Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:LJ ik vind het knap dat je sowieso nog tijd hebt om te bokken, daarom waardeer ik je links destemeer.
Dat stuk over loopy training heeft mij wel geholpen bij enkele trainingskwesties waarmee ik eigenlijk al een tijdje rondloop, maar omdat ik ze niet wist te benoemen was het lastig ze ter sprake te brengen. Dus ik ben er erg mee geholpen en ga de rest van de site ook lezen.
Citaat:So, later on we might have:
cue 1 –> horse backs up several steps –> cue 2–> horse lowers her head–> click –> deliver reinforcer –> cue 1 –> horse backs up several steps –> cue 2 –> horse lovers her head –> click –> deliver reinforcer –> cue 1 –> and so on!
If both behaviors started out as clean loops, we can easily combine them into a larger loop. More importantly, we can use the cue for head lowering to reinforce really good backing up. So, we ask for the horse to back up. When we get several really good steps of backing up, we ask for head lowering. Since the head lowering cue signals a chance to earn reinforcement, the cue itself will reinforce good backing up.
HippoLogic schreef:Karen Rolf, is zij ook clickeraar? Ik associeer haar altijd met Parelli?
crosmuller schreef:@HL dat kwam bij de clinic ter sprake inderdaad, een oefening als beloning voor een andere oefening. Een ander leuk, en voor mij nieuw, idee was iets engs bv een plastic zakje gebruiken als cue voor een oefening.
Dat eerste bracht me wel op het idee om met Myrtle ook wat kunstjes te gaan doen. Ik heb altijd een beetje het idee dat een oefening ook nuttig moet zijn, maar als je wat meer kunstjes in je repertoire hebt kun je meer afwisselen en een favoriete oefening als beloning gebruiken.
Loopy training kwam ter sprake bij een eenvoudige target oefening voor een beginnend clickerpaard. Als je loop "clean" is, dwz het targetten, maar ook het beleefd zijn bij het voedsel, gaat een paar keer goed. Dan kan en moet je verder. Ook weer een goede reminder voor mij, want ik ga vaak niet snel genoeg verder.
.