Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarovdG schreef:Er bestaan inderdaad meerdere manieren. Mijn eigen paard is al erg voorwaarts en ik bereik met mijn energie geven al voldoende. Inderdaad zet ik het aanwijsstokje richting/tegen het boven achterbeen ook wel eens in zoals bij de oefening sbw.
WA: probeer naast je eigen energie ook goed op je looprichting en positie te letten. Mogelijk geeft je met je lichaam tegenstrijdige hulpen? Ik betrap mij namelijk erop in het werk aan de hand bij verschillende paarden dat het afchecken van deze punten een wereld van verschil kan betekenen. Dus ik kijk altijd eerst kritisch naar deze punten voordat ik hulpmiddelen als een aanwijsstokje inzet. Kun je het laten filmen zodat we met je mee kunnen kijken?
CarovdG schreef:Gisteren weer fijn aan de hand gewerkt met mijn eigen paard Ise. Ik heb ook wat balkjes op een volte gebruikt en zo gaaf te zien dat ze nog bewuster werd van haar beenzetting. Mijn paard verveelt zich heel snel dus probeer steeds wat creatief te zijn.
Ook pak ik regelmatig de basis van de schoolhalt mee en dit helpt haar zo goed bij het terugplaatsen van haar gewicht naar de achterhand en het herstellen van haar balans.