Dank je HippoLogic, het klopt inderdaad dat je doorgaans enkel de goede momenten te zien krijgt op facebook/instagram (al zijn er uitzonderingen)

Maar zelfs met dat besef heb ik het soms moeilijk, want die mensen hebben precies wel erg veel goede momenten in vergelijking met mezelf...
Maar het is ook inderdaad zo dat ik niet echt mag vergelijken, want het is voor iedereen anders.. en je kan enkel jezelf verbeteren en streven naar hetgeen wat je zelf graag ziet. Die mensen kunnen dan wel vanalles kunnen met hun paarden of pony's, maar zij hebben jouw paarden niet ... en dat alleen al maakt een verschil natuurlijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat hun paarden makkelijker zijn ofzo, maar je begrijpt mij wel, het is gewoon anders

Ik ben ook wel blij op dit moment, blij met de band die ik met de pony's heb, hoe ze op mij reageren als ik in beeld kom, hoe ze zich gedragen als ik iets van hen vraag, hoe rustig & braaf ze zijn indien nodig, en hoe blij als er de ruimte voor is. Dat alleen al is eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Toch kriebelt er regelmatig vanalles, terwijl ik tegelijk ook weet dat het momenteel gewoon niet de moment is om vanalles te willen of te gaan proberen. De eeuwige strijd met mezelf, hahaha.
Hoe maak jij eigenlijk onderscheid tussen wat wel en niet in je bubble past op facebook/instagram? Ik snap wel wat je zegt met het melden, maar ik vind het soms nog moeilijk, want ik heb ook mensen die ik volg waarvan ik weet dat ze bv. via Parelli werken, maar toch heb ik niet het idee dat die paarden ongelukkig zijn. Volg jij die dan ook automatisch niet meer? Of kijk je hoe het paard reageert op dingen?
Sowieso vind ik het nog moeilijk om te zien hoe een paard bepaalde dingen ervaart. Natuurlijk niet de standaard traditionele dingen, of de hoge fases of noem het maar. Als het paard echt niet blij is zie ik dat wel, maar de kleinere dingen .. Soms denk ik "oh, die is leuk bezig" en kom ik er daarna achter dat het via Parelli of een andere R- methode is, en dan denk ik: goh, wat moet ik daar nu mee .. Hoe pak jij dit aan?