ik zal morgen ook evt. eens vragen of ze me willen filmen. Dan kunnen jullie het zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Ik denk trouwens niet eens na over hoe ik train, al heb ik me wel eerst verdiept in vrijheidsdressuur voor ik ermee begon.
Wat hij vrijwillig doet, helemaal top maar als ik het door p+r moet doen, ook prima.
Het is de balans, ik kan best dingen doen op die manier als ik maar wossel met dingen die wel al heel goed gaan en hij leuk vind.
Na afloop is hij helemaal trots en blij, bij het zien van de stick en clicker begint hij al te hinniken dus zo vervelend zal hij het niet vinden.
Amable schreef:de p staat voor punishment, de r voor reward. Oftewel straf en beloning. En dan heb je p+ en p- en r+ en r- Dat is dus positief straffen en negatief straffen en positief belonen en negatief belonen. Je weet verder wat dat inhoud? Anders ga ik nog even door
Amable schreef:de p staat voor punishment, de r voor reward. Oftewel straf en beloning. En dan heb je p+ en p- en r+ en r- Dat is dus positief straffen en negatief straffen en positief belonen en negatief belonen. Je weet verder wat dat inhoud? Anders ga ik nog even door
EskeGirl schreef:Bedankt voor de uitgebreide post
Ik merk dat ik bij vd bijvoorbeeld met P- werk: bijvoorbeeld zachtjes tegen been tikken tot deze in de lucht gaat, clickeren en stukje wortel geven.
Citaat:Zodra hij het commando snapt, ga ik over op R+: hij wil graag de wortel, doet zijn been daarom omhoog en krijgt deze dan ook.