[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

2822

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:25

Super leuke foto's !
Probeer alleen er langs te staan. ;)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:58

Mira283 schreef:
Vandaag eerste grondwerk les gehad. Nou mijn ogen zijn open gegaan jemig. Heb genoeg stof mee gekregen om mee te gaan oefenen met Mira. Over 3 week weer les met haar ben benieuwd! Het benaderen moet ik anders doen en aanraken is niet eng. Mira heeft het niet zo op vreemde mensen de aan haar zitten maar Linda had engelen geduld en Mira vond het op den duur prima. Stond lekker de smakken met de lippen op den duur zo schattig. Ik ga maar even achter Parelli boeken aan ben nu volgens zijn methode aan het werken met Mira. Extra info kan nooit kwaad.

Super leuk! :D Klinkt echt goed!

Mira283 schreef:
Ik durf Mira niet in de sneeuw te zetten die draait compleet door :P

Ik vreesde er ook wel wat voor, maar Moreno heeft gelukkig wel door dat hij voorzichtig moet zijn :j

AnneHorses schreef:
Super leuke foto's !
Probeer alleen er langs te staan. ;)

Dankjewel! Bedoel je meer naar de zijkant of erlangs van: meer echt naast zijn schouder dus dichterbij?
Ik sta in ieder geval wel opzij, uit de vuurlinie :P Maar veel verder naar de zijkant gaat niet, want dan sta ik te ver weg voor zijn andere been.. Maar het ziet er nu indd wat raar uit, ik heb hier ook geen zweepje, want ik was helemaal niet van plan dit te doen, maar nu we toch foto's gingen maken wilde ik het toch even op foto :j
Maar ik sta er voor het handige wel ook iets te ver vanaf :P

Ik heb zin om weer te vd'en :):)
Maar ik durf niet in de sneeuw, hij heeft ijzers.. Al kan ik natuurlijk wel touch uitbreiden :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:10

Nou ik ben weer ff op bokt.,

Marijke@ ik heb ook zooo zin om te vden maar jolijntje heeft ook ijzers :(,

Vandaag niets met jolijn kunnen doen,
Gister ff gestapt en er op gezeten en wat fotos gemaakt in de sneeuw enzo (:

ik heb echt geen idee wat ik jolijn zou moeten leren nu met dit weer :P
Appoteren kan ik niet uitbereiden want als het voorwerp in de sneeuw valt wilt ze het nietmeer in dr mondje doen :')

Trouwens , de spagaat is nu helemaal goed, alleen nog geen manier om het te doen als ik erop zit maar dat komt wel <3

Van 2 paginass terug; dat ga ik jolijn ook maar eens leren dat ze niet in de weg loopt als ik met de shetlander bezig ben x'D
Nu moet ik ze allemaal in een aparte wei zetten & trainen xd
Laatst bijgewerkt door Jolijneniris op 05-02-12 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:14

Niet er naast gaan staan :Y)

schuin ervoor blijven en zorgen dat je een LANGE zweep hebt om het op zweepcommando te zetten. Wijzen is gevaarlijk ;)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:16

VisibreTeam schreef:

schuin ervoor blijven en zorgen dat je een LANGE zweep hebt om het op zweepcommando te zetten. Wijzen is gevaarlijk ;)

Nu sta ik er schuin voor ja , ik wijs met mijn hand maar beneden en zeg : spagaaat
en als ik dat 10x heb gezegd staat ze in de spagaat (:
Dus ik zou het maar snel op zweep zetten :)
Ik wijs niet echt bijna tegen het been ofs (:
Laatst bijgewerkt door Jolijneniris op 05-02-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:16

Haha ja, dan wordt dat apporteren indd lastig :P

Dat compliment heeft Moreno wel onthouden trouwens..
Ik had het voor de sneeuw 2 dagen een paar keer geoefend.
Maar als ik in het weiland nou zijn hoefjes wil ontdoen van ijsklompen,
wil hij al naar beneden gaan met zijn been :+
Beetje onhandig eigenlijk, maar wel een goed teken dat hij het onthouden heeft :j

En het achterwaarts zit er héel goed in, hij reageer er echt heel sterk op.
Wel fijn, want ik denk dat ik hem in vrijwel elke situatie wel achteruit kan zetten nu :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:17

Oh nee, had het niet tegen jou meis :))
had het over de jambette ;)

voor de spagaat is het juist weer beter om er naast te staan :')

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:18

VisibreTeam schreef:

Ja dan sta ik opzich wel op de goede positie nu denk ik :j
En klopt hoor, ik doe het normaal ook áltijd met zweep,
maar ik kwam nu dus eigenlijk alleen voor foto's :+
Maar mijn vader vond het wel grappig om de spaanse pas eens te zien :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:18

VisibreTeam schreef:
Oh nee, had het niet tegen jou meis :))
had het over de jambette ;)

voor de spagaat is het juist weer beter om er naast te staan :')

Okeee ahaha xd

------

Welke kleine kunstjes zijn leuk om te oefenen , ik heb morgen maar tot 1 uur school en dinsdag vrij dus heb superveel tijd :j

Jolijn kan ; kusje,fleem,achterbeen optillen,jambette,teruguit,spagaat,shake

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:03

Leuke foto's allemaal!
Ik heb weer helaas geen foto's kunnen maken van me pony in de sneeuw:( Had vriendlief meegesmokkeld, camara mee, kom ik op stal, is er een pony uitgegleden, gebroken heup + ingeslapen :( Dus het werden even hele andere foto's...
Morgen weer een poging dan maar..

@ Mira, gaaf zo'n grondwerk les, lijkt me idd heel leerzaam!

Mijn pony heeft vandaag alleen maar even los gestaan in de bak, vond het alleen niet zo grappig, toen die als een idioot door de bak ging springen bokken en rennen, en hooow op afstand snapt die nog niet :=

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:38

Gooodnorning :D

Today maar tot 1uur school dus ik kan vanmiddag Jolijn trainen :D , ik denk dat ik ga werken aan het flemen en het hoger opslaan van je jambette :D

Ik heb hier ook een shet en die kan wel wat gedragslesjes krijgen, :j
@angelique jolijn luisterd ook niet daarna nog -_-

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:50

daar was ik ook weer ffies.. paardje heeft gisterennacht voor het allereerst in stal geslapen... lekker warm, dit pak stro.. en hij vond het niets... -O- stro was helemaal platgewalst en waterbak voor de helft om (lees: plak met ijs in zijn stal).. Verder was hij zoooo super enthousiast dat hij weer naar buiten mocht.. en hij zag de buurman vast vertrekken dat hij alleen nog maar door zn box kon rennen / draaien en op twee benen kon staan :+
Hij liep me ook totaal om ver.. dus heb hem ff af laten koelen, want ik weet dat dat werkt.. en ja hoor.. baasje ging er emt de buurman vandaar :+ en hij kon zich ineens keurig gedragen.. Hij viel direct helemaal goed in de groep, dus daar ben ik heel blij mee.. Staat een grote trekpaard ruin die ontzettend graag wilt spelen.. en dat vond D'Jazzje wel een goed idee haha..
Vervolgens zn stal gemest (das best wennen kan ik je vertellen) en hem even losgelaten in de longeerton.. Heerlijk om niet meer aan een lijn te hoeven hangen.. Hij was ontzettend enthousiast en kon nu ook eindelijk normaal galloperen.. Hij heeft geen ijzer, de longeerton is gedraineerd en de eigenaar heeft em keurig sneeuwvrij gemaakt en gestooit.. dus de bovenlaag is gewoon lekker zand en hij had voldoende grip.. Heerlijk met hem kunnen spelen terwijl vriendjelief toekeek.. die vond het erg leuk om te zien.. VD ging ook erg goed, al doet hij de jambette dus net zo actief en enthousiast als ik niet naar hem kijk, niets tegen hem zeg en alleen de zweep in zijn richting wijs... Dus VD gaan we maar even een weekje negeren denk ik.. Hij snapt ook niet wat hij fout doet en gaat boos met zijn kop zwaaien als ik hem uiteindelijk corrigeer, want hij blijft het net zo lang doen tot hij wat krijgt (hoezo enthousiast 8)7 )

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:55

Oh wat fijn dat hij zich prima in de groep voelt :) En ook super dat vrijheidsdressuur goed ging, maar inderdaad misschien is hij wel te enthousiast. In ieder geval even mee opletten voor er gevaarlijke situaties ontstaan :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:58

@RGBrink komt vast van het weer dat ie zo druk is. Bevalt het uimesten of niet haha.
@Marijke_1995 Kan het iedereen aanbevelen! Je bent zo anders bezig met je paard bezig nu weet ik ook wat ik fout deed in de omgang met haar. Ik ga hier mooi mee verder heb het idee dat het wel werkt dus over 3 weken meer :P

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:28

Super dat D'jazzje zich zo lekker voelt in de groep! Maar van de stal is wel begrijpelijk hoor, veel paarden moeten daar even wennen :))
Tof dat VD zo lekker gaat :D Gewoon negeren als hij teveel gaat geven en belonen als hij rustig wacht, wil het verschil nog wel eens maken :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:38

VisibreTeam heb je tips voor een bedelend overenthousiast paard? (Mira bedelt namelijk nooit gemerkt maar Linda wees me er gister op.)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:48

Clickertraining ;)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:49

Dank jullie wel

Goede tip Nikki, ik blijf er zelf gewoon rustig onder en negeer het volkomen tot dat ik vind dat het teveel is of gevaarlijk wordt (hij "spaanse pas't -jambette -loopt" mijn richting op) en dan corrigeer ik het.. Zal idd wat actiever belonen als hij ermee stopt.. De grap is alleen wel dat als ik het negeer hij echt extra zijn best gaat doen met heel hoog jambette of zijn been echt vast houden in de lucht.. En als ik dat dus vraag doet hij het maar half voor wat hij dus kan.. haha hier moeten we echt nog even balans in zien te vinden..
Ik vraag me alleen af of ik nu juist moet doorzetten met VD en dus duidelijker moet negeren / corrigeren / belonen als hij het uit zichzelf doet.. of dat ik juist de rust erin moet houden en dus even moet stoppen met VD.. heb jij vast advies over? :o :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:50

Mmm... Een combinatie :)
Als hij uitzichzelf doet negeren en als het link word corrigeren. Daartussen zelf heel veel rust houden, dus niet te snel kwaad worden, op de plek zetten, praten, zodra hij rustig is pas weer doorgaan :j

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:58

Kwaad worden doe ik zowiezo niet :+ ondanks dat hij het wat actief aanbied.. de rust erin houden gaat heel goed.. hij is veel makkelijker/rustiger als bijv met de les.. Ik longeer ook van te voren dat hij lekker is opgewarmt en de eerste energie er al uit is.. Voedselweigeren zit er nu super in.. Hij draaid echt zijn hoofd weg en ook het rustig aannemen van de beloning zit er goed in.. De Jambetter.. ja ik hoef dus maar enigsinds in zijn richting te wijzen en dan doet hij het al haha.. Dus dan vraag ik em: beloon ik, en als ik dan wijs, niets zeg, niet kijk naar hem staat hij daar fanatiek te maaien.. Dus dat negeer ik eerst en dan corrigeer ik als hij niet vanzelf stopt..
Hoe vaak moet ik hem dan tussendoor 'testen' ? wat is eerlijk? hoe kan ik dan in balans brengen met wat ik wel actief van hem vraag?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:01

Ik ben al met clickertraining bezig timing was goed alleen ze bedelt en word zo enthousiast voor een volgende opdracht dat ze uit zichzelf dingen gaat doen. :}

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:03

Kom ik thuis is de sneeuw helemaal voor ons huis bevoren, dus ik kan alleen op de tegels oefenen..

Weet iemand of de jambette het been bezeerd als je die doet op de tegels?

Mira@ jolijn deed dat eerst ook, ik deed gwn negeren
Laatst bijgewerkt door Jolijneniris op 06-02-12 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:04

Hmmm... Ik zou hem gewoon leren ALLEEN jambette op zweepaanraking. Daarbuiten alles negeren. Dan ben je in iedergeval HEEL duidelijk :j
Eventueel achteruit zetten enzo :j

Negeren, achteruit zetten, afleiden. En vooral GEEN voer geven als er geen opdracht is uitgevoerd die je vroeg :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:12

Oké ga ik dat even proberen. Kan je parelli afwisselen met VD in een trainingsessie? Of is dat te verwarrend?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:13

Tuurlijk kan dat! Ik wisselde altijd grondwerk en VD af met Vienna :j