Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
die had een lekkere bui dus 
Morgen weer les
.
maar na even op weg geholpen te hebben ging toch aardig maarja de handigheid ontbreekt wel nog een beetje. Maar dat zal wel goed komen degene is heel serieus en fanatiek. En het paard werkt ook goed mee !
?
sorry hoor zit even al denkend te typen
Maar ohz kun je natuurlijk heel eenvoudig met een beenhulp aangeven in welke galop je aan wilt springen als de galop goed bevestigd is. Aan de LT lijkt me dat toch lastiger? Ook voor je paard om het verschil te weten en dus in de juist aangegeven galop aan te springen. En dat is nog te overzien, want stel je gaat ipv aan de binnenkant aan de buitenkant lopen dan heb je nog je stelling en de richting waar je paard naartoe gaat (linker of rechterhand) maar op de rechte zijde vanuit galop in de andere galop overgaan, lijkt me toch lastig. Wat is dan die hulp voor je paard dat ie in de andere galop over moet springen?
Loop ik altijd trouwens
Foei..
is dat niet lastig? Al loop je er niet helemaal naast natuurlijk. En ik kijk nu even vanuit mn eigen oogpunt en nu is het nog lastig genoeg om uberhaupt goed in galop te blijven voor een langer stuk, laat staan om dan halverwege ook nog even van kant te wisselen
Wanneer de galop net zo goed is bevestigd als de draf zal het omwisselen ook vloeiender gaan natuurlijk. In draf hoef ik er iig niet eens meer bij na te denken.
Maar met het rijden heb ik daar ook last van
haha. Hij vindt het een erg leuke oefening maar kost gewoon veel kracht. Dus steeds een paar sprongen erbij. Het aanspringen gaat nu 9 van de 10 keer heel netjes, maar hij heeft nog snel de neiging uit elkaar te vallen.
kan er helaas nog niet over meepraten
De schouderbuitenwaarts deden we toen al een tijdje, maar dat is toch anders omdat je dan direct van stelling wisselt en je in feite dus weer aan de binnenkant loopt. Over de hoefslag terwijl ik aan de buitenkant liep was ook volgens Umpire heeeeel raaaar
Maar nu is het ook de gewoonste zaak van de wereld
dus met die galop zal het met de tijd ook wel goed komen
zo is het ook 
. Suus___ schreef:Hij is niet bang voor de zweep maar er niet van gediend
Stukje karakter denk ik, onder het zadel krijg ik ook een bok voor mn kiezen als hij vind dt hij het tikje niet verdiende.
Ik ga eerst bezig met ernaast gaan lopen dan sta ik veiliger mocht hij uithalen dan wanneer ik erachter loop