Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

de technische kneepjes zitten er ondertussen wel in, en nu is het zaak om die hulpen te verminderen en meer te gaan doen op lichaamshouding en energie. Maar verdorie dat is moeilijk haha

Niet zo lang geleden een paar lessen gehad van Bent, echt helemaal te gek!
Gisteren na een ruim een week stilstaan paardje uit de wei geplukt en naar een veldje gereden om te oefenen met de hond van mijn vriend (die moet binnenkort mee kunnen als we met de sulky weggaan) en toen heb ik een paar minuutjes aan de hand gewerkt. Hier het resultaat:
Ik heb trouwens geen les en ben (voorlopig) ook niet van plan om te gaan lessen (andere prioriteiten), maar ervaringen delen in een topic is altijd leuk

waarschijnlijk valt ze de andere kant op naar binnen. Klopt dat?
. Ik had in het begin hetzelfde met mijn paard, door inderdaad wat verder naar achter bij de singel te lopen helpt. Mij helpt het ook als ik op mijn eigen houding let dus dat ik met mijn schouders de volte volg dus de richting die op je gaat. En hem wat rechter maken met behulp van de buitenteugel, binnenteugel ontspannen (ik heb zelf altijd de neiging om die ook wat strakker te houden voor controle maar werkt eigenlijk altijd averrechts).
Caira schreef:druk druk druk, we zijn met een team bezig om een holistische website op te zetten. Maar nu heb ik een vraag aan jullie. We willen ook een vraag en antwoord gedeelte. Hebben jullie nog leuke vragen om te stellen? De vraag zal door en team van instructeurs en andere profs beantwoord worden.
Het is zeker een leuke IJslander, hij pakt alles leuk op maar is inderdaad ook heel ondeugend, die kop spreekt boekdelen!
maar ik ga er nog even een paar keer mee oefenen en laat het dan opnieuw vastleggen. Kijken of ik straks vooruitgang kan laten zien

is ergens nog een leuk filmpje over te vinden. Ga even voor je zoeken