Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xhenkexspons schreef:maar dan denk ik bij mezelf,is dat dan wel zo erg?
mika11 schreef:Wat is dan precies het verschil tussen grondwerken en vd?
Is grondwerken meer opvoeden op de grond?
Zoals stilstaan, voetje geven, braaf meelopen, vast kunnen staan aan touw etc?
En vd 'trucjes' aanleren zoals buigen, flemen etc?
mltex schreef:Vooral gebrek aan originaliteit en vernieuwing stoort me, allemaal hetzelfde (uit hetzelfde boekje waarschijnlijk)
mltex schreef:VD vind ik ook eigenlijk beetje circusgedoe. Kunstje > snoepje.
Vooral gebrek aan originaliteit en vernieuwing stoort me, allemaal hetzelfde (uit hetzelfde boekje waarschijnlijk)
H_Nalanta schreef:mltex schreef:VD vind ik ook eigenlijk beetje circusgedoe. Kunstje > snoepje.
Vooral gebrek aan originaliteit en vernieuwing stoort me, allemaal hetzelfde (uit hetzelfde boekje waarschijnlijk)
Lijkt me logisch, een paard heeft maar een beperkt aantal natuurlijke bewegingen.
Ik zie in de hogere dressuur ook alleen maar piaffe, passage en pirouettes.
Chaos schreef:Ik denk dat vders maar eens moeten beginnen met het lezen van een boek als gedrag van het paard of een dergelijk boek. Het zal mij benieuwen hoeveel ze weten van het natuurlijke gedrag van paarden, en over bekrachtigingen en dergelijke.
Paddenpad schreef:H_Nalanta:
En teveel biksjes is troep,hier krijgen ze gewoon de hoeveelheid biksjes die ze nodig hebben in hun voerbak 2xper dag,2x per dag hooi en van 10-17 weidegang als beloning krijg ze na het rijden een halve schep muesli en als ik weg ga een appel,that's it verder geen poespas tussendoor en zeker niet uit mijn broek of jaszak,worden ze alleen maar vervelend van!
Chaos schreef:Ik denk dat vders maar eens moeten beginnen met het lezen van een boek als gedrag van het paard of een dergelijk boek. Het zal mij benieuwen hoeveel ze weten van het natuurlijke gedrag van paarden, en over bekrachtigingen en dergelijke.
Randalinpony. Een uitgebreide reactie hou je tegoed. Maar misschien moet je mijn posts nog eens lezen. Je interpeteerd het helemaal verkeerd. Maar quoten werkt niet op mijn tel.
liedje89 schreef:Chaos schreef:Ik denk dat vders maar eens moeten beginnen met het lezen van een boek als gedrag van het paard of een dergelijk boek. Het zal mij benieuwen hoeveel ze weten van het natuurlijke gedrag van paarden, en over bekrachtigingen en dergelijke.
Randalinpony. Een uitgebreide reactie hou je tegoed. Maar misschien moet je mijn posts nog eens lezen. Je interpeteerd het helemaal verkeerd. Maar quoten werkt niet op mijn tel.
Dat geld wel voor wel meer groepen. Als ik dan lees dat mensen die zich in NH verdiept hebben en dus in paarden gedrag zeggen dat ze willen dat het paard het trucje voor hen doet niet voor een beloning vraag ik me toch af wie er dan beter snapt wat ie aan het doen is.
Citaat:Lijkt me logisch, een paard heeft maar een beperkt aantal natuurlijke bewegingen.
Ik zie in de hogere dressuur ook alleen maar piaffe, passage en pirouettes.