Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Op zich werkt ak vanaf een bepaald punt ook met teugels en bij de latere dvd's wordt ook veel aandacht besteed aan balans en het niet 'wegdrijven' van de buitenschouder. Ze doet dat niet meteen, maar 'slijpt bij' in een later stadium. (overigens geen makkie om het goed te doen)
Ik ben ook nog niet zo ver. Silja is nu op het punt dat ze 3flip3 kan doen, waarbij de basis wordt gelegd voor lateraal werk. Maar ik vind het erg moeilijk om te zien, ook al legt ze het op een bepaalde dvd uitgebreid uit.
De rest is hier nog niet zo ver.
liljebo schreef:ben benieuwd HL. Heb je ook meegedaan aan de clickerwedstrijd?
crosmuller schreef:Ik heb net de dvd ground manners van AK gekeken omdat ik met Myrtle buigen op de volte en schouder binnenwaarts wil gaan doen met de clicker. De dvd was nuttig alleen... de ijslander waar ze mee aan de hand traint valt over zijn buitenschouder weg. Nu zit ik me af te vragen of je de SB wel voor elkaar krijgt met een halster en een leadrope. Als je teugels gebruikt (zoals bij academische rijkunst) kun je de buitenschouder begrenzen maar hoe doe je dat met de AK methode? Kan iemand die hier verder mee is ( of in elk geval meer dvds van AK heeft gezien) hier iets over zeggen?
liljebo schreef:Cm misschien kun je afwisselend buiging en tact trainen en het later combineren (als beiden dus goed gaan) Vaak zal dat dan vanzelf gebeuren. Mbt de pion oefening.. misschien wat kleinere stappen maken en de oefening kort houden om de motivatie te vergroten?
Liiszle schreef:Ha meiden,
ik als echte beginner heb nog een paar vraagjes.
De pony waar ik nu echt mee begonnen ben loopt geregeld kreupel of stijf, écht werk (onder het zadel) in de bak is dan ook uitgesloten, het zelfde als longeren dit is allemaal te zwaar.
maar nu kreeg ik dus wat vragen over de clicker training, of dit dan niet te zwaar is.
Ik persoonlijk denk van niet, omdat het meer geestelijk aan het werk is dan lichamelijk aan het werk.
maar toch zou ik graag jullie mening horen over deze training in combi met een oud en/of krakkemikkig () paard.