Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik moet zeggen dat hij dingen vaak wel heel snel oppikt, dus dat scheelt ook. Het ligt dus ook echt aan je paard hoe makkelijk het gaat.

)
Benieuwd of ze het nu steeds eerder doorheeft wat de bedoeling is!
)
Ze kan jou idd ook gaan "lezen". Stip doet dat ook. Hij weet dan als ik op een bepaalde manier begin met bewegen of naar een bepaalde plek loop, welke oefening er aankomt. Alsof dat stiekem ook onderdeel is van het commando.
Maar helaas voor hem krijgt hij dan geen beloning. Ik wacht dan tot hij stil staat en vraag het opnieuw. Zodra hij dan 1 molecuul in de juiste richting zet beloon ik hem. Dan zie je vanzelf het kwartje vallen. Daarna bouw je het dan uit door steeds iets kritischer te zijn.
Op het moment dat je begint met de training weet je paard wat de spelregels zijn.

) en nu leer ik hem dat als er bezoek is je dat óók kan doen en beloon ik hem voor zitten op zijn vaste plekje

) Avalanche schreef:Kan hij kusjes geven? Ja knikken?
Knuffelen (moet hij de hals om jou heen buigen).
Idd apporteren is ook leuk. En snuffelen (paard is er beter in dan de hond)
Eapy schreef:Mijn merrie en ik werken aan hoofd laag, en dan steeds langer laag houden zonder weer omhoog te komen. Mijn oude pony kon op commando links en rechts om kijken. Misschien is dat wat?