Ik ben benieuwd naar een filmpje

Maar ook eerst maar eens snuffelen naar een plekje om zelf les te gaan krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Verow19 schreef:Dit gaat op zich hardstikke goed, maar ik zit er over na te denken om met een clicker te gaan werken. Hij is namelijk nogal snel geobsedeerd door voedselHij had bij de vorige eigenaresse dus geleerd om 'pas' te doen (jambette?). Hij luistert goed naar het commando, maar zodra ik hem hem beloond met voedsel, wil meneer dus meer. En doet het dan ook wanneer het niet gevraagd wordt.. (Niet heel fijn als je er net te dicht voor staat). Hoe kan ik dat het best afleren? Dat hij het ongevraagd doet? Negeren helpt niet echt...
ijssnuiver schreef:@Nirvana: als je de draf nou in korte stukjes doet? Dus echt actief(maar beheerst) wegdraven en voordat er balans verlies optreed, weer terug naar de stap.
Ik pak de draf ook regelmatig vanuit het achterwaarts en dan speel ik er wat mee, achterwaarts-aandraven-snel weer terug naar stap- achterwaarts-weer wegdraven.
Ik "vergeet" dan even het in balans draven, maar maak er een spelletje van. Die energie die ik er dan in krijg, gebruik ik weer om in de draf "netjes" te gaan werken.
Nirvana_ schreef:ijssnuiver schreef:@Nirvana: als je de draf nou in korte stukjes doet? Dus echt actief(maar beheerst) wegdraven en voordat er balans verlies optreed, weer terug naar de stap.
Ik pak de draf ook regelmatig vanuit het achterwaarts en dan speel ik er wat mee, achterwaarts-aandraven-snel weer terug naar stap- achterwaarts-weer wegdraven.
Ik "vergeet" dan even het in balans draven, maar maak er een spelletje van. Die energie die ik er dan in krijg, gebruik ik weer om in de draf "netjes" te gaan werken.
Stilstand-draf of achterwaarts-draf werkt inderdaad goed en nemen we ook vaak mee. Maar zeker bij dit paard vind ik dat ook zonder dat het mogelijk moet zijn er meer energie in te krijgenWijken en schouderbinnen zijn ook goede om haar actiever te laten worden. Maar ik wil eigenlijk voorkomen dat die energie er in eerste instantie uit gaat
Het is mogelijk, eigenaresse lukt het ook en instructrice ook, maar wat doen zij dan anders ...
ijssnuiver schreef:Dat is wel interessant!
Hoe is jou eigen energie tijdens het werken? Kan het zijn dat instructeur en eigenaresse met iets meer eigen energie aan het werk zijn?