[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:55

waarschijnlijk gaat het niet zomaar verkeerd bij ileton want ik ben er les wezen geven :')

Spaanse pas zijn 1001 manieren van om aan te leren, dus ehm... Lastig :')

meestal vanuit stap vragen, bij een jambette het stapje naar voren af laten maken en dan belonen :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:57

VisibreTeam schreef:
waarschijnlijk gaat het niet zomaar verkeerd bij ileton want ik ben er les wezen geven :')

Spaanse pas zijn 1001 manieren van om aan te leren, dus ehm... Lastig :')

meestal vanuit stap vragen, bij een jambette het stapje naar voren af laten maken en dan belonen :)

Dus de jambette maar haar dan daarna laten stappen zegmaar :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:58

Ja, de jambette en dan de pas naar VOREN afmaken :j
Dus niet neer laten zetten, maar gelijk in stap weer doorvragen :j

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:58

nikki, het eerste wat ik wil doen bij een vd les is spaanse pas, ik krijg het maar niet voor elkaar :') en natuurlijk dingen verbeteren :')
hoeveel kost een les p.p.?

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:59

Bedankt voor je reactie Nikki.
Het probleem is dat ik hem op de achterkant van zijn benen aanraak als hulp... Als ik het aan de voorkant doe dan snapt hij het nog niet..
Ik heb ook het idee dat jij nog verder afstand neemt dan ik, maar daardoor komt hij bij mij juist helemaal naar binnen Ik heb het idee dat hij mijn steun echt nog nodig heeft daar..
Is het een idee om op zeg maar een halve meter van de hoefslag een balk neer te leggen, zodat hij daar de steun uit kan halen en ik verder weg kan gaan staan? Of zeg ik dan iets heel sufs?
Laatst bijgewerkt door Ileton op 07-02-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:00

Robin_Rikkie schreef:
nikki, het eerste wat ik wil doen bij een vd les is spaanse pas, ik krijg het maar niet voor elkaar :') en natuurlijk dingen verbeteren :')
hoeveel kost een les p.p.?

Ligt er aan :)
Prive les kost €25,- p.p. dan ben je een uur bezig
Groeps1 kost €20,- p.p. dan ben je ieder prive 3 kwartier bezig (min 2 personen)
Groeps2 kost €15,- p.p. dan ben je ieder prive een half uur bezig (min 4 personen)

Jolijneniris

VisibreTeam schreef:

Okee en dat eerst bij 1 been leren tedoen en dan daarna bij de andere hetzelfde leren en dan omstebeurd ofs :')

Robin_Rikkie

oke :)

NikkivanOlst

Ileton schreef:
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat ik hem op de achterkant van zijn benen aanraak als hulp... Als ik het aan de voorkant doe dan snapt hij het nog niet..
Ik heb ook het idee dat jij nog verder afstand neemt dan ik, maar daardoor komt hij bij mij juist helemaal naar binnen Ik heb het idee dat hij mijn steun echt nog nodig heeft daar..
Is het een idee om op zeg maar een halve meter van de hoefslag een balk neer te leggen, zodat hij daar de steun uit kan halen en ik verder weg kan gaan staan? Of zeg ik dan iets heel sufs?

Dat is eigenlijk een heel goed idee! :oo
daar heb ik zelf nog nooit over na gedacht :=
Ik denk dat het nog wel eens heel goed zou kunnen werken :j als je het probeert, vertel dan hoe het werkte :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:01

Jolijneniris schreef:
VisibreTeam schreef:

Okee en dat eerst bij 1 been leren tedoen en dan daarna bij de andere hetzelfde leren en dan omstebeurd ofs :')

:j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:02

Omegg , ik hoor net van mn moeder op de manege staat een pony op stal van mensen , die eigenaar wou aan vd beginnen en die leert hem zonder spagaat of iets compliment :o , ben benieuwd hoe dat paardje over een tijdje is & of die het nog zo lief doet :o

Okee nikki tnx :d

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:33

VisibreTeam schreef:
Ileton schreef:
Bedankt voor je reactie.

Dat is eigenlijk een heel goed idee! :oo
daar heb ik zelf nog nooit over na gedacht :=
Ik denk dat het nog wel eens heel goed zou kunnen werken :j als je het probeert, vertel dan hoe het werkte :))

Haha :') , ik ga het gewoon proberen. Hopelijk kan hij daar wat steun uithalen. (en valt hij er niet overheen omdat hij zijn voeten er bovenop zet ofzo :+ )

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:06

VisibreTeam Wat een geweldig beessie zeg!

Zo ver zijn we ook nog niet haha :P Hij deed de pas vandaag wel een stuk hoger !
Vandaag kwam er een verzorgster langs om te kijken, dus heb niet zo veel geoefent,
Maar het klikte goed, dus ze gaat hem doen! Moest wel lachen, ze zei als je hoow zegt staat die gelijk stil,
Haha dat moet ook zo!

En ik heb eeeeeeeindelijk wat sneeuw foto's..
Zijn er niet super veel :') Pony was helemaal vlieft op de camara, dus moest ff snel klikken als die weg keek,
Anders werd het alleen maar foto's, met een beslagen beeld, en een neus :')

Maar deze vond ik wel mooi,
Afbeelding

Verder waren het dit soort foto's, kijk-is-hoe-mooi-ik-ben
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:07

Knappe poown :+:

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:18

Ik zou eigenlijk ook wel de spaanse pas aan willen leren maar beauty is echt veel te enthousiast. Ik werk met een clicker maar daar reageert ze niet op, ze wil echt alleen maar eten. Dus als ze merkt dat ik VD wil doen is het meteen shake-pas-touch, omdat ze denkt dat dat goed is.

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:19

Mooie pony ! <3

Hoor net dat het in het weekend gaat dooien ! :):)
Dus misschien volgende week al weer in de bak oefenen :D

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:18

Vandaag spaanse pas geprobeerd met een balk als ondersteuning, en dat ging echt fantastisch! Hij bleef nu veel rechter in zijn lijf, en probeerde geen volte om mij heen te maken. De enkele keer dat hij iets afweek, kon ik hem met hele lichte druk tegen zijn hals weer netjes recht zetten *D
Helaas ben ik zelf erg stom geweest _-:( , door het naast een stroomdraad te gaan oefenen. Op een gegeven moment zette hij zijn been over de draad en raakte hij in paniek... Hij heeft nu een heel klein wondje net boven de hoef. -O- Gelijk betadinezalf erop gesmeerd, en een ijspack er omheen gedaan. Hopelijk krijgt hij er geen last van ;(

Met het wijken naar links komt hij wel nog steeds erg in verzet.
Nikki; jij hebt hem gezien, hij wordt nog steeds zo heftig als hij toen bij jou liet zien. Hij laat zijn kont wel omzetten als ik bij zijn hoofd sta (met de zweep als verlengde van mijn arm naast zijn lijf), maar bij het echte wijken wordt hij heel boos. Heb jij nog tips? Uiteraard zijn tips van anderen ook welkom, maar niemand heeft het verder gezien of geprobeerd :Y)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:19

Er is hier veel gereageerd :')

Was al half3 uit :D
Dus net gelijk 20 minuutjes met jolijn geoefend :D
Toch maar gewerkt aan flemen maar ze word er heel ongedurig van (:
Nu ook bezig met wijken gwn vaker benen over elkaar laten kruisen en achterhand beetje meeduwen (:, lukte soms al paar stapjes (:,
En ben begonnen met buiging , na een paar x oefenen deed ze dr hoofd tussen dr benen :D drna gelijk gestopt (:

Ileton , hoe word die boos ? :o

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:29

Dusty had er vandaag geen zin in.... :)

Bovenste foto's: Van links naar rechts lezen, En dan die daar onder van rechts naar links:)
Afbeelding

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:31

Leeuk angelique ! :D

over uurtje nog ff kijken of ik jolijn nog ga trainen vandaag (:

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:46

Haha dankje wel!
Succes als je gaat trainen!

Ik had vandaag niet veel tijd :(
Moest even spullen heen en weer brengen van oude stal naar nieuwe stal en inruimen,
Dus mijn pony word vandaag door iemand anders gedaan!
Morgen hopenlijk weer lekker wat kunnen doen,
En dan mag het snel weer gaan dooien!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:57

Morgen kan ik zoiezo niets doen met mn paardje .. of 5 minuutjes (:
Ben wel blij dat ze gwn thuis staat want ik kan ook gwn ff 10 minuutjes tussendoor ff iets oefenen (:
Rijden zit er deze week nietmeer in .. zou zaterdag rijden maar heb feestje en is zoo zielig om nee te zeggen, dus dan wss gwn weer ff trainen (:

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:25

@ ileton, jeetje wat grappig dat dat zo werkt! Neem ik ook mee in mn boek als je dat goed vind? :)
Gewoon doorpakken. Net zoals met de les, duidelijk blijven, niet teveel tegelijk vragen :)

@Angelique,
Leuk! Alleen geen voetjes optillen voor je paard, laat het hem zelf uitzoeken door een zweepcommando :j scheelt gevaarlijke situaties :)

Rowan deed vandaag de klassieke buiging heel erg diep! Hij zakte nu ECHT helemaal door zn rug. Ook in zn spaanse pas komt nu steedst meer rust en takt :j

Silke's steigeren is ook weer back, alleen gaat ze een beetje maaien als ze dr evenwicht langer moet houden :=
Ook de klassieke buiging op zweephulp geoefend.

Hier zie je heel goed dat Silke het toch lastig vind om op de momentjes waar ze evenwicht verliest TOCH nog even te blijven staan voor me :j

Paar flinke meters op de achterbeentjes lopen

Hier vind ik het heel grappig om te zien dat ze écht haar gewicht naar achteren verplaatst voor ze gaat zakken :j precies zoals ik het wil hebben, eerst dat gewicht, zakken komt later :j

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:37

Aaaah nikki zoo leeuk <3

Ik jolijns buigkunsten willen filmen gaat mn blackberry uit dus niets kunnen filmen..
Jolijn vind buigen nog érg eng (:
Maar ik moet morgen wel ff foto maken want ik weet niet 100% zeker of ik het goed doe :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:55

Jolijneniris schreef:
Aaaah nikki zoo leeuk <3

Ik jolijns buigkunsten willen filmen gaat mn blackberry uit dus niets kunnen filmen..
Jolijn vind buigen nog érg eng (:
Maar ik moet morgen wel ff foto maken want ik weet niet 100% zeker of ik het goed doe :)

ik weet niet echt wat ik voorderest moet leren kwa basis .

ze kan jambette,shake,kusje,achterbeen,benenkruisen,iets uit je handenpakken,iets uit je handen duwen

en spagaat maar ik vind dat niet echt basis xd