Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kan ik zeker wat mee. Wat stom van die ruststand bij het buigen in stilstand.. Is me niet eens opgevallen terwijl ik toch altijd let op dat de heupen naar voren komen, maar ook niet bij het filmpje kijken
Vind sowieso dat ze vrij snel op ruststand gaat staan. Ze heeft wel artrose wellicht dat dat ermee te maken heeft, als ik heb gereden gaat ze ook altijd bijna meteen in ruststand staan. Het gewicht naar de achterhand brengen doet ze ook liever niet.. Nouja zolang ze gewoon wil lopen en het allemaal soepel/regelmatig gaat is het OK denk ik.
Vooral de buitenteugel krijg ik met de kaptoom nog veels te weinig respons op. In het begin was ze sowieso nog een stuk lomper was echt weleens mn gewicht in de strijd aan het zetten omdat ze naar binnen hing bijv, dus die verfijning is gelukkig al veel meer alleen nog niet aan de voorkant. Ze geeft ook nog niet echt na zoals je ziet, tijdens het rijden doet ze dat wel alleen pas na 20 minuten en als ik heel veel overgangen etc heb gemaakt.
Dus dat is wel leuk om af en toe bij te pakken. Ze liet mooi los en bleef open voor mijn hulpen. 
Vera schreef:Ik ben nieuw met het fenomeen 'aan de hand werken', 40 jaar paarden en nooit gedaan. Leek me echt niet leuk.
Maar nu ik een zeer sensitieve PRE heb merk ik dat het veel makkelijker is om hem iets van de grond te leren.
Om het wel goed aan te pakken heb ik nu les van Monya Spijkhoven en ik vind het leuk!!
Echt nooit gedacht

sweetsox schreef:ik geloof er niet in dat als je met een veulen niks doet dat het wel goed komt. heb gezien met mijn andere paardje kon niks met 3 jaar en heb daar echt last van gehad.
sweetsox schreef:En aangezien ze het erg leuk vind ga ik er mee door.
Hoe gaat het met iedereen?