[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:43

Tmara schreef:
Wij hebben ook geen vast schema... Hangt er allemaal vanaf hoe hij die dag is !
Meestal beginnen we met spelen, en na wat rekken en strekken met targetten is het maar
net wat hij die dag aanbied :j

Wij zijn iig wel weer aan wat nieuwe trucjes toe...Benen kruisen en wijken lijken me erg leuk !
Maar hoe doe je dat ? >;)

Benenkruisen heb ik gedaan: voetje over ander voetje doen en tegelijk met andere hand met zweepje voetje aantikken en kruis zeggen xd nu doet jolijn als ik aan de achterkant van dr beentje tik benen kruise

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:45

Maar.. Kan 't ook zonder zelf dichtbij de benen te komen ? :=

NikkivanOlst

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:48

Aan de zijkant staan en druk op de schouder geven :j
zodra hij overkruist gelijk belonen. Om hem naar jou te laten kruisen iets druk geven op het halster, zodra hij overkruist belonen :))

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:48

Verdorie, ik ben al deze hele week ziek. De laatste keer dat ik bij choco ben geweest is maandag. En vandaag voel ik me nog steeds niet echt lekker. :n

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:50

Balen :(:)
Ik heel de week al last van mn spieren en gewrichten, rot kou :n

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:58

Ik vind het ook super rot voor choco want door dit poedersuiker weer staat ze ook de hele dag binnen. (ik heb dit liever niet maar de staleigenaresse wil de paarden met dit weer niet naar buiten doen) Gelukkig komt ze wel elke dag even in een binnenpaddock en ik heb gevraagd of de bijrijdster van choco deze week wil komen. :)

Maandag had ik haar voor het rijden even losgegooid, want zondag was ik er al bijna afgeflikkerd. :') Maar ik gooide choco liever niet los omdat ze altijd heel moeilijk deed, omdraaien, bokken enz. Maar maandag deed ze het heel netjes, 2x geprobeerd om te draaien maar even laten weten dat ik dat niet wilde. Daarna niet meer gedaan, en maar 2x gebokt en niet naar mij toe, maar gewoon van de energie die ze kwijt moest. Ze had ook meteen door toen ik het wel genoeg vond, ik legde de zweep op de grond en ze kwam meteen naar me toe lopen. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:08

Balen zeg Choco dat je ziek bent! Heel veel beterschap! Ik was begin van de week ook niet helemaal lekker. Nu nog steeds niet helemaal, maar wel goed genoeg om gewoon lekker vanalles te doen :D. Als ik dan maar niet te laat ga slapen.

Kruisen met de benen, oh dat lijkt me inderdaad ook erg leuk! Vind het alleen niet zo heel veilig om echt zo laag bij de benen te gaan staan nee, maar de tips van Nikki zijn erg fijn :)

Hier is het lekker rustig geweest afgelopen week. Ik was in Uden, dus geen tijd voor Allegro. Komende weken mag ik wel lekker wat aan de slag, dan is de eigenaar erg druk met haar school :).

Ik heb trouwens ook niet echt een vast schema met Allegro. Op dit moment gaat stappen/draven in een cirkel erg lastig, daar kan ik niks mee (bevroren grond, erg diepe afdrukken enzo). En daarbij is het stappen en draven nog steeds opbouwen met Allegro. Maar in principe hier ook altijd eerst een warming up :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:10

Jolijn nog ff gekeken met buigen ..
Ze deed nu 1 been zonder knakken :)
mn zusje wou weer alle kunstjes zien en doen :)
dus heb niet goed kunnen oefenen xd

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:41

Leeuk die touwhalsters! Best handig om ze zelf te maken, aangezien ik elke keer een discussie heb met me zelf welke kleur ik wil :+

Beterschap choco!

Ik heb gister niet veel gedaan, was nog wel even lekker bezig, toen kwam iemand naar me toe gerent dat de waterleiding was gesprongen boven me stal :( kwam met bakken naar beneden..

Wel nog even voetje geoefent, en buigen, en netjes volg en naast draven, pony werd alleen iets te enthousiast, en beet in me hand, want zat maar te wachten op eten haha,

Vandaag heeft verzorgster voor het eerst me pony gedaan, is gelukkig goed gegaan, was toch een beetje zenuwachtig hoot haha!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:43

@ RGBrink, hoe is het nu met je pony?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:45

Ik en halsters is echt verslaving.
ik heb 12 halsters voor jolijn ofs en wil meer en meer <3

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:45

Nou vandaag de DA bij djazzje gehad.. hij was nog steeds flink kreupel.. hij gedroeg zich als een draak (continue de dierenarts willen schoppen omdat ze aan zn been zat te kloppen :( ) maar ze kon niets vinden.. hij moet 3 dagen aan de metacam en zoveel mogelijk op rust (opsluiten in zijn box kan niet.. dan wordt hij gek.. de 's nachts op stal en overdag in de paddock met 20+ paarden) en dan maandag verder kijken.. := ik zie het somber in, maar we zullen zien! duimen jullie mee?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:47

Jaa ik duim zeker voor je ! :j

Pff mijn moeder zegt dat er sneeuw aan de hoeven komt in de bak en daarom mag ik er niet in ..
Er ligt bijna niets -__-

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:53

Balen van Jazz joh ... :(:)
ik duim voor je... :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:07

Rochelle, balen :(:)
Ik duim voor je .. :D

Vandaag weer wat met Rikkie gedaan, hij was alleen irritant, maar ik snap het wel, met dit weer en al een week niks mee gedaan omdat ik van de week geen tijd had :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:33

Ik val ook nog eens binnen, heb vandaag nog eens wat gedaan :7
Wilde wat VD-en, maar ik denk dat we VD-en maar even een tijdje in de koelkast zetten .. [***] deed niet zo geweldig mee .. Het ene moment kreeg ik vanalles om mijn oren gegooid (niet letterlijk :P ) en ging hij in spagaat terwijl hij mooie jambettes gaf en nam dan ook wel eens een achterbeen mee (spaanse pas achtig) en het andere moment kreeg ik er niks uit .. En als je pony weigert om je beloningen te eten dan weet je ook hoe laat het is }:0

Meneer heeft volgens mij besloten dat hij vanaf nu echt wil werken, want heb hem ook nog even gelongeerd in de sneeuw, en dan deed hij super z'n best en liep echt heel goed .. Hij gaf ook echt zelf aan dat hij wilde lopen door ineens opzij te springen en te vertrekken .. Leuk zo'n pony die duidelijk laat zien wat hij wil :Y) :))

Achteraf in de weide liet [***] zien dat hij die spagaat toch echt wel kan
Afbeelding

Nu nog tijdens de training wanneer ik het wil ... _O-

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:16

hahaha wat leuk Sabine;-)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:17

Goed dat het longeren zo goed ging sabine :D

Ik kan al 1,5 week alleen maar op het grindpad voor ons werken..
Over 2 dagen gaat het dooien :D
Ik zit na te denken hoevaak ik per week in de bak kan trainen :)
Dinsdag&donderdag zijn sws moeilijk :)
Ik rij nu op een manege maar wnr ik thuis gwn kan rijden enz ga ik daar 1x in de week rijden met vriendinnen & derest thuis :)

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:18

ik heb vandaag met lien nog heel even vd gedaan en ik probeerde haar zo ZACHTJES mogelijk te laten draven zeg maar.
als resultaat wil iik gat ze het op der plek doet :j
net als een soort piaffe!

ze deed het trouwens neit slecht! _/-\o_
weet iemand een adnere manier?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:20

Anouk @ oo als je weet hoe je dat moet aanleren wil ik het graag weten :D

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:27

Jolijneniris schreef:
Anouk @ oo als je weet hoe je dat moet aanleren wil ik het graag weten :D

ik heet geen anouk <3

haha zo heet oude paardje! :')
haha geef niet!
ik heb eigelijk nergens gezien hoe ik het moet aanleren.
maar als ik haar nou heel zachtjes laat draven moet ze het toch doorkrijgen :)

x

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:46

Hee, zou je alle soorten kunsten in het weiland kunnen aanleren.. of is de grond tehard?
want als jolijn op de wei staat kan ik dr niet er ff alleen uithalen en naar de bak want dan word ze tegek -_-

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:49

Jolijneniris schreef:
Hee, zou je alle soorten kunsten in het weiland kunnen aanleren.. of is de grond tehard?
want als jolijn op de wei staat kan ik dr niet er ff alleen uithalen en naar de bak want dan word ze tegek -_-

ik heb vanmiddag gewoon in de wei geoefend :j

de sneeuw maakt het iets zachter en het heeft een dagje gedooid bij ons!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:50

IloveAnoukje schreef:
Jolijneniris schreef:

ik heb vanmiddag gewoon in de wei geoefend :j

de sneeuw maakt het iets zachter en het heeft een dagje gedooid bij ons!

Jolijn kan hellaas nu niet in de wei.. ze moet van een dijk aflopen en dat is nu teglad ..
Rijden in de wei is ook nietecht een goed idee want de andere rennen dan mooi mee :p
En dan word ze helemaal gek xd
In stap zou ik wel kunstjes erop kunnen doen maar met necrope enz rijden zal toch een droom blijven ..
T is zo jammer dat ik nooit met jolijn alleen wat kan doen .. want ze word helemaal gek ..

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:58

Een vast schema heb ik ook niet..
Ik begin vaak met wat 'oudere' kunstjes herhalen,
zoals even het voedsel weigeren opnieuw. En werk na de moeilijke 'nieuwe' dingen toe.
Zo kan ik op het moment dat hij iets nieuws goed doet hem belonen en afsluiten :)

xChoco schreef:
Verdorie, ik ben al deze hele week ziek. De laatste keer dat ik bij choco ben geweest is maandag. En vandaag voel ik me nog steeds niet echt lekker. :n

Beterschap :(:)

Jolijneniris schreef:
Jolijn nog ff gekeken met buigen ..
Ze deed nu 1 been zonder knakken :)
mn zusje wou weer alle kunstjes zien en doen :)
dus heb niet goed kunnen oefenen xd

Goedzo! :D Haha, leuk toch die enthousiaste familieleden :))

Angeliquee18 schreef:
Ik heb gister niet veel gedaan, was nog wel even lekker bezig, toen kwam iemand naar me toe gerent dat de waterleiding was gesprongen boven me stal :( kwam met bakken naar beneden..

Wel nog even voetje geoefent, en buigen, en netjes volg en naast draven, pony werd alleen iets te enthousiast, en beet in me hand, want zat maar te wachten op eten haha,

Vandaag heeft verzorgster voor het eerst me pony gedaan, is gelukkig goed gegaan, was toch een beetje zenuwachtig hoot haha!

Oeii, balen van de waterleiding :(:)
Snap ik dat je zenuwachtig bent, maar fijn dat het goed is gegaan!

RGBrink schreef:
Nou vandaag de DA bij djazzje gehad.. hij was nog steeds flink kreupel.. hij gedroeg zich als een draak (continue de dierenarts willen schoppen omdat ze aan zn been zat te kloppen :( ) maar ze kon niets vinden.. hij moet 3 dagen aan de metacam en zoveel mogelijk op rust (opsluiten in zijn box kan niet.. dan wordt hij gek.. de 's nachts op stal en overdag in de paddock met 20+ paarden) en dan maandag verder kijken.. := ik zie het somber in, maar we zullen zien! duimen jullie mee?

Balen :(:) Ik duim zeker hard mee!

@ Sabine: haha, echt leuk als je zo duidelijk kan zien wat hij wil!
En ondertussen oefent hij gewoon zelf lekker verder :P

Jolijneniris schreef:

Ik oefen ook gewoon alles in de wei :j Het compliment ook, nouja nu met die harde ijsgrond natuurlijk niet, maar normaal wel.