig als het rijden MET bit. Een bit dient er niet voor om een paard in bedwang te houden ofzo, dus ik zie niet in waarom je niet gewoon bitloos kunt gaan rijden als jij dat graag wilt. In principe verandert er niet zo veel namelijk. Als je wilt stoppen bij de manege, kun je misschien priveles nemen? Dan heb je zelf meer zeggenschap lijkt me zo.

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:50

Tmara schreef:
Jolijn: Waarom wil je op de manege niet met bit rijden dan ?

Nikki: Bummer dat je lijf niet mee doet :(:) Heb je een elektrisch deken ?

Angelique: Waterlijding gespongen boven je stal... inmiddels weer gemaakt hoop ik ?

Rochelle: Balen dat je paanie nog steeds kreupel is, hopen dat 't snel betert ! :(:)

Robin: Irritant ? :')

Sabine: Whaha, snoepgoed dat word afgekeurd _O-

Nou ik rij al heel mn leven sinds ik paardrij op de manege.. ik wil heelgraag bitloos enz ..
dus ik denk dat ik van de manege ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:50

nadine_yvana schreef:
@ [naam]: Zelfs voedselbeloning negeren? Jeetje, dan had [***] ECHT geen zin :+ dat heb ik met die van mij gelukkig nooit gehad, die mag nog wel graag VD doen, rijden vind hij niks aan :') .

Erg hé :') Ik stond daar echt van: ja .. maar .. [***] .. je doet het goed .. je krijgt wat van me .. neem aan!
Maar het werd niet aangenomen :+ Heeft er waarschijnlijk ook wel voor een stuk mee te maken dat het andere brokjes dan anders zien, volgens mij vindt ie ze niet zo lekker ... Maar na het longeren (naja, die paar rondjes :P ) heeft hij toch een handje aangenomen, dus ja, wat moet je daarvan denken hé :+ (later op de weide nam hij 1 handje wel aan en het volgende moest hij ook weer niet hebben, dus hij had een moeilijke dag vandaag _O- ).

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:51

nadine_yvana schreef:
@jolijneniris: Bitloos rijden is net zo 'gevaarlijk' of net zo veilig als het rijden MET bit. Een bit dient er niet voor om een paard in bedwang te houden ofzo, dus ik zie niet in waarom je niet gewoon bitloos kunt gaan rijden als jij dat graag wilt. In principe verandert er niet zo veel namelijk. Als je wilt stoppen bij de manege, kun je misschien priveles nemen? Dan heb je zelf meer zeggenschap lijkt me zo.

Ik weet dat je netzoveel tezeggen hebt enz.. maar mijn moeder denkt daar anders over. Ik ben geen moeders kindje maar mijn moeder gaat denkik heuswel boosworden als ik ga stoppen enz.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:52

Is dat niet iets wat je op de manege kan voorleggen, zodat je wel bitloos kan rijden ?

nadine_yvanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:53

@ sabine: Hahahaha, het blijft een gek paard :')

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:55

Tmara @ nee .. ik ging een x uitstappen zonder zadel en ze vonden het al helemaal eng enz..

nadine_yvanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:56

Jolijneniris schreef:
nadine_yvana schreef:

Ik weet dat je netzoveel tezeggen hebt enz.. maar mijn moeder denkt daar anders over. Ik ben geen moeders kindje maar mijn moeder gaat denkik heuswel boosworden als ik ga stoppen enz.

Is het trouwens je eigen pony waar je mee naar les gaat of niet? Want dan mag je toch zelf weten wat voor tuigage je omdoet bij je pony of vergis ik me daarin?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:00

Citaat:
Is het trouwens je eigen pony waar je mee naar les gaat of niet? Want dan mag je toch zelf weten wat voor tuigage je omdoet bij je pony of vergis ik me daarin?

Het is mn eigen pony.. ja dat vind ik ook dat ik dat zelf moet weten maar dat mag dus niet..
Ik ga het er morgen met mn ma overhebben..
Als er geen andere optie is blijf ik daar 1x per week rijden ..
En derest wandel ik dan wel met dr enzo .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:11

Zeg dat je veearts gezegd heeft dat ze nooit nog een bit in mag :+
Wat is dat voor onzin, als je met je eigen paard rijdt mag je toch zelf bepalen op welke manier? := Neem aan dat je haar wel dusdanig onder controle hebt dat het geen problemen oplevert (dat ze je wegsturen als je paard de boel op stelten zet kan ik me bv. nog enigszins indenken).

nadine_yvanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:12

Ja moeilijk is dat als je zelf zulke andere dromen hebt. Zou het idd gewoon met je moeder over hebben, wellicht begijpt ze het en anders blijft het een optie voor in de nabije toekomst :D

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:14

Ik ga met Sabine en Nadine mee :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:57

Dankjullie! Ik ga het er zo met mijn moeder over hebben maar ze slaapt nog :P

Igg ik kan gewoon rijden met touwhalster , ik vind dat ze liever is met touwhalster dan zonder..

Iedergeval vanmiddag oefenen op de buiging & het meedraven :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:15

Pff mijn zusje is echt raar weetje -_-
Als ik jolijn aan het trainen ben wilt zij allemaal irritant doen.
En als zijn bezig is moet ik allemaal fotos maken doe ik dat niet begint ze te janken.

En nu stel ik voor dat zij filmpjes en ik filmpjes maak en dan ik een youtubefilmpje maakt .. wilt ze dat OOK niet -_-

Nouja dan zo trainen zonder filmpjes .. :n

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:44

@iris

pff indd vervelend ik ken het niet eigelijk!

ik heb 2 grote broers maar die geven niks om paarden.
ik mis het soms ook eigelijk dat er nooit iemand mee kan om vd fotos te maken die een beetje fatsoenlijk zijn!:) of filmpjes!

wat is jolijn een leuke pony zeg!;-)

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:45

ik ga zo lekker in de wei rijden en daarna vd met lien!
hopen dat ze weer langzaam draaft! :+

Doeei!! *\o/*

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:48

Bij mijn ging het vandaag niet echt geweldig :n
Buiging vertikte ze te doen zelfs met een appel ..
Spaanse pas ging wel wat beter , ik leer dr nu dat ze de jambette tijdens het lopen moet doen ..
Ze doet nu altijd jambette en dan lopen :)
Nu wil ik dat ze gwn tijdens het lopen doet.
Op het laatst deed ze dat wel een beetje :)

ook heel ff gereden maar had geen zin.. kan op dat grindpad niets doen.. hopelijk snel dat ze weer in de wei staan !

Iloveanoukje@ veel plezier!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:49

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:30

leuk filmpje iris! twas heel leuk! en lekker gesprongen! en gereden!

lien was ook niet echt in een vd momentje vandaag!
dus toen heb ik nog maar even een touwhalster op maat gemaakt:P