Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

zondag ga ik met twee lessers die wekelijks Ha les hebben (een soort clubles) het hele parcours opbouwen voor de OHLA en filmen. Omdat mijn eigen ster is uitgevallen moet ik nu weer opnieuw beginnen met trainen. Gelukkig heb ik een aantal trainingspaarden die het vast ook leuk vinden! 
Keet kent wel een 10 meter hoge kerstman. Die is niet eng 
alleen dan moet ik wel al mijn materiaal steeds mee slepen :p maar in ieder geval lief aangeboden! Eerst eens kijken of ik iets met een van de vijf trainingspaarden kan
moet alleen een hoop training in 
Groningers zijn gaaf
Lekker stevig
Maar nu weten we dat voor in de toekomst. Moet nog even wat lint scoren (heb nu mijn vlagjes gebruikt) maar dan hebben we zo'n vliegengordijn-ding waar ze onderdoor moeten
Ach, volgende keer beter
PatronTilly schreef:[***] schreef:Verder heb ik nog heel veel prikpaaltjes op overschot dus daar ga ik binnenkort ook eens creatief mee zijn
Wat ga je er mee doen dan? Heb er namelijk ook nog liggen, maar ik weet niet echt wat ik er mee kan doen (behalve slalommen dan).

) door enzo, ging heel leuk
Ook nog beetje geprobeerd om het achteruit over een balkje te oefenen (half er overheen en dan achteruit terug) maar dan eens zonder het aantikken van de balk, maar meneer had geen zin om z'n voeten op te heffen, dus dat was geen succes
Maar we hebben toch erg leuk gespeeld vandaag
Het lijkt me gewoon zo iets typisch wat mijn paard even snel doet, zonder hulp van mijn kant 

Dus het mag wel gebruikt worden in principe? Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar: het is niet zo dat het paard mee 'moet' doen omdat hij plezier heeft in de activiteit opzich, er mag ook een beloning aan gekoppeld worden? Of doen jullie paarden het eerder voor de activiteit opzich, dat dat dus beloning genoeg is om enthousiast mee te doen?
Veel paarden zijn ook "intrinsiek" gemotiveerd en vinden het gewoon leuk om mee te doen!
)